Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Ik ben gelukkig niet degene die nee zei er tegen :) ik wil een eerlijke wedstrijd dus keur het goed en het probleem is opgelost. Vind het al belachelijk genoeg dat er hier 10 pagina's vol staan over smeren. Terwijl bijv Dokman het zelf ongetwijfeld op het EK ook zal gaan doen. Als hij het zelf al neit gedaan heeft. Meestal degene die er hard op tegen zijn smeren juist :) zie je ook bij nk. iedereen wijst naar iedereen. en de wijzers zijn smeerders

Ik ben gelukkig niet degene die nee zei er tegen :) ik wil een eerlijke wedstrijd dus keur het goed en het probleem is opgelost. Vind het al belachelijk genoeg dat er hier 10 pagina's vol staan over smeren. Terwijl bijv Dokman het zelf ongetwijfeld op het EK ook zal gaan doen. Als hij het zelf al neit gedaan heeft. Meestal degene die er hard op tegen zijn smeren juist :) zie je ook bij nk. iedereen wijst naar iedereen. en de wijzers zijn smeerders

Ik vindt dat je hier wel erg harde uitspraken doet, Ik ben niet van plan te gaan smeren op de EK40+ ,heb ook nog nooit een gesmeerde wedstrijd gereden , alleen bij de 1/12 indoor electro rij ik met gesmeerde banden ,geen wedstrijden overigens. Je mag best bij mij op de volgende NK mijn banden wisselen voor dezelfde nieuw in het doosje ,graag zelfs, als ik ook mijn eigen banden mag houden ,spaart weer geld uit ,zal vast opgeven waar ik mee rij; Contact on lightweight velgen 35/32 . Kan je ze vast bestellen bij John Ermen. Wie ben jij overigens ,kan geen naam herleiden uit jouw nickname .
Nog wat over slijtage ;onbetwist betekend hogere bochtsnelheden meer slijtage zowel aandrijflijn als motor en dat is niet liniair oftewel 10% hogere snelheden is bv 30% meer slijtage.

170 sets? Wordt steeds minder.....

?

Ja,ja, ongeveer .zullen er wel 190 kunnen zijn bij een vol veld .
Mocht er indicaties zijn dat er gedurende de 3e heat toch gesjoemeld wordt zou men ervoor kunnen kiezen alle heats met nieuwe banden te laten rijden tenslotte hoef je die banden daarna niet weg tegooien maar kan je gewoon gebruiken voor de training van de volgende Nk of voor clubwedstrijden etc..... kost dus op het jaarbudget niets meer . Sterker nog ,waarschijnlijk kan je profiteren van de grootschalige inkoop waardoor je minder betaald dan nu.
Heb nu toch indicaties dat de leverancier de banden gewoon op het circuit kan bezorgen en natuurlijk kan je erop vertrouwen dat dat ook gebeurd. Kijk als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal hoofdpijn .....:)
En laten we de discussies niet persoonlijk maken ,het moet erop gericht zijn dat we naar een constructie toegaan die spannende en leuke wedstrijden mogelijk maken en onze sport de nodige perspectief biedt dus ook instroming (betaalbaarheid !) mogelijk maakt.

Ik vindt dat je hier wel erg harde uitspraken doet, Ik ben niet van plan te gaan smeren op de EK40+ ,heb ook nog nooit een gesmeerde wedstrijd gereden , alleen bij de 1/12 indoor electro rij ik met gesmeerde banden ,geen wedstrijden overigens. Je mag best bij mij op de volgende NK mijn banden wisselen voor dezelfde nieuw in het doosje ,graag zelfs, als ik ook mijn eigen banden mag houden ,spaart weer geld uit ,zal vast opgeven waar ik mee rij; Contact on lightweight velgen 35/32 . Kan je ze vast bestellen bij John Ermen. Wie ben jij overigens ,kan geen naam herleiden uit jouw nickname .
Nog wat over slijtage ;onbetwist betekend hogere bochtsnelheden meer slijtage zowel aandrijflijn als motor en dat is niet liniair oftewel 10% hogere snelheden is bv 30% meer slijtage.

