2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

Als je alles telt na posting 1737, dan zijn we al lang aan de 50.

@Han , heb je meer info over de oorzaak ?????

ps, De organisatie van de show in willebroek (royal brokenwings) hadden net dit weekend gevraagd of je volgend jaar op hun show zou willen komen vliegen met de beech (ik denk dat ze uitgekeken zijn op die van mij ;) daarom wouden ze er graag 2)

O Eric komt helemaal goed.
Samen in Willebroek.

Han.

damn

Hoi Han.

Heb het zonet allemaal doorgelezen, zwaar klote man, dat vloog echt zalig en ondanks de electro aandrijving, waar weleens op neergekeken wordt, een zalig schaal geluid door de props alleen al.
Dat je nog eens het bouwproces wil ondergaan zegt al voldoende over het vlieggenot van de Beech.
Maar eh, die Rapide, zit daar wel ook een beetje naar uit te kijken.

Ger (zie je)

Laatst bewerkt door een moderator:
erg jammer dat de beech terziele is gegaan
ik heb erg genoten van dit toestel op o l c
ik hoop dat je hem weer herbouwd

Laatst bewerkt:
beech

Han de Bouwer,

ik heb dit draadje een tijdje gevolgd, hartverwarmend de vele opbeurende woorden ........; alleen om te crashen is niet waarom je naar een (vlieg)veldje gaat. De vele uren en toewijding die in de afwerking van het model gaan zitten, je doet het allemaal nietom neer te storten.

Aan de andere kant, om nu woorden van troost te gaan uiten, het is gene begrafenis, het is en blijft een levenloos ding en we weten allemaal dat het (bijna) met en van elke kist het droeve lot is. Ken jij veel (model)kisten die (meer dan) 20 jaar vliegen? ; ..... ik geen een, dus.

Gelukkig zijn er nog heel veel onderdelen bruikbaar. wat let je om daarmee aan de slag te gaan en tot (weder)opbouw te komen?
En als je er geen gat in ziet, wellicht is er iemand die de job van je over wil nemen.

Kop op, pak de lijmbus, en de houtjes, en aan de slag. Of had je van het winterseizoen iets anders in gedachten? Zo ja, stel dat een paar maanden uitstellen. Jouw ´plak´vaardigheden overziende, wat is nu een opaar maanden?

Ik - en velen met mij - ´eisen´ wel een uitgebreid herbouwverslag.

Gaat je lukken en reeds nu voor alsdan " chapeau"!

Peter

Aan de andere kant, om nu woorden van troost te gaan uiten,

Zelf nog nooit een kist verloren waar je ruim een jaar non stop aan gewerkt hebt zeker, dat gaat je niet in je koude kleren zitten, meneer ijskonijn.

Laatst bewerkt:
Als ik het filmpje bekijk hoor ik een raar geluid op 10 seconden. Alsof de regelaar de motor niet meer kan bijbenen. Precies op dat moment draait hij naar links. Niemand opgevallen?

Verschrikkelijk zonde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine reactie van mij.

Alle roeren werkte goed. Ook de goede kant uit.
Ook na de klap.
Thuis het richtingsroer getest.
Ook deze gaat de goede kant op.
Anders was die bij de start gelijk al naar links gegaan.
Daar ik altijd iets rechts stuur bij de start anders vertrekt die niet recht.

Alles na 5 meter is anders dan normaal.
Ik maak nooit zo snel een bocht.
Ik wou ook verder door vliegen omdat er links nog een boom stond.
Maar gelukkig is die niet 10 meter verder neer gest.... !
Daar is een heeeeeellllll diep ravijn.(steengoeve.)

En die rare fluittoontjes staan mij ook niet aan.
Ga van de week wel eens alles opstellen.
Wat er in gezeten heeft.
Heb er nu nog geen zin in.
De motoren draaien prima hier.

Ben vanavond in alle rust bezig geweest met de Dragon Rhapide.
Je moet toch wat.

En over die afwerking kan ik nog wel een tijdje over na denken.

Groeten Han.

Er is iets anders waar je het veel duidelijker aan hoort, er is duidelijk 1 motor uitgevallen, en gezien de bewegingen moet dat de linker zijn.

Luister maar eens naar het propgeluid. Het eerste stuk hoor je duidelijk 2 props, die ook onderling een beetje resoneren, zoals 2 props dat zo mooi kunnen doen. Na het piepen en vlak voordat ie de grond ingaat, hoor je heel duidelijk dat er maar 1 prop op toeren is gekomen.

Mss een wat te scherpe timing?

Back