P-51D Mustang van Graupner, BosModelAir

Hoi Berto Gaaf hoor zo'n Mustang!
Heb die van moi eens uit het stof gehaald. Een Top Flight Giant scale ARF tikkie gemodificeerd en een beetje gepimed. Helaas geen wieldeuren:)
Heeft wel wat gebruikers sporen:rofl: want heeft een keer met de linker poot aan het staaldraadje gehangen tijdens een wilde start.
Was gelukkig nog te redden en heeft daarna wel weer gevlogen voor de Sting affaire.
Op de weegschaal was ie lichter 9,17 kg ipv 9,33 wat ik eerst had berekend en de CG meeting gaf zeer neus lastig aan :hammer:
Heb er toch al best wat mee gevlogen en kwam als een eitje binnen. Heb de extra 160 gr lood er nu uitgehaald en morgen weer op de schaal!
IMG_3247.JPG
IMG_3243.JPG IMG_3242.JPG IMG_3240.JPG
 
Ja is al een oud beesie maar heerlijk om lekker mee te vliegen .Heeft een erg mooi schaal beeld en geluid met die OS 200 . meer dan voldoende power ,die in Amerika zijn niet goed met altijd veel te grote benzine motoren erin.
Deze Big Beautiful Doll vliegen ze gerust met DLE 55RA Gas engine met 22-10 prop Die Skyraider van Ziroli ( op de achtergrond van foto ) vliegen ze ook met 62 tot 110 cc blokken :hammer:.
 
De hoogteroeren en richtingsroer aansturing zoals deze gemonteerd zta.
Heb nu alle alu buizen rechtgemaakt en beter uitgelijnd op de servo`s, de aansturing is nu bijna wrijvingsvrij:
P-51D-Mustang-61.jpg


Hier komt trouwens ook nog de servo voor de staartwiel aansturing:
P-51D-Mustang-62.jpg


Beetje aan het spelen met staartwieldeuren:
P-51D-Mustang-64.jpg


En de radiator klep ingebouwd:
P-51D-Mustang-65.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dit is schaal 1:6, +/- ongveer, in de buurt van.

Mezelf maar even naar boven gesleept en verder gegaan met glassen:
P-51D-Mustang-66.jpg

P-51D-Mustang-67.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terwijl het stabilo aan de romp en de stuurvlakken liggen te drogen ben ik weer even verder gegaan met het uitvogelen van de servo`s voor de bediening van de wieldeuren.

Als ik de servo hier plaats valt ie precies vrij van het wiel als deze ingetrokken is, nu de juiste afstanden even uitvogelen:
P-51D-Mustang-71.jpg
 
Laatst bewerkt:
En dan ook maar een begin gemaakt met de buitenste deur:
P-51D-Mustang-73.jpg

P-51D-Mustang-74.jpg

P-51D-Mustang-75.jpg

P-51D-Mustang-76.jpg


Nu eerst zorgen dat de retract en poot goed staan en dan een verbinding maken tussen de poot en deur.
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van een weekje 'ziek' thuis zitten :D
Volgende week maar eens kijken hoe het 'werken' gaat :rolleyes:

Kan nu niet windsurfen dus dat moet dan maar als bouwtijd ingevuld worden.

Wil hem voor de verhuizing zo ver mogelijk af hebben, doel is om hem dan helemaal geglast te hebben en geschuurd.
Kan ik hem op het werk spuiten.

Of het lukt.....................
 
Laatst bewerkt:
En dan ook maar een begin gemaakt met de buitenste deur:
P-51D%20Mustang%20(73).jpg

P-51D%20Mustang%20(74).jpg

P-51D%20Mustang%20(75).jpg

P-51D%20Mustang%20(76).jpg


Nu eerst zorgen dat de retract en poot goed staan en dan een verbinding maken tussen de poot en deur.
Dat zou een scharnier onder aan de deur moeten zijn en een verbindingsarm met scharnier aan deur en onafgeveerd gedeelte van de poot. Iets wat heel mooi te printen is tegenwoordig.
 
Zoiets gaat het wel worden ja.

Plan is om een te tappen in de poot en dan met 1 of 2 ball links aan de deur bevestigen, maar zal eerst even een beetje moeten bepalen waar die gaat komen.
 
Back
Top