Deels correct maar hetgeen slijtage veroorzaakt is drift.
Ik ben al gaan testen met het bandensmeer. Ik moet het toch onder de knie krijgen voor Portugal.
Roeselare bijvoorbeeld is een heel laag grip circuit. Rij je met ongesmeerde banden zijn die in 1, 2, 3 op en ben je traag.
Met gesmeerde banden was het gewoon lekker rijden, heb je de grip zoals op een grote wedstrijd en ben je dus een halve seconde sneller en heb je (ja je leest het goed) de helft minder slijtage. En nee kom nu niet af met je moet maar rustiger op de gas gaan.

Slijtage op de aandrijflijn is theoretisch correct maar als je dit echt gaat ondervinden... Sorry hoor Hans maar ik vind het een beetje zoeken naar argumenten. Net zoals de veiligheid van de baaninzetters. En de complexiteit van de hobby ... tjah sorry maar met bandensmeer blijkt elke setup ineens te werken, zo complex is het dan allemaal niet meer hoor.

En nog ff ... Jullie beseffen wel denk ik dat Nederland vooral low grip tracks heeft?

NOGMAALS ... Ik ben TEGEN bandensmeer, maar als je het niet kunt detecteren, laat het dan gewoon toe. Meerdere landen zijn nu op zoek naar een methode om faire wedstrijden te kunnen rijden zonder bandensmeer. Eind dit jaar komt er volgens mij zeker wel iets uit de bus...

Ja, Robin ,er zijn omstandigheden waarbij je met meer grip minder (banden) slijtage heb overigens zal je met drift nooit geen snelle rondetijden draaien ,toch ? Maar of er op de aandrijflijn nu vol vermogen in een bocht op staat of half gas ,scheelt toch zeker slijtage ,maar goed nu rij ik Mugen telt misschien wat meer dan bij andere merken :)
Goed te horen dat je in principe TEGEN smeren bent en dus mee wilt werken aan een effectief smeerloos systeem waarbij we weer leuk aan het racen kunnen gaan. Zover ik na kan gaan zijn ze toch overal bezig met control tyres te werken ,uiteindelijk zal hier een werkbaar idee uit gaan komen die uit ervaringen zal ontstaan.
Ik zie wel bij electro dat als ik met smeren ook geen goede balans in de auto heb de wegligging ook helemaal naatje is . de basis blijft toch een goed afgestelde auto en als ik zie dat bij sommige de wielophanging (zonder veren) in alle richtingen blijft hangen valt er in dat opzicht voor velen in de basis veel te winnen.

Ja, Robin ,er zijn omstandigheden waarbij je met meer grip minder (banden) slijtage heb overigens zal je met drift nooit geen snelle rondetijden draaien ,toch ? Maar of er op de aandrijflijn nu vol vermogen in een bocht op staat of half gas ,scheelt toch zeker slijtage ,maar goed nu rij ik Mugen telt misschien wat meer dan bij andere merken :)
Goed te horen dat je in principe TEGEN smeren bent en dus mee wilt werken aan een effectief smeerloos systeem waarbij we weer leuk aan het racen kunnen gaan. Zover ik na kan gaan zijn ze toch overal bezig met control tyres te werken ,uiteindelijk zal hier een werkbaar idee uit gaan komen die uit ervaringen zal ontstaan.
Ik zie wel bij electro dat als ik met smeren ook geen goede balans in de auto heb de wegligging ook helemaal naatje is . de basis blijft toch een goed afgestelde auto en als ik zie dat bij sommige de wielophanging (zonder veren) in alle richtingen blijft hangen valt er in dat opzicht voor velen in de basis veel te winnen.

2 tienden van een seconde scheelt ongeveer 1 km/h gemiddeld op een circuit zoals bv Rucphen.
Normaal dus E=(1/2) mv² = 1/2 . 2,5kg . (71 km/h/3,6)m/s = 485
neem de gemiddelde snelheid 1 km/h trager en je bekomt 470
de energieverhoging die je auto moet aankunnen is 3%.
Vind ik nog meevallen ^^.

Hans, ik ben tegen smeren maar ook tegen die "iedereen gelijke banden".
In mijn contract staat letterlijk "the driver is not allowed to drive another brand of tires in any situation. " dus voor mij stopt het daar dan ook voor de rest van NK...
Nu ik heb al gemerkt dat jullie mij niet gaan missen :D

2 tienden van een seconde scheelt ongeveer 1 km/h gemiddeld op een circuit zoals bv Rucphen.
Normaal dus E=(1/2) mv² = 1/2 . 2,5kg . (71 km/h/3,6)m/s = 485
neem de gemiddelde snelheid 1 km/h trager en je bekomt 470
de energieverhoging die je auto moet aankunnen is 3%.
Vind ik nog meevallen ^^.

