13.5 en lipo-ervaringen

Welk merk?
Want die goedkope lipo's geven zowie zo niet wat er op het label staat.

stephan hoeveel mah hebben die van robitronic?

Toevallig was het en Robitronic 40C waar Rogier mee reed
en ik reed met een carbonlook behuizing waarin Fullymax cellen zitten. Welk merk er normaal op de case staat weet ik niet.

Beide accus zijn van een modified rijder welke wel verschil merkte tussen de LRP 5300 28C
en de beide andere accus.

Wij als stockrijders dus niet..
Ben benieuwd hoe het bij jullie het verschil wél maakt.

Als je dan een simpele berekening doet met deze interne weerstanden zie je waarom deze zo belangrijk is om snel te gaan op het circuit. Dan lijkt mij ook dat de SCM lipo het snelste is op het circuit.

Stel je verbruikt 40A continue bij alle 3 de accu's dan zal je per accu een andere spanning op de motor hebben. Dus sneller of langzamer gaan.

Spanningsverlies over de Interne weerstand:
SCM = 40A x 0,014 = 0,56V verlies
Intellect = 40A x 0,027 = 1,08V verlies
3Racing = 40A x 0,022 = 0,88V verlies

Dus hoe lager de interne weerstand hoe minder spanningsverlies je hebt over deze interne weerstand en meer spanning naar de motor kan en dus harder gaat.

Dit klopt idd.. Mijn lader geeft ook een interne weerstand aan.. Echter of deze echt 100% klopt weet ik niet.
Het zou mooier zijn als alle fabrikanten de gegevens zouden opgeven. Eerder gaf Trakpower netjes de interne weerstand op. (ik meet vaak gewoon hoeveel spanning de lipo vasthoud dmv. een datalogger in de auto)

Wat ik inderdaad merk is dat de accu die bij mij de laagste weerstand aangeeft op mijn lader de meeste power geeft in mijn auto.

dan heb je het wel over de wereld top( jilles groskamp marc rheinard etc etc)die dat merken

Dat is nog eens een compliment voor Stephan:D;):D

Beide accus zijn van een modified rijder welke wel verschil merkte tussen de LRP 5300 28C
en de beide andere accus.

Wij als stockrijders dus niet..
Ben benieuwd hoe het bij jullie het verschil wél maakt.

Als het goed is merk je dat als stockrijder wel, het is alleen procentueel minder dan de modifiedrijder. Deze heeft een namelijk een hogere (eind)snelheid. Stel dat het verschil 5%(??) is, dan zal de stockrijder bij een snelheid van 70 km/u met een "goede" lipo 73 gaan, maar een modifiedrijder bij een snelheid van 90 km/u 95 km/u gaan. Dat laatste verschil is meer merkbaar dan het eerste. Maar het is er wel..:D

Halewijn

5000 mha 40c artikelnr : RO5212

PS: schrik niet van de prijs.;)

Ja weet het.
heb anderen op het oog maar ondanks alles denk dat het de goedkoperen worden.
Tevens zullen ze voor het trainen zijn dus maakt het niet zo veel uit hoeveel ze leveren.
Wij volgen het nomac regelement dit jaar en hopelijk het laatste jaar.
Hopelijk volgend jaar met lipo en andere banden.
Dan zal ik wel inversteren.

Hebben jullie misschien ook al getest met de SMC Marc Rheinard 4700 vs Robitronic 5000 40c?

Ben zeer benieuwd of daar nog verschil tussen zit.

De SMC accu's die er waren zijn allemaal terug gestuurd naar de fabriek omdat ze allemaal stuk gingen.

De SMC die ik stuk zag gaan was een 28C versie. Zwarte behuizing.
We hebben het opgelost door een draad tussen de cel en het contact te solderen.

(De printbaan waar de stroom door heen moest was te dun en ging onder de balancer plug door.)

Ik weet niet hoe de 40C versie is.

De SMC die ik stuk zag gaan was een 28C versie. Zwarte behuizing.
We hebben het opgelost door een draad tussen de cel en het contact te solderen.

(De printbaan waar de stroom door heen moest was te dun en ging onder de balancer plug door.)

Ik weet niet hoe de 40C versie is.
De 28C ken ik niet maar de importuer heeft alle SMC 40C pakketten terug naar de fabriek gestuurd omdat ze helaas kapot gingen.

De 28C ken ik niet maar de importuer heeft alle SMC 40C pakketten terug naar de fabriek gestuurd omdat ze helaas kapot gingen.

Die 28C was van Dennis volgens mij... :)

Ook mijn lipo's bevallen prima! Het zijn gewoon SpeedPassions met een andere sticker erop. 35C. Heb 40C geprobeerd maar gaan niet sneller. Niet merkbaar althans. De lipo's die ik nu gebruik kosten 59 dollar per stuk en doen het nog prima!!!

