3 kanaals coaxen, tips, ervaringen, nieuwe modellen

Leuk filmpje Chow! :cool:

Hierbij mijn 2 "Lidl" Syma's S107, de Cartronic C700. Op de printplaat staat S107R5.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil niet teveel 3 channels hebben :) Ze hadden op de zwarte markt wel de Syma S032 en de S031. De S032 zou ik nog wel willen hebben. Slag groter maar nog wel te doen binnenshuis. De S031 is te groot voor binnen en waardeloos voor buiten. Meer type sporthal denk ik..

Ja allebei zijn het revisie 5 printplaatjes. Het schijnt dat de (oudere) revisie 3 (R3) harder vooruit vliegt, dus mocht je die ooit eens tegenkomen ;-)

De R3 vliegt niet echt sneller vooruit, maar draait sneller om zijn as, en dat kun je bij de S107 gebruiken om met meer snelheid uit een bocht te komen. De heli "zwaait" als het ware een beetje de bocht in, en "swingt" er dan met extra snelheid weer uit. Met de lagere piro-snelheid van de R5 is het lastiger om dit voor elkaar te krijgen.

En de R5 heeft langer nodig om op te laden, bijna 2 keer zo lang als een R3, terwijl de lipo dezelfde capaciteit heeft...

Leuk filmpje Chow! :cool:

Hierbij mijn 2 "Lidl" Syma's S107, de Cartronic C700. Op de printplaat staat S107R5.

Dus de Lidl heli is gewoon een S107.

Laatst bewerkt:
Weet iemand of er in deze categorie toy heli's ook 4 kanaals voorkomen? Dus wel bijvoorbeeld IR, goedkoop maar dan wel een kanaaltje meer?

Ik kan niks behoorlijks vinden voor onder de 50 tientjes.. Dan laat ik hem voorlopig maar even 3 kanaals vliegen. Ik kijk eind van de maand wel even. Wellicht dan iets meer uitgeven en gewoon in 1 keer goed doen..

Als je straks 2 zenders van NE hebt (las iets over een koffertje met daarin een Bravo SX ;) ), kan je redelijk goedkoop (HongKong) een NE BnF kopen voor je zoontje.

De Bravo III is inderdaad goed crash-bestendig ;-) Als je hem voor het eerst vastpakt ben je bang dat je er dwars doorheen grijpt :D maar zelfs ik kreeg de buitenkant niet kapot. (Helaas wel de binnenkant)
Heb ook een bestelling lopen bij Miracle Mart, ben benieuwd hoe vlot dat gaat en hoe hoog de extra (import) kosten zijn. Ze zijn nu even een paar dagen 'gesloten' wegens hun jaarlijkse voorraad telling.

Ja laat inderdaad even weten wat de kosten zijn. Ben ik ook wel benieuwd naar.. M'n zoontje (is pas 5) vliegt alleen als ik erbij ben dus kapot knijpen zal niet gebeuren.. En als er onverhoopt wat stuk gaat kan ik het zelf wel repareren.. Hij heeft de S107 al behoorlijk door en is pas z'n eerste dag. Heeft nu 6 keer de Syma leeg gevlogen en kan nu gewoon zonder crashen al vliegen.. Soms nog een onhandige landing maar het gaat best goed.. Sta er wel van te kijken eerlijk gezegd. En wat is er nou leuker om een hobby met je zoon te kunnen delen :)

Lijkt wel een buitenaards wezen :D Ik vlieg de coaxiaaltjes niet meer inmiddels. Die zijn richting m'n zoontje verhuisd ;)

Nee we gaan het ook anders doen. Dat infrarood is gedoe. De heli valt naar beneden als m'n zoontje bij de tv komt of overdag langs het raam vliegt. Ik laat hem nog even modderen met de S107 en dan gaat ie maar over op een Bravo III. Die zijn BNF te krijgen in het buitenland..

Back