Hoe vaak ben jij al gecrashed??

:o oopsss... check..double check..
En nog eens check.
Vergeet ook de rest van je setup niet.
Zal het maar opbiechten,
Dat ik laatst mijn staart gain niet lekker kreeg tijdens het instellen van een Vbar, en hij wat vreemd vloog in bepaalde figuren.
Tot iemand zei: Eric, moeten je staartbladen wel allebei dezelfde kant op staan?
:mrgreen:

Helaas heeft mijn 250 gisteren de grond gekust. Een van de rotorbladen besloot dat hij geen zin meer had aan vliegen en sja, die helikopters vliegen zo lastig met maar 1 rotorblad.

Resultaat:
- Scheurtje in de kap ( niet heel bijzonder) en bovenkant van de staartvin is afgeknapt.
- Bevestiging frame in kap afgeknapt ( niet bijzonder gewoon weer vastlijmen)
- flybar krom
- rotorbladen dus kapot
- 2 pushrods in rotorkop kapot
- Staartbuis bevestiging los

@ EricW Ik zie je bericht nu pas, inderdaad die preflight check is zo belangrijk, maar bladen de zelfde kant op had ik niet van jou verwacht hoor ! :) haha... ah het gebeurt iedereen wel eens. Is alleen wel sneu van die bladen van me, ik had ze nog bekeken voor de vlucht ( doe ik altijd met elke heli) en er leek niks mis mee te zijn.

Laatst bewerkt:
Eergisteren de KDS 450S binnengekregen, in de namiddag al eens gaan vliegen. Eerst het landingskruis eronder maar vond het niet stabiel dus direct er weer vanonder gehaalt. Het ging heel goed, ik kon zelfs al 2 minuten lang blijven hoveren. 2de lipo erin.. en na 5minuten kwam er een windstoot en is men heli helaas gecrasht.. ;) Lichte schade aan de rotorkop en er zit een deuk in de tail boom ;) reserve onderdelen zijn al besteld :)
Heb enkel ervaring met solo pro en simulator :p

KDS 450S: 1 keer gecrasht
Solo pro: al zeker 100 keer ;)

Eergisteren de KDS 450S binnengekregen, in de namiddag al eens gaan vliegen. Eerst het landingskruis eronder maar vond het niet stabiel dus direct er weer vanonder gehaalt.
Hoe bedoel je maat , niet stabiel ? dat kruis zou geen enkelen invloed moeten hebben, mits goed gemonteerd ...
of bedoel je het kruis zelf was onstabiel met landen ?

sorry voor mijn onbegrip ..ben nog wat slaperig :p

Zat ik ook al aan te denken als je dat kruis goed monteerd heb je nergens last van. Het vliegt nog mooier zonder maar voor een beginner is met juist aan te raden, dan had het je deze crashkosten bespaard.

Als je hem zo monteert zit hij mooi stabiel:

5953760957_dbec817546_z.jpg

Echt vastmaken in de hoeken tussen skids en skidtubes

De crash zou niet vermeden zijn door het trainingskruis denk k hoor ;)
Tijd voor een Trex 700 (raptor) kruis :p
serieus heb ik die FFies onder mijn belt v2 gehad en werkte prima :cool:
heb het kruis van een mede forum lid over genomen en ik was er erg blij mee......

als je met dit kruis je heli nog aan puin vliegt ben je een natuur talent :D
FF een fotootje....

klein, groot en XXL,
http://i54.tinypic.com/2hs9m61.jpg

Tijd voor een Trex 700 (raptor) kruis :p
serieus heb ik die FFies onder mijn belt v2 gehad en werkte prima :cool:
heb het kruis van een mede forum lid over genomen en ik was er erg blij mee......

als je met dit kruis je heli nog aan puin vliegt ben je een natuur talent :D
FF een fotootje....

klein, groot en XXL,
http://i54.tinypic.com/2hs9m61.jpg

Lol dat heet overkill :) is dat niet te zwaar voor de heli? omvallen word iig wel erg lastig :)

Met 1ste oetjebal coaxiaal 1keer (en onherstelbaar kapot kosten 59Eurie)
Met 2de oetjebal coaxiaal 0 keer (maar die vloog ook voor geen meter)

Met blade 120sr 1x vanaf +/-10mtr neer op de oprit via mijn auto (alleen draadje gebroken tail motor kosten 0,04cent voor adereindhulsje en krimpkous), voor de rest geloof wel 20 keer in het gras geen schade maar allemaal door wind. Nu staat hij in de garage omdat mijn tailmotor gek doet en alle kanten op gaat :( kosten 8euro

COpterx 250SE 0x (maar heb dan ook maar 6 keer gehoovert, want heb mijn kruis nog niet binnen) maar als de elektro heel bijft kan het max. maar 38Eurie per crash kosten.

Als ik sommige bedragen hier zie word ik alleen maar voorzichtiger. Maar eens kan ik misschien zeggen dat ik ook kan vliegen houdt het bij mijn nieuwe 250 maar even op hooveren en neus naar voren.:p

Lol dat heet overkill :) is dat niet te zwaar voor de heli? omvallen word iig wel erg lastig :)
Inderdaad "overkill" maar mijn heli had er absoluut geen probleem mee en was erg stabiel met hooveren :cool:

maar ik weet natuurlijk niet hoe het motortje er over dacht,
ik denk niet dat het verstandig is om er 3/5 accu's mee op te vliegen

op = tot piep piep (of bij minuten) waarschuwing |Battery Voltage Indicator|
lol zeg het er maar FF bij aangezien ik er al 1 accu mee om zeep geholpen heb..

Laatst bewerkt door een moderator:
Van de week de ALLER EERSTE crash sinds 1 jaar.
Heb 1 jaar met een Esky honeybee king 3 gevlogen.

Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe trex 450 en donderdag morgen ging het al mis.
De servo begaf het toen de motor op 80% draaiden en de heli viel toen om. Tegen sturen had geen zin meer.
Vandaag eerste test vluchten gemaakt en het ging weer perfect!

Excuus een dubbelen post !

EDIT reactie op de post onder mij !! \/ is deze post toch nog te gebruiken....

hmm heb nu in 9 jaar 3 heli's totaal in de puinpoeier gevlogen en een stuk of 12 keer gecrashed. totaal van plus minus 15 keer met een heli.
met vliegtuig 4 keer.
Je naam zit niet echt mee :p dus erg netjes in de 9 jaar :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm heb nu in 9 jaar 3 heli's totaal in de puinpoeier gevlogen en een stuk of 12 keer gecrashed. totaal van plus minus 15 keer met een heli.
met vliegtuig 4 keer.

Mijn eigen heli's heb ik voor het laatst eentje in gecrasht in voorjaar 2006 en dat is de enige echte crash in de afgelopen 13 jaar geweest voor wat betreft mijn eigen heli's....
Wel een setje bladen vernaggeld vorige maand, maar dat mag geen crash heten...

Voor die tijd was dat helaas toch wel anders (gemiddeld 1 per jaar schat ik) en ook de lesheli's gaan heel zo nu en dan wel eens kapot, maar over het algemeen ook hier met 3 leshelis gemiddeld 1 per jaar....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Back