Enfin, weer even een update:
Vorige week 3 maal gevlogen en dat ging best lekker, dat ding heeft een power, ongelooflijk !
Ook al wat flipjes geprobeerd en dat gaat bij zo'n grote en zware heli veel rustiger als met de logo. Het ziet er ook beheerster uit.
Ik heb ook een probleem gehad waar ik enorm van schrok. Tijdens de eerste accu had ik de datalogger + rpm sensor aangebracht om eens wat te gaan meten. Na een paar minuten deed ik een looping waarin de motor stopte met draaien !!! Dat gebeurde toen de heli op z'n kop hing net op dat moment had ik wat negatief pitch gegeven voor een mooie ronde loop.. Vervolgens gaf ik weer positief pitch en nick naar achteren zodat de heli in ieder geval de looping kon afmaken.
Blijkbaar reageerden de servo's allemaal dus wel. Dus de loop werd afgemaakt terwijl de motor weer begon te lopen. Ik kon weer doorvliegen, maakte een bocht en daarna was er weer een kort moment dat ik de motor hoorde afslaan en weer aangaan. Toen maar besloten om te gaan landen. Vervolgens de datalogger + rpm sensor helemaal verwijderd en weer een 2de en daarna 3de vlucht gemaakt. Geen enkel probleem.
In de datalog was duidelijk een moment te zien dat er geen stroom liep. spanning was wel aanwezig.
Dus ik vermoed dat er iets rondom de datalogger niet goed is gegaan. Ik vermoed dat de rpm sensor met zijn relatief lange draden naar de datalogger een verstoring heeft gegeven.
Dit moet dus nog uitgezocht worden.
Vandaag wederom gevlogen en er een videootje van gemaakt (Frank bedankt).
Je zult het niet geloven maar wederom 'door het oog van de naald gekropen' ...... na de 2de vlucht ontdekte ik namelijk dat er een kogellink van de tuimelschijf los zat ...... gelukkig was hij er niet helemaal uitgeschoten !!!
Na verdere bestudering bleek dat het uiteinde van de kogellink tegen de binnenkant van de tuimelschijf geschuurd had , waardoor de buitenkant van de kogellink helemaal was vlakgeschuurd ......... wow .... ik heb mazzel gehad ......
Enfin, beelden zeggen meer dan woorden dus hier de video van vandaag :
ION-X2 - scorpion 4035-560 - SLS ZX 4200 25/50C 12s on Vimeo
Hieronder nog de foto's van de kogellink en van hoe hij wel hoort te zijn :