Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Minder opwarmen en 3 heats, dan vind ik het top.
Zit wat in, Hugo kan dat eigenlijk ook prima sturen en die druk maakt het eigenlijk ook wel tof, maar dat is mijn eigen mening.

Als we echt voor rijtijd gaan voor iedereen en toch lekker bijna een uurtje pauze voor de rijders en clubs, krijgen we de volgende.
Is tevens een houdbaar systeem voor de toekomst voor een max. van 50 race helden.


Tijdschema met de volgende punten:
- 3 kwalificatie rondes (5 min. kwalificatie, 3min. opwarmen)
- A, B, C, D, E, F finales voor maximaal 50 man, 15min. tussen alle finales
- beste 2 uit finale kunnen telkens opklimmen
- alle 50 rijden door elkaar heen en zullen per dag op eigen niveau finale rijden van 30min
- Puntentelling volgens NK of Nomac, net waar men in wil strijden, vrije keuze, eventueel 40+cup.?
- Geen uitstel.

De voordelen van dit systeem zijn:
- de kwalificaties blijven hetzelfde, Go Hugo..!!
- iedereen mag kiezen Nomac of NK..40+...?
- veel meer rijtijd voor iedereen
- Iedereen kan opklimmen
- iedereen rijd de finale op eigen niveau (A,B,C,D,E,F 30min.)
- lekker bijna een uur pauze, geeft rust
- kunnen 50 mensen mee doen
- clubs hebben rustig de tijd voor iedereen eten te maken
- Hugo krijgt wat minder rust en dat wordt lachen..lol;)
- Afhankelijk van de ruimte, mogen Promo rijders instromen.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@roy 3 minuten opwarmen is te kort. 4 is wel zo'n beetje het minimum.
Na 5 min. is iedereen we gefinishd maar na ong. 20 seconden is de laatste dan pas binnen.
Dan 20 seconde om alles uit te zetten.
Dan 20 seconde om de stelling te verlaten.
Dan 20 seconde om de nieuwe groep naar boven te laten lopen.
Dan 2 minuten warm rijden.
30 seconde voor de start iedereen de pitsstraat in en dan naar de startlijn. Bij de startlijn nog minimaal 20 seconde met elkaar bakkelijen over waar nummer 1 staat en waardan de rest moet staan.
En dan gaat de starter iedereen wegsturen waar natuurlijk ook niet direct op wordt gereageerd.
Dus 3 minuten is echt te kort, 4 is al best krap.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk Dave, zit wat in, dacht dat het huidig 3 minuten was.
Dan gewoon 4 minuten op tijd en aantal ronden rijden en 4 minuten opwarmen.
Zie daar ook geen probleem in, heeft ook niemand last om de 5 minuten te halen..;):cool:

Iedereen moet in dit geval 1 minuut per kwalificatie inleveren, om elke rijder een finale van 30 minuten te gunnen..!!

Tijdschema met de volgende punten:
- 3 kwalificatie ronden (4 min. kwalificatie, 4 min. opwarmen)
- A, B, C, D, E, F finales voor maximaal 50 man, 15min. tussen alle finales
- beste 2 uit finale kunnen telkens opklimmen
- alle 50 rijden door elkaar heen en zullen per dag op eigen niveau finale rijden van 30min
- Puntentelling volgens NK of Nomac, net waar men in wil strijden, vrije keuze, eventueel 40+cup.?
- Geen uitstel.

De voordelen van dit systeem zijn:
- de kwalificaties blijven hetzelfde, alleen 4 minuten op tijd en ronden, Go Hugo..!!
- iedereen mag kiezen Nomac of NK..40+...?
- veel meer rijtijd voor iedereen
- Baaninzetten en hulp met tanken wordt veel makkelijker
- Iedereen kan opklimmen
- iedereen rijd de finale op eigen niveau (A,B,C,D,E,F 30min.)
- lekker bijna een uur pauze, geeft rust
- kunnen 50 mensen mee doen
- clubs hebben rustig de tijd voor iedereen eten te maken
- Hugo krijgt wat minder rust en dat wordt lachen..lol
- Afhankelijk van de ruimte, mogen Promo rijders instromen.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een voordeel, baaninzetten en elkaar helpen is veel makkelijker dan dat het nu is!

Ideaal, laten we dit systeem nu al invoeren, ik stem voor!
 
Nog een voordeel, baaninzetten en elkaar helpen is veel makkelijker dan dat het nu is!

Ideaal, laten we dit systeem nu al invoeren, ik stem voor!

Ik ook..!!! en dan met opzet als laatste kwalificeren en dan 5x opklimmen en de hoofdfinale winnen..lol.. dan heb je pas waar voor je geld, ben je gewoon 3 uur en 24 minuten aan het sturen...;)
 
@Hugo, is dat laatste schema naar jouw inzien mogelijk qua uitvoerbaarheid..?
Lukt dat qua tijd in de dag,of zie jij nog opstakels.
 
