Hoe vaak ben jij al gecrashed??

LOL mijn eerste mCPX crashje alleen de tail fin kwam los :p
ik heb het idee dat de blade mCPX best wat tikken kan hebben , zoals die van mijn neer kwam !

moest u'm vanochtend weer opnieuw binden(dx4 daar ga je al) :confused:
dx6i komt er aan...

/end crash report...

EDIT2 bagger kat van me :mad: slaat gewoon mij heli uit de lucht,
hij kijkt er vanaf het begin niet naar om , maak ik eindelijk een scherpe bocht langs de muur en hou de heli onder controle ...slaat die kut u'm uit de lucht :rolleyes:

De heli dook in een klap de grond in , schade 0 alleen wat er moest gebeuren aka de push rods vlogen eraf !

http://i55.tinypic.com/e1ex01.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Willen jullie dat echt weten?

Een stuk of 30 x zo ongeveer maar de meeste allemaal wel door mechanisch falen
Ook dat zegt wat over de piloot( klein beetje)
Door schade en schande wordt men wijs(zeggen ze)

Laatst bewerkt:
bij het begin veel gecrash,vanwegen
leren,en laatste tijden heb ik 3 keer gecrash toen ik aan het 3D vliegen was.dus normaal maar elke keer als ik crash, doet pijn.

[...]EDIT2 bagger kat van me :mad: slaat gewoon mij heli uit de lucht,
hij kijkt er vanaf het begin niet naar om , maak ik eindelijk een scherpe bocht langs de muur en hou de heli onder controle ...slaat die kut u'm uit de lucht :rolleyes:

De heli dook in een klap de grond in , schade 0 alleen wat er moest gebeuren aka de push rods vlogen eraf !

http://i55.tinypic.com/e1ex01.jpg
Wel grappig, gelukkig geen pootje in de rotor? We hebben twee katten en die hebben beide groot respect voor alle heli's. Als ik de mpc x binnen vlieg kijken ze argwanend toe zo lang ie niet in de buurt komt of ze gaan er vandoor.
Met m'n mcp x ging er eens iets mis, zoals wel vaker ;) dus ik gooide de hold er op en terwijl ie mijn richting op viel ving ik 'm op. De bladen stoppen dan altijd snel, immers geen vrijloop en weinig massa, maar ze stonden nog net niet stil dus dat bleek wel een stomme actie met een pijnlijk wondje (1cm) en een bloed-uitstorting in m'n wijsvinger tot gevolg. Verder niet erg maar wel een ding om rekening mee te houden bij mens en dier. In idle-up draait ie toch zo 3000/4000rpm

In 1.5 jaar 1x. Afgelopen zomer met mijn non estab 450 size MD500 met 5 blads kop. Dankzij een volledige blade stall van de staartrotor.. Ongeveer 200 euri schade... aan een 450!

Auww :(

Ik al 3 keer met men 450, waarvan maar 1 een stuurfout was.. 1tje dat de lipo het begaf en 1tje dat de mixing arm eraf schoot :s

ik de laatste tijd met de 450 te veel

vorgeweek lekker aan het rondvlieg knak tt as door tweeen

dit gemaakt gister gevlogen weer met de 450 vloog prima tot dat de as van me motor het begaf bam weer allees stuk dan kan je zeggen dat je een klote week hebt gehad kwa vliegen dan he:onweer::onweer:

maar ja hij is weer klaar ben benieuwd wat er nu stuk gaat.

mvg ronald:D:D

ik de laatste tijd met de 450 te veel

vorgeweek lekker aan het rondvlieg knak tt as door tweeen

dit gemaakt gister gevlogen weer met de 450 vloog prima tot dat de as van me motor het begaf bam weer allees stuk dan kan je zeggen dat je een klote week hebt gehad kwa vliegen dan he:onweer::onweer:

maar ja hij is weer klaar ben benieuwd wat er nu stuk gaat.

mvg ronald:D:D

When flying HK, replace broken parts by Align....

Had sowieso al mn vraagtekens bij die sateprikker die HK als TT leverd....:confused:

Mijn 450 ging iig afgelopen zondag lekker aan spetters indoor... de bladen vlogen de hele zaal door:rolleyes: nieuwe hoofdas+servo erin, 7 dollar HK blades en weer knallen ermee!

Laatst bewerkt:
Wat me net toch gebeurt????
Ik denk ga even trainen op het veld, toer mijn motor van mijn copterX 450 op en trek hem van de grond, hoor ik een berg lawaai en vliegt mijn staart in de rondte.
Gelukkig zat ik pas net 20 cm boven de grond dus geen schade, wat blijkt is mijn hele staartrotor die op de buis geschoven is precies daar afgebroken, hoe kan dat nu.

Is een zwak punt van de copterx. Heb het zelf ook 2 keer gehad. 1 x bij een plastic en 1x bij een cnc.
Zou in ieder gaval even naar je limit kijken, mogelijk staat die ruim
Groeten
Martin

neem aan dat je de limit van de tail bedoelt, die heb ik al teruggebracht tot 60% omdat ik dat voor trainen prettiger vond.
Maar de speling op de tailshaft vond ik al wel groot.
Betekent dat er nieuwe tail op moet, zal eens kijken waar ik die vind. bedankt voor de bevestiging, op een ander forum zag ik een foto van exact hetzelfde onderdeel, met hetzelfde probleem.

Geldt het "parkeren" in een takje ook? In dat geval 1x met mijn 120 SR.
Toch even buiten vliegen 2 dagen geleden. En een beetje wind deed de rest. Heli hing in een boomtak, met de bladeren om de rotoras gewikkeld. Geen schade, maar wel een funny om hem uit de boom te krijgen......

De TREX500 heb ik nog niet echt gevlogen.

Poos terug, met de mcpx..
Inverted hooveren, het ding drijft af..

Ik zag dat ik hem niet kon houden, dus op een stuk hoog gras afgestuurd
Daarna een half uur bezig geweest om het gras uit de swash etc te halen

Afgelopen weekend gecrasht met de Caliber 30 op nitro. Was aan het vliegen met jesse, en wou hem toch inverted gooien. Ging eerste keer goed, maar de 2e keer brak er gewoon een blad af in de lucht, domme fout van mezelf om met cheapass houte bladen een beetje te gaan stickbangen haha. Nooit meer weer.

Schade viel mee, alleen de 2 bladspoor rods waren kats kapot, verder was eigenlijk alles in orde O.o

ikzelf kan ook nog een crash bijschrijven van deze week met de 450.

De nieuwe geplaatste ontvanger had geen goed bereik en gaf vanaf zo'n 4-5 meter hoogte full negatieve pitch. Blij dat het niet dicht bij mij in de buurt is, maar sowieso klote. Kon er verder niets aan doen.

Gelukkig heb ik nog 2 andere heli's:).

Schade vrij groot, maar de kosten vallen mee. Had nog het een en ander op voorraad en slechts voor €17,- extra onderdelen moeten halen. Behalve het feit dat ik een taco lipo heb die ik weg kan gooien.:(

Een rapid is gecrashed (infrarood besturing) en boven het aquarium en ja ik kon de heli er uit vissen :lol:
ik was heel FF vergeten dat je met infra niet in een lijn met de T.V moet zitten was de controle compleet kwijt :p

nou weet ik niet precies of dat de oorzaak was,
maar het was niet de eerste keer dat ik geen controle meer had nadat ik de T.V voorbij zoemde...

hij plompte ook recht naar beneden ,
Ach hadden de goudvissen ook weer is een verzetje :D

nou hoop ik dat de heli gewoon netjes opdroogt anders is het -1 Rapid...

Back