13.5 en lipo-ervaringen

Yep, dat wist ik Eric maar de vraag was meer richting Rogier over zijn $59,-- lipo's waarover Alexander een vraag stelde. Van Intellect, GM, SMC, CS, LRP, Corally en Reedy weet ik dat ze ze hebben...

Joost.

Snap ik....maar de saddle packs zijn sowieso duurder; de 59 dollar is natuurlijk zonder verzend- en douanekosten, vandaar dat ik even de prijs inclusief de bijkomende tarieven meldde......

groet,

Eric

Is het wat, gezien het feit dat de 13.5T lipo klasse erg in populairiteit begint toe te nemen, om ook een 10.5T lipo klasse te gaan beginnen?

Het wordt namelijk al aardig druk op de rijdersstelling:D.....

Halewijn

Ik heb de afgelopen 4 dagen alleen maar rc wedstrijden gehad. Extreem veel fun gehad, maar dus geen tijd om te vertellen welke cellen ik zo tevreden over ben. Het zijn Item Description - RCMODEL Online Shop .
100% gelijk aan de SpeedPassion 4000 35C, maar met een andere sticker. Echter is de sticker ook nog eens 95% gelijk, maar staat er geen SpeedPassion, maar Speed Energy. Zelfs dat logo'tje is gelijk aan SP. Helaas voor de kopers onder ons... ze zijn uitverkocht en waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar.

Op de MACH zijn alle modified rijders overgestapt naar de 13.5 LIPO klasse. De groep is rijders in deze klasse is nu circa 20 rijders en nog groeiende. De voornaamst reden voor de overstap van deze rijders is dat de LIPO pakketen het niet aan kunnen en te vaak kappot gaan.

Gister de 3e ZAC gehad en het was weer erg leuk en spannend.

Waar ik benieuwd naar ben is welke regelaars men nu voornamelijk gebruikt in deze klasse.
Op de ETS zag ik in de a finale zowel SPX regelaars als de GM Genius regelaars...
Hoe is dit landelijk gezien?

Op de MACH rijden de meeste met de SPX SS, eentje met een Tekin RSPro en nog een enkeling met een TC SPEC.

Er rijden bij ons geen GM regelaars mee, en de Tekin die mee rijd is uit noodzaak omdat zijn SPX kapot is. Denk dat de rijders geen zin hebben om met laptop en al naar de baan te gaan en kiezen voor het gemakt van de SPX aansluiten en rijden.

over een week of wat rijd degene weer fulltime met de tekin ;-).
Zoran rijd zover ik weet alleen met een Tekin en hij hoopt snel weer zijn SPX er te plakken. Maar het kan best dat er nog iemend in de 13.5 lipo klasse met een tekin rijd.

En vincent je bent van harte welkom. neem jeroen streefkerk ook meteen mee....

Zoran rijd zover ik weet alleen met een Tekin en hij hoopt snel weer zijn SPX er te plakken. Maar het kan best dat er nog iemend in de 13.5 lipo klasse met een tekin rijd.

En vincent je bent van harte welkom. neem jeroen streefkerk ook meteen mee....

Duurt niet lang meer of hij rijd alleen Tekin. Komt nieuwe software aan!!
Als hij dan ook met een Tekin motor rijd zal hij niets anders meer willen.

Er rijden bij ons geen GM regelaars mee, en de Tekin die mee rijd is uit noodzaak omdat zijn SPX kapot is. Denk dat de rijders geen zin hebben om met laptop en al naar de baan te gaan en kiezen voor het gemakt van de SPX aansluiten en rijden.

Bij ons zijn er gisteren ook een aantal wezen testen met de verschillende regelaars. En zelfs iemand die een die-hard LRP fan is (het verkoopt zeg maar.. :) ) heeft helaas moeten toegeven dat de LRP niet snel genoeg is. Alles geprobeerd, maar de GM was te snel. De Tekin kwam nog meer te kort...

buiten de onnoemelijk vele schrijffouten tegen de nederlandse taal toch even hierop reageren...
alles draait om toeren? daar halen ze hun vermogen?

vermogen = koppel x toerental
alles is in verhouding. minder turns in de motor wil zeggen meer toeren, maar minder koppel. dus ja, je motor zal sneller draaien, maar minder koppel leveren. (dit is niet rechtlijnig minder, minder turns kan dus wel meer vermogen leveren meestal).
als die tekins werken zoals jij zegt, wil dat dus zeggen dat die zeer weinig koppel ontwikkelen, en dan is de enige mogelijkheid om vermogen te krijgen, hoog in toeren jagen (met alle gevolgen voor de lagers enz...)

Power and Torque: Understanding the Relationship Between the Two, by EPI Inc.

voor meer informatie hierover... (tis altijd leuker als je weet waarover je praat ;))

Klopt.
Alles draait om toeren.
Bij Tekin draait alles om toeren.
Daar halen ze hun vermogen vandaan.

Back