Het nadeel van die 4 minuten rijden is dat er niet meer getankt hoeft te worden.
Nu kan je door zuinigere (langzamere?) motoren toch snel quali rijden. Want de zuipers moeten 1 keer tanken, de zuinigere niet.
Heeft mij bijna elke keer een top 5 quali opgeleverd.
 
Tja gelijk heb je michel als dit het nivo is in de 1.8 nomac ? Puff.
Dacht toch echt dat het een konings klasse was :p
Ik Blijf toch maar lekker clubwedstrijdjes rijden voor ik hier mijn geld in steek :D.
Homo hier en homo daar. Het lijkt wel voetbal :))))

Jawel joh, wel geld in steken, en eens uit eigen ervaring proeven hoe het is.
Niet naar die negatieve opmerkingen hier luisteren, die veelal van niet 1/8 rijders komen!
 
Het nadeel van die 4 minuten rijden is dat er niet meer getankt hoeft te worden.
Nu kan je door zuinigere (langzamere?) motoren toch snel quali rijden. Want de zuipers moeten 1 keer tanken, de zuinigere niet.
Heeft mij bijna elke keer een top 5 quali opgeleverd.

Dat is dan een voordeel dat sommigen moeten inleveren om iedereen een finale van 30 minuten te gunnen. In mijn optiek zijn dit de kleine puntjes, beetje een kwestie van plussen/minnen. 4 minuten en dan de 3 snelste rondjes is ook wel gaaf. Dat zou kunnen in de tijd en geeft als voordeel weer wat meer tijd om de motor af te stellen gedurende de kwalificatie, beter voor de mindere goden.
 
Laatst bewerkt:
In het kader van doe eens gek gaan we een vette 1/8 ontwerpen voor seizoen 2016. Hier alvast de koppeling, stalen klok en tandwielen moduul 0.8 (1/10) uit 1 deel, 20/25t. Geen tonnetje op de voorkant van de krukas door de korte bouw. Lagers 2 x 5x10x4 en druklager 5x12x4

Zal van elk ontwerp stapje een plaatje posten voor de liefhebbers..;)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Roy, allereerst mooi ontwerp. En mooi getekend. Naast het feit dat de klok nu een disposable wordt, omdat die in de kliko kan als je eerste versnellingstandwiel versleten is, zie ik met name in dat onderdeel ook nog wel een aantal uitdagingen qua fabricage.
 
Klopt, is weggooi onderdeel en hoeft niet veel te verkopen, alleen voor mijzelf en groepje rijders/investeerders ofzo....;) Onderdelen of iets zakelijk in de rc markt is natuurlijk vreselijk, alleen maar gezeik..en levert niks op. De auto wordt niet ontworpen met alle compromissen die samenhangen met verkoop, gewoon alleen prestatie.

Onderdeel is staal en gaat langer mee dan alu 1ste.
Onderdeel moet gedraaid worden en daarna het tandprofiel erin frezen met 0,8 mm freesje, dan oppervlakte harden. Met de moderne technieken simpel onderdeel hoor.
Met een goeie swiss lathe cnc denk in 10 minuten klaar in staal.
[media=youtube]h7FlRKUMpHc[/media]

Onderstaand de versnellingsbak 57/62t, volgende is de aandrijflijn uitzetten. Alle onderdelen zijn maakbaar, sterk genoeg en geoptimaliseerd qua rotatietraagheid en massa etc.

Zo, lekker opgeschoten vanavond..!!

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Duidelijk Dave, zit wat in, dacht dat het huidig 3 minuten was.
Dan gewoon 4 minuten op tijd en aantal ronden rijden en 4 minuten opwarmen.
Zie daar ook geen probleem in, heeft ook niemand last om de 5 minuten te halen..;):cool:

Iedereen moet in dit geval 1 minuut per kwalificatie inleveren, om elke rijder een finale van 30 minuten te gunnen..!!

Tijdschema met de volgende punten:
- 3 kwalificatie ronden (4 min. kwalificatie, 4 min. opwarmen)
- A, B, C, D, E, F finales voor maximaal 50 man, 15min. tussen alle finales
- beste 2 uit finale kunnen telkens opklimmen
- alle 50 rijden door elkaar heen en zullen per dag op eigen niveau finale rijden van 30min
- Puntentelling volgens NK of Nomac, net waar men in wil strijden, vrije keuze, eventueel 40+cup.?
- Geen uitstel.

De voordelen van dit systeem zijn:
- de kwalificaties blijven hetzelfde, alleen 4 minuten op tijd en ronden, Go Hugo..!!
- iedereen mag kiezen Nomac of NK..40+...?
- veel meer rijtijd voor iedereen
- Baaninzetten en hulp met tanken wordt veel makkelijker
- Iedereen kan opklimmen
- iedereen rijd de finale op eigen niveau (A,B,C,D,E,F 30min.)
- lekker bijna een uur pauze, geeft rust
- kunnen 50 mensen mee doen
- clubs hebben rustig de tijd voor iedereen eten te maken
- Hugo krijgt wat minder rust en dat wordt lachen..lol
- Afhankelijk van de ruimte, mogen Promo rijders instromen.

full
Geen tijd tussen kwalificaties ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top