ik begrijp het echter niet, z'n bootje behoort toch over het water te vliegen?
exclusief accu weegt hij 1165 gram, volgens mij toch niet heel zwaar.
welke zaken kunnen nog meer van invloed zijn, lijkt me toch wel leuk om dat ding te zien scheren.
Hallo Arno,
Een 600 motor moet een 37,5K met twee vingers in de neus met een gemiddeld stroomverbruik van 15-20A fluitend aankunnen.
Als dat niet gaat zijn óf je accu's gaar en kunnen de stroom niet leveren. óf de motor trekt dusdanig veel stroom, dat 'ie niet geschikt is voor deze toepassing.
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.
Het gewicht is aan de hoge kant en de romp heeft geen sprayrails, die helpen met het uit het water tillen ervan, maar een 30-35 km/h moet er toch wel in zitten.
Ik vermoed, dat je NiMH cellen aan ouderdomsverschijnselen beginnen te lijden, als het voltage al na een paar seconden inkakt...
Een 2S lipo is een directe vervanger voor een 6 cellen NiMH racing pack.
Je moet alleen wel weten of je regelaar een onderspanningsherkenning voor Lipo's heeft, anders loop je het risico van diepontlading en terminale schade aan je Lipo (en de boot, als 'ie daarin zit).
Of de regelaar bij vol gas wel 100% doorschakelt, kun je meten; eerst bij (vol gas) draaiende motor het Voltage direct op de accu meten en vervolgens op de motoraansluitingen.
Daar mag niet veel verschil in zitten.
Kun je eens een foto plaatsen, die de hoek van de schroefaskoker t.o.v. de kiellijn laat zien (van de zijkant gefotografeerd, dus)?
Groeten, Jan.