5 juli Electrosleep en vintage glider groep meeting in Wijk en Aalburg. zwevers van 70 cm tot 7 mete

Gewoon door laten gaan. Wordt het niks, proberen we het volgende week weer!

Niet dan?

Ik zit meer met de wind.
verschillende sites geven allemaal wat anders op.
Met een wind harder dan 4 is het niet zo leuk vooral niet voor de kleinere modellen.
Als er iemand is met een actuelere stand van de wind kan geven hou ik me aanbevolen.

Eric kan jij al verder op de dag kijken?

Ik zit meer met de wind.
verschillende sites geven allemaal wat anders op.
Met een wind harder dan 4 is het niet zo leuk vooral niet voor de kleinere modellen.
Als er iemand is met een actuelere stand van de wind kan geven hou ik me aanbevolen.

Eric kan jij al verder op de dag kijken?

Ik heb eens naar windfinder gekeken, vlak bij waar ik woon. Constante wind van 5-6mtr per seconde. Op het grensje van wat ik als prettig ervaar. Is het een open luchtige lucht met voldoende thermiek, kan je nog leuk en uitdagend vliegen. Is het bewolkt en regenachtig, dan is die wind geen bal aan...Windfinder laat een witte wolk, 1mm regen, en een beetje zon zien.

Het is echt lastig. Temeer omdat nu hier de zon schijnt en het prachtig weer is. Dan kun je je bijna niet voorstellen dat het morgen (veel) minder zal zijn...

Mannen.
Ik moet voor 12.00 uur beslissen.
Het is een gokje maar het gaat door.
Er worden lekkere ballen gehakt met broodjes verkocht op de club.
Mochten we even naar binnen moeten hoeven we geen honger te hebben.
Ik neem naast het zeil voor mezelf ook nog 3 zeilen mee (4 x 3 meter)
Neem wel schroevendraaiers of haringen mee.
De wind staat vrij gunstig op het veld we kunnen dus prima vliegen.

1. Bertus (Bert) Piper sleept alles wat los en vast zit, Ask-18 4.2 meter 7.5 kilo.
2. Planck Franck KA6E 4,x meter ; 2,4Ghz
3. Marky staufenbiel Mistral V
4. Huey, TeleTubbie "nog een keer" en mss. een zwevert. 2.4 GHz
5. Ally, Graupner Elektro Kadett 2400 sleper (tot 7Kg), Ventus 2CX 4,5m 5,6Kg, 2,4GHz (alleen op 5 juli)
6. SRS (Douglas) Grunau Baby, SZD-51, Toledo Special (tot 4,5 kg) 2.4 Ghz
7. Berrie, Grunau Baby, Supra
8. Eric, Diva (klittenband sleep), Discus 2a 3,8m 4,7kg.
9. Gert-Jan, 5 meter ASG.
10. Robbied ( Rob) lunak 4 meter.
11. King, sleper Yak 12a, Spatz 55-4mtr, Surprois-2mtr, Cabana-3,5mtr
12. Kluifje (Bastiaan Both) 1,8m Graupner juior S met sleepkoppeling, Funcub met sleephaak.
13. Afred salto, b4, ask 21 (70 cm)
14. een biggs lid

Laatst bewerkt:
Kijk dat hoor ik nu eens graag.
Ze geven ook steeds beter weer op.
We kunnen het zomaar eens gaat treffen morgen.
Zonnebrand zal wel niet nodig zijn maar we kunnen het zomaar eens droog houden en veel sleepjes doen.
Alles is hier bijna vol.

Mannen.
Het is een gokje maar het gaat door.

Mooi, ik zal er zijn!!:banana:

De wind verwachting is als volgt;
De wind richting is vrij stabiel en komt uit de ZZW hoek
Van 5.00 tot 14.00 uur 8-10 knopen (= 3 bft) met windstoten tot 15 knopen (=4 bft)
Na 14.00 uur nemen de windstoten toe tot 22-24 knopen (dikke 5 bft) dit is tijdens buien, dit duurt niet lang want van 15.00 uur is de wind weer afnemend.
Dus het verzoek een zeiltje met haringen mee te nemen lijkt logisch.

