Hoe vaak ben jij al gecrashed??

Deze man heeft wat handigs om een crash te ver komen , uHum........
[URL="
- ‪Inverted Training Gear for the 450 Heli with CRASH‬‏[/URL]
[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
crashes?? altijd het materieel :rolleyes:

Revell Aquila: gecrasht toen ie met de staart in het gras bleef haken.
een mooie buiteling, maar wel de binnen as en een rotorblad weg...
de andere twee crashes waren contact met de bank en salontafel.
Revell Big One: één keer op z'n kant gegaan bij de landing, flybar
naar de filistijnen, en begin dit jaar een blade hit...
heb ik inmiddels niet meer de complete heli kon de kliko in...
Revell hue: 1x gecrasht: maakte een paar scheervluchten.
de laatste was niet meer te corrigeren, vervolgens met de
linkerkant over het asfalt, geen schade:D
Revell hot shot: 5x gecrasht geloof ik :cool: door verlies van controle.. geen
schade!!!:D
met m'n nieuwe Walkera 450d01 gelukkig nog geen crashes:cool:
enkel wat afstel werk

Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog was FF mijn standaard HB2 aan het testen voor de verkoop ,
ik stond alleen een beetje onhandig in een opening waar na 3 minuten een windvlaag uit vandaan kwam en ik geen tijd meer had om te herstellen en de boom wou niet opzij ,

schade 8Euro (bladen) al heb ik nog gewoon reserve bladen... :p

Ook nog FF een Esky CP Belt V2 (van een vriend) getest out of the box alleen wel FF alles gecheckt of het goed was bevestigd..

hooveren was onwijs goed :eek:
ik hoop dat mijn alu kop-staart nu is binnen komt, voor mijn eigen Belt v2 :(

kan ik die in een boom parkeren :D

Mini Titan E325 3x sinds begin dit jaar gecrashed.
Alle 3 zwaar 75€ of meer.

Bladen, swash, tail rotor, tandwielen teveel om apart te benoemen.

Combi van slecht ingevlogen zender en gewoonweg niet kunnen vliegen.
Meeste vluchten waren ettelijk seconden tot de laatste van net 10 sec.

De crashes waren wel waanzinnig! :p

2 keer tegen de bank aangevlogen met de MCPx toen ik rondjes wilde draaien. Alleen een linkje schoot eraf en heb de gear moeten aandrukken.

"klopt af"

Kom ik er ook maar weer even bijstaan:D
Gisteravond na laatste rondje om de landing in te willen zetten.
Rotorblade en maingear.

Spullen zijn weer besteld en weer op naar de volgende crash:rolleyes:

NOG, niet...
Ben nog in het hover stadia.... Ben nu voorzichtig aan het 45 graden scheef hoveren, en heel soms al een seconde of 6 echt side in, dan ben ik het weer even kwit, hup de staart weer naar me toe, en dan weer rustig verder...

Ben ook al een meter of wat voor me geweest, maar vindt me 450 heli toch wel klein worden op 20 tot 30 meter afstand :( Moet dan echt even wat schever gaan vliegen dan zie je de canopy wat meer.. Zal eens kijken of een paar heldere leds op de staart goed doen. Bij de qauds werkte het wel....

Ben ook al een meter of wat voor me geweest, maar vindt me 450 heli toch wel klein worden op 20 tot 30 meter afstand :( Moet dan echt even wat schever gaan vliegen dan zie je de canopy wat meer.. Zal eens kijken of een paar heldere leds op de staart goed doen. Bij de qauds werkte het wel....
Ik weet precies wat je bedoelt ,
ik moest eerlijk waar een keer vragen waar mijn heli was, in de lucht :???: :p

vooral als je alleen de staart in jouw richting heb staan :(
ik denk dat ik al mijn staartjes Light gevend oranje ga maken, weet niet of leds helpen overdag ?!

Bij de quads hielp het enorm.... Had 3 leds van zon zelfplakkend ledstrip van Hobbyking. Direct op me 3s lipo.Dat werkte goed, nu even kijken hoe ik dat zo netjes mogelijk krijg bij mijn heli...

Aan de andere kant kan ook heel goed side in, en nose in leren hoveren binnnen 10 meter, en dan is er qua zicht, niets aan de hand...

Afgelopen Zaterdag voor het eerst in ruim 6 jaar weer eens schade gehad, puur door een eigen STOMME fout:
Nieuwe (of eigenlijk andere) zender geprogrammeerd voor de Cobra, en hoewel ik het gecontroleerd had en er voor mezelf 100% zeker van was dat alles in orde was, heb ik toch over het hoofd gezien te hebben dat de rol verkeerd om stuurde....

Gevolg een setje rotorbladen aan het asfalt afgeschuurd tot nagenoeg halverwege de bladlengte.
Gelukkig aan de rest van de heli alleen wat kras-schade (pfhew, moet er niet aan denken dat ding total loss te vliegen) maar het zet je wel weer even met twee benen op de grond......

Groet, Bert

dusss ik zag net hoe mijn 450 FBL zichzelf op de zij neer legde!

Was tijdens de maiden blijkbaar vergeten om de compensatie te controleren op aileron, hij compenseerde de verkeerde kant op waardoor hij de wind hielp om hem om te gooien (er was daarnaast ook wel beetje veel wind, 16 knoop dus 5 BFT).

Resultaat: slechts 1 plastic servo linkje kapot het valt dus heel erg mee!

Laatst bewerkt:
Back