Hans, ik ben tegen smeren maar ook tegen die "iedereen gelijke banden".
In mijn contract staat letterlijk "the driver is not allowed to drive another brand of tires in any situation. " dus voor mij stopt het daar dan ook voor de rest van NK...
Nu ik heb al gemerkt dat jullie mij niet gaan missen :D

Leuke berekening maar je vergeet dat de meer benodige energie in de bochten los komt en niet op de rechte delen dus die 3 wordt minimaal een 6 .

Of gewoon je banden contract opzeggen en zelf betalen zoals wij ook doen :)

Missen ? jouw misschien niet maar je meisje ,ouders ............ -:)

In mijn contract staat letterlijk "the driver is not allowed to drive another brand of tires in any situation. "
Kijk dat is nu eens een duidelijk voorbeeld van hoe een contract opgebouwd is, ik ben blij Robin dat je zoiets als voorbeeld geeft.

Als jouw sponsor het belang van een eerlijke competitie onderschijft en de rijder hierin wilt ondersteunen (wat je zelf aangeeft), is het dan mogelijk dat hij jou ook voorziet van controleerbare banden? Ik neem aan dat hij jou graag vooraan ziet rijden en je geselecteerd bent op je rijders kwaliteiten en niet omdat je zo goed banden kunt smeren.

Nu ik heb al gemerkt dat jullie mij niet gaan missen
Gemiste kans :(

Leuke berekening maar je vergeet dat de meer benodige energie in de bochten los komt en niet op de rechte delen dus die 3 wordt minimaal een 6 .

I know, maar ik dacht dat je 30% zei ...

Of gewoon je banden contract opzeggen en zelf betalen zoals wij ook doen :)
Ga ik niet op reageren. Deels snap ik jou wel, maar eender wat ik hierop ga zeggen zal misbegrepen worden ^^

Missen ? jouw misschien niet maar je meisje ,ouders ............ -:)
ouch ... Arie zal mij wel missen ... :D

Kijk dat is nu eens een duidelijk voorbeeld van hoe een conract opgebouwd is, ik ben blij Robin dat je zoiets als voorbeeld geeft.

Als jouw sponsor het belang van een eerlijke competitie onderschijft en de rijder hierin wilt ondersteunen (wat je zelf aangeeft), is het dan mogelijk dat hij jou ook voorziet van controleerbare banden? Ik neem aan dat hij jou graag vooraan ziet rijden en je geselecteerd bent op je rijders kwaliteiten en niet omdat je zo goed banden kunt smeren.

Gemiste kans :(

Gewoon niet zo zeiken man ... Sommige rijden niet eens 1:8 hier en er zijn er 2 tegen hier en de rest hoor je niet dus smeren en niet zeiken en volgend. Jaar weer stemmen

Kijk dat is nu eens een duidelijk voorbeeld van hoe een conract opgebouwd is, ik ben blij Robin dat je zoiets als voorbeeld geeft.

Correct en daarom zou ik graag zien dat het detecteerbaar wordt.
Als zo een systeem wordt uitgewerkt, en EFRA verplicht alle merken dit detectiesysteem in hun banden te gaan verwerken of wat dan ook => klaar.

En arie als nu blijkt dat toch de meeste tegen zijn op de sectievegadering gaan we dan het volgende seizoen het zelfde gestegel krijgen
Maar ik weet 1 ding wat de uitslag ook is ik blijf lekker ongesmeerd rijden het is mijn te veel werk . Ze komen met grip uit het potje maar lekker om me heen en buiten me om hoef ik niet meer opzij

De hele discussie draait hier om het 1/8ste gebeuren.
Maar zal hetzelfde probleem zich dan niet stellen bij de 1/10de?

Ik veronderstel dat het smeren daar dan ook voordelen heeft en gezien de 1/10de banden smaller zijn (de snelheid is wel lager) zal het smeren misschien nog belangrijker zijn.

Als er nu al stiekem gesmeerd wordt in de 1/8ste zal dat ook wel bij de 1/10de gebeuren denk ik dan.

Back