Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Ik stel mijn rijhoogte af met de auto op zijn banden, met nieuwe banden van 76/70 (daar is het set-up station ook op gebaseerd als ik het goed heb) neem ik 9mm achter en 8mm voor.
Zijn de banden dan versleten na een finale is de rijhoogte nog steeds voldoende. Met versleten banden van 70/64 zit je dan op 6mm achter en 5mm voor....

Steeds de rijhoogte verstellen tussen je runs in, zorgt ervoor dat de camberhoek van je banden t.o.v. het asfalt steeds anders is, met ander rijgedrag tot gevolg.....

Ook gebruik ik een set-up station zo min mogelijk. Kijken naar de banden slijtage en op het gevoel de set-up wijzigen is wat ik doe, dan later als je over de set-up tevreden bent, hang je hem in het set-up station en noteer je je set-up.

Laatst bewerkt:
Bedankt

En wat voor set-up setje gebruiken jullie het meest
Moet er zelf nog een kopen zit te twijfelen tussen xceed en hudy
Maar bij xceed staat ook de banden maat erop zo dat je de rijhoogte
Kan instellen als je auto in het set-up station zit

Als de regels er alsnog door komen zal de hoogte van de body op 170mm hoogte maximaal vanaf de grond gemeten worden met het chassis op spacers van 20mm (standaard Xray 1:8 setup up/downstop blokken)

Bedankt

En wat voor set-up setje gebruiken jullie het meest
Moet er zelf nog een kopen zit te twijfelen tussen xceed en hudy
Maar bij xceed staat ook de banden maat erop zo dat je de rijhoogte
Kan instellen als je auto in het set-up station zit

Rijhoogte stellen de meeste niet in op een set-up systeem. Ik stel de veerdruk in wat resulteerd in een bepaalde rijhoogte, het gaat tenslotte om het weggedrag van de wagen en niet de hoogte ;)
Wat je op een set-up systeem instelt is bv camber en toe, dat zijn zo'n beetje de belangrijkste punten.

Kijk even goed rond naar een set-up systeem, voor 119 USD heb je al een hele complete set.

Tegenwoordig lopen de top Novarossi motoren goed op een 7 of zelfs een 8 maar het heeft er ook mee te maken dat de compressie de laatste tijd wat hoger ligt waardoor een 6 bij deze motoren kritisch wordt. De wat mildere motoren lopen nog steeds goed op een 6 of een 7. Iedere motor zal prima lopen als je er (indien nodig) een 0.1mm kopring bij legt en naar een 6 stapt om zo dezelfde plug te gebruiken.

Tyre additive - a thorny subject with many an opinion, known as RC's dirty little secret. Like an addictive drug it promises much, delivers to begin with but time and time again kills off the joy of racing - see the onroad side of RC racing and their sobering experiences with additive use. At this weekend's Dirt Nitro Challenge indoor in Italy, the use of tyre additive is widespread amongst the fast guys, the laptime difference is very clear - use it to go fast or languish at the bottom with pride still intact. In the case of the DNC in Italy, main man Joey has said it was an American race and it is legal, better to allow something that the rulemakes have yet to find a way of policing ? With 2012 being a Worlds year it remains to be seen how much additives will feature in the headlines, its nothing new in offroad with many a podium finish at bigger events aided by it's use. Another problem should it be heading for the little black book of illegal is, how do you define a tyre additive ? This is where it gets a bit silly; glue activator ? An innocent can of WD40 or the humble men's deodorant? Anyway watch out for those smelly tyres in prepared plastic bags at a racetrack near you...

Should Tyre additive be legal in 2012 ?

19.61% (252 votes) Yes, but available to all
9.11% (117 votes) Yes, since theres no way of policing
8.25% (106 votes) Already widely used, non issue
33.46% (430 votes) No, its killed off classes before
29.57% (380 votes) No, unfair advantage to those who can get hold of it

niks nieuws in de offroad. Bij de buggycup staat het al tijden in de regelementen dat het verboden is, en gebruik = diskwalificatie. Bij de rubberbanden is het ook vrij makkelijk en snel te herkennen. WD40, deo (axe) of wat anders is zo te zien/ruiken en niemand durft het dan ook nog aan nadat we een (redelijk) bekend rijder betrapt hadden ;-)

Toch schijnt het op hardere ondergronden zoals kunstgras en tapijt wel degelijk een verschil te maken. Als het geen verschil uitmaakt waarom zouden er dan verschillende shores offroad banden zijn?

Maar tot zover mag het duidelijk zijn dat bijna 2/3e er toch wel op tegen is.

je hebt in de offroad serie (vooral in het buitenland) banen met een klei/leem ondergrond waarbij de racelijn bijna geen losse materie/stof meer kent. Op kunstgras is tot op een bepaald punt meer grip ook wenselijk, zeker als het wat vochtig is.

Back