Mijn batterijtjes liggen te laden en ik ben morgen rond 09.30 uur op het veld.
Ik moet zeggen, dat ik er veel zin in heb!!

Eric

Franck,

We praten hier over windstoten, dit is tijdens buien.
De buien lijken steeds minder te worden naarmate de tijd vordert, vanochtend zag de meteo er veel slechter uit als nu.
De "normale" wind voorspelling ligt rond de 2-3 bft ZZW.
Een beetje wind maakt het starten en landen alleen maar makkelijker, het thermieken daarentegen wordt veel moeilijker en daardoor (in mijn ogen) leuker.

Hoi Eric;
Zou je morgenochtend om ongeveer 7.30u de weersvoorspelling nog eens door willen geven
Reden hiervoor is dat ik plusminus 2 uur moet rijden om in Wijk en Aalburg te komen, het zou zou dan wel enorm frustrerend zijn als ik dan te horen krijg dat het weer toch tegenvalt en iedereen weer naar huis gaat.
Als ik naar mijn weersite kijk op dit moment, zou ik niet in de auto stappen
Morgenochtend kijk ik weer naar mijn eigen site en eventueel de voorspelling van jou, op basis daarvan beslis ik of ik in de auto stap.
Van een beetje wind ben ik niet bang, maar als het blijft miezeren is de lol er gauw af

Er staan ook geen obstakels rond ons veld die turbulentie veroorzaken.
We kijken morgen even welke poot we van het veld gebruiken.
Zeker met grotere zwevers is het juist fijn om met wat wind te vliegen.
We gaan er gewoon een gezellige dag van maken.
Als we het af zouden lassen en je ziet morgen de buitjes langs gaan, balen we als een stekker.
Bij mij staat alles geladen.
Vanavond mijn verjaardag nog even vieren en morgen lekker op tijd weg.
Vanavond ben ik dus weinig online.;)
Nu nog even snel 2 a4tjes printen met esg er op.
Voor vragen zet ik even mijn mobiel nummer neer dat haal ik morgen wel weer weg om eventueel misbruik te voorkomen.:p

Rond die tijd morgenochtend zal ik nogmaals een berichtje plaatsen.
Met gedetaileerde verwachting voor de komende 8 uur.

Ps. Gefeliciteerd Bertus!!

Eric

Het is al weer anderhalve week geleden dat ik jarig was.
We houden het vanavond voor de buren.;)
Jij haalt me lekker niet in hahaha.

Heren ik wens jullie veel plezier. Ik kan er helaas niet bij zijn, mijn lichaam laat mij wederom in de steek... Tot de volgende keer maar weer...

Hoezeer ik ook begrijp dat je het gewoon door laat gaan, zit ik in dubio. Als het dik boven 3bft gaat vind ik er weinig aan, alhoewel de lol van het slepen zelf en mijn leercurve daarin ook gewoon leuk is. Ik maak mijn beslissing pas morgenochtend.

Zoals het er nu voor staat ben ik er bij!

Ik neem alleen mijn zwevertje mee. Ik ben er deze week achter gekomen dat de motor van mijn funcub kapot en krom was. Snel een nieuwe besteld en had er vandaag kunnen zijn, maar helaas....

Wel jammer, ik had graag eens een andere zwever omhoog gesleept.

Gezellig dat je komt.

Ik wacht al 5 weken op spullen van onze hk vrienden.
Soms moeten we met onze hobby wel heel erg veel geduld hebben.

verstuurd met mijn smartphone

Ik heb er ook erg veel zin in!

Ik had juist daarom bij een Nederlands winkel besteld en die vertelde dat ik het vandaag zou hebben. Jammer, het is niet anderd. Geduld is een schone zaak.

Back