Hallo,
Bedankt voor de complimenten.
@ Ton: 'k had de afgelopen weken dankbaar in jouw draadje van de 1500 mm Spit zitten spieken hoe jij de vleugel onderhanden had genomen. wel jammer dat verschillende foto's niet meer zichtbaar zijn.
Fantastisch dat er zoveel kennis hier op het forum gedeeld wordt.
@Danny: Een hele goede vraag welke verf wordt het?
Ben er zelf nog niet over uit. Het systeem van Warbird colors wat jij toegepast hebt is natuurlijk het mooist... maar zo duur.
Weet inmiddels wel hoe verschillende soorten verf zich houden op m'n Mustang.
Hierop zit silvermetalic uit een Simprop spuitbus, wit en zwart uit Hema spuitbussen en Humbrol olivedrab uit een potje, allen afgedekt met heldere PU uit een Simprop spuitbus.
De mustang vliegt op methanol, Klotz en 10% nitro, dus een duur soort een afbijtmiddel.
Het silvermetalic is het minst brandstof bestendig, dit krakuleerd inmiddels aan de onderzijde van de vleugel. De Hema lak is nog bijna onaangetast, veeg wel na elk vluchtje de kist droog.
@ Bonechopper: Voor de vleugel heb ik het gewone elektro isolatietape gebruikt, dit is ± 0,15 mm dik. Voor de romp een slecht plakkend soort ducktape (zonder textiel inlage) van 0,25 mm. Dit rolletje was helaas op om er de vleugel mee te doen.
0,25 mm. dikte is wel het mooist.
Groeten, Ronald
Bedankt voor de complimenten.
@ Ton: 'k had de afgelopen weken dankbaar in jouw draadje van de 1500 mm Spit zitten spieken hoe jij de vleugel onderhanden had genomen. wel jammer dat verschillende foto's niet meer zichtbaar zijn.
Fantastisch dat er zoveel kennis hier op het forum gedeeld wordt.
@Danny: Een hele goede vraag welke verf wordt het?
Ben er zelf nog niet over uit. Het systeem van Warbird colors wat jij toegepast hebt is natuurlijk het mooist... maar zo duur.
Weet inmiddels wel hoe verschillende soorten verf zich houden op m'n Mustang.
Hierop zit silvermetalic uit een Simprop spuitbus, wit en zwart uit Hema spuitbussen en Humbrol olivedrab uit een potje, allen afgedekt met heldere PU uit een Simprop spuitbus.
De mustang vliegt op methanol, Klotz en 10% nitro, dus een duur soort een afbijtmiddel.
Het silvermetalic is het minst brandstof bestendig, dit krakuleerd inmiddels aan de onderzijde van de vleugel. De Hema lak is nog bijna onaangetast, veeg wel na elk vluchtje de kist droog.
@ Bonechopper: Voor de vleugel heb ik het gewone elektro isolatietape gebruikt, dit is ± 0,15 mm dik. Voor de romp een slecht plakkend soort ducktape (zonder textiel inlage) van 0,25 mm. Dit rolletje was helaas op om er de vleugel mee te doen.
0,25 mm. dikte is wel het mooist.
Groeten, Ronald