Bouwverslag Fokker FVIII

De neus is nu gelijmd/ingedekt bestaande uit 2 lagen balsa en een toplaag 0,8mm triplex

IMG_1788.JPG


De 10x1mm stalen buis voor het landingsgestel is gebogen en de ankerpunten zijn uit 16x16 alu gemaakt

IMG_1741.JPG


IMG_1773.JPG


Detail van het voorste ophangpunt

IMG_1783.JPG


Detail vanaf de bovenzijde van het achterste aanhechtingspunt, gelijk het origineel met een scharnier

IMG_1767.JPG


En gezien vanaf de onderkant

IMG_1786.JPG


De koppeling van de buizen naast het wiel, het vuren word nog vervangen door een bus.
De ogen ontvangen straks het veerelement naar de gondels
Ik heb gekozen om alles boutbaar te maken, mocht er iets zijn dan is dit makkelijk te demonteren/vervangen

IMG_1777.JPG


Inklapbaar, prettig voor het transport, de wielen en vering worden dan afgenomen

IMG_1755.JPG


En met de Puky loopfiets wielen erop

Groeten, Ralf
 
Allen dank :yes:
@gerald, ik ben ook benieuwd hoe zich dit gaat houden. Na een hoop ideeën en afwegingen heb ik uiteindelijk voor dit scharnier gekozen. We gaan het zien, Time will tell...

Groeten Ralf
 
Dank voor je reactie Bas!
Als de beste man eens wist hoe veel mensen er nu nog steeds met zijn modellen en ontwerpen in de weer zijn zou hij verwonderd en zeer blij reageren lijkt me :yes:

Groeten Ralf
 
Dat ziet er zo als we gewent van je zijn weer strak uit! Hoe ga je het eigenlijk met de stuurkabels oplossen ter plaatse van de rompdeling?
 
Weet ik niet zo zeker ... moeilijk te zeggen.

Anthony schijnt inderdaad wel een eigenheimer geweest te zijn.... Zo hoorde ik laatst ook het verhaal van de replica Spin die in 1936 gebouwd is. Deze werdt gebouwd door de werkplaats monteurs met onder andere nog op hande zijnde onderdelen voor het 25 jaar jubeleum van Anthony zijn brevet, mooi geschenk zou je zeggen toch?

Anthony schijnt woest geweest te zijn dat ze dat "ding" hebben gebouwd! Al die uren én materialen in de baas zijn tijd, dat kon écht niet!

Gelukkig hebben we daardoor wél een hele mooie (bijna) originele Spin er aan overgehouden! :)
 
Dat bedoel ik. Zijn levenswerk is indrukwekkend, maar het was geen sympathieke man. Ik denk eigenlijk niet dat het hem zou boeien dat anderen plezier aan zijn werk hebben.
 
Jammer dat te horen, ik had daar idd ook wat van vernomen.
Toch weten dat soort mensen wel bijzondere dingen te bewerkstelligen.
Ik vind de Fokker kisten gewoon gaaf om te zien en historisch moet het je ook wat doen, in mijn ogen zijn ze legendarisch.

@kjel, goede vraag, ik heb daar lang over nagedacht maar ik denk dat ik gewoon quicklinks ga gebruiken.
Misschien zelfs op de hevels aan de rompvoorkant. Ik zou de geleiders aan de voor-bovenzijde open kunnen laten zodat de kabel daar in valt. Door de trek blijft hij dan op zijn plaats (eerst testen natuurlijk)
Anders een deling in de kabel zelf met een
quicklink.

De kabels voor het rudder ga ik als dummy uitvoeren.
De aansturing daarvan gaat via kabels naar een servo bij de deling in de rompachterzijde.
Dan hoeft er alleen een servosnoer ingeplugd te worden.
Niet schaal, wel praktisch

Groeten Ralf
 
Back
Top