Die 28C was van Dennis volgens mij... :)

Ook mijn lipo's bevallen prima! Het zijn gewoon SpeedPassions met een andere sticker erop. 35C. Heb 40C geprobeerd maar gaan niet sneller. Niet merkbaar althans. De lipo's die ik nu gebruik kosten 59 dollar per stuk en doen het nog prima!!!

Even uit intresse die 59 dollar lipo's. Welk merk, type en hoeveel ladingen hebben ze gehad?

EZRUN 13.5t

Heeft iemand de prestaties van een Ezrun 13.5t sensorless motor soms vergeleken met de sensored 13.5 types v/d grote merken ?
HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

Of wordt er bij touring nooit gereden zonder sensor ? Ik gebruik deze nu samen met de EZRun 60A esc om te trainen met een offroad 1/10 4X4, en de prestaties liggen naar mijn gevoel dichtbij onze huidige 27t's brushed.

Deze cheap 13.5 set was een testcase, maar eigenlijk zijn we op zoek naar een goedkope bl combo v/e gerenommeerd merk om op clubniveau allen met gelijkwaardig materiaal te kunnen 'strijden'.
Moet ook budgetvriendelijk blijven, om overstap voor rookies en minder te overtuigen leden mogelijk te maken.

Zou deze combo van GM , 'DrSpeed' 13.5 en 40R regelaar een duurzame koop zijn, of zoeken we toch beter tussen de zwaardere esc's ?
Graupner Online-Shop

thx,
Kurt

Laatst bewerkt:
En een aanvullende vraag op Alexander's vraag... Zijn ze er ook in saddle-pack hardcase!?

Zeker....Intellect heeft 4200 30C en 6000 30C hardcased saddlepacks, sta net op het punt twee setjes te bestellen.....kosten incl alles ongeveer 75 Euro voor de 4200s en 85 voor de 6000s

De 4200s (23x63x46mm)kan je ook als stickpack gebruiken en de 6000s zijn volgens mij iets hoger (31x63x46mm)

Ook SMC heeft hardcased saddle packs 4900mA 25C voor 114 Euro.....

groet,

Eric

Heeft iemand de prestaties van een Ezrun 13.5t sensorless motor soms vergeleken met de sensored 13.5 types v/d grote merken ?
HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

Of wordt er bij touring nooit gereden zonder sensor ? Ik gebruik deze nu samen met de EZRun 60A esc om te trainen met een offroad 1/10 4X4, en de prestaties liggen naar mijn gevoel dichtbij onze huidige 27t's brushed.

Deze cheap 13.5 set was een testcase, maar eigenlijk zijn we op zoek naar een goedkope bl combo v/e gerenommeerd merk om op clubniveau allen met gelijkwaardig materiaal te kunnen 'strijden'.
Moet ook budgetvriendelijk blijven, om overstap voor rookies en minder te overtuigen leden mogelijk te maken.

Zou deze combo van GM , 'DrSpeed' 13.5 en 40R regelaar een duurzame koop zijn, of zoeken we toch beter tussen de zwaardere esc's ?
Graupner Online-Shop

thx,
Kurt

13.5T DrSpeed motor. nee kun je beter iets meer uitgeven en de andere 13,5T Gm motoren nemen.

Zeker....Intellect heeft 4200 30C en 6000 30C hardcased saddlepacks, sta net op het punt twee setjes te bestellen.....kosten incl alles ongeveer 75 Euro voor de 4200s en 85 voor de 6000s

De 4200s (23x63x46mm)kan je ook als stickpack gebruiken en de 6000s zijn volgens mij iets hoger (31x63x46mm)

Ook SMC heeft hardcased saddle packs 4900mA 25C voor 114 Euro.....

groet,

Eric

Yep, dat wist ik Eric maar de vraag was meer richting Rogier over zijn $59,-- lipo's waarover Alexander een vraag stelde. Van Intellect, GM, SMC, CS, LRP, Corally en Reedy weet ik dat ze ze hebben...

Joost.

yup inderdaad ging het over de 58 dollar lipo's ( of waren dit intellects?).

Als ik het merk weet dan kan ik wel kijken of ze ook saddlepacks hebben van dat merk.

Ik had de intellects een paar maanden geleden gezien en ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen hiervan. Zeker de 6000 mah ben ik geintresseerd in. Je zult de hoeveelheid mah's nooit nodig hebben maar ze zijn zwaarder dus minder "dood lood" op het chassis. Voor het verschil van 10 euro per 2 tov de 4200 hoef je het niet te laten. Ik moet nu iets van 70 gram bijplakken dus.....

De dr speed motoren zijn budget motoren. Goedkoop maar verwacht er niet te veel van. Heb er geen goede ervaring over gehoord. De levensduur van de motoren is niet hoog.

Zoals mikky zegt, schaf de gm 13.5t pro aan. Zijn iets duurder maar veel beter. motor erin, kabeltje prik prak. Heb 'em zelf ook! (de 10.5t dan )

Laatst bewerkt:
Back