Algemeen Parkzone Warbird Topic

Toch mis ik nog een kistje wat echt hard gaat!!!
Is de p-47 nog te upgraden of moet ik toch opzoek naar wat anders???
Hoor graag van jullie.

Gr Remco

Hoi Remco, nou je leest de verhalen hierboven, weet je gelijk wat je hebben moet als het hard moet gaan.

Gr. Jerry

Hoi Jerry.
Opnieuw een keer binden zou ik altijd proberen.
Lukt dat niet dan verder graven naar de oorzaak.
Vr Gr E
PS: vanmiddag nog vliegen??

Hoi Erwin,

Ik heb opnieuw gebonden en hij doet het weer!! wel een beetje vreemd opzich. Heb afgelopen week weer 2x orange 6ch ontvangers, Turnigy 3542-1450kv motor en 60Amp Plush besteld bij HK. Komt vast wel weer een keer van pas en dan ligt het op de plank!

Brutus en jij nieuwe weg ingeslagen? ben wel benieuwd!

Gr. Jerry

Ha Jerry,

Mijn nieuwe weg is de weg van de snelheid hahaha
Om tijdens het wisselen van een 3s naar 4s niet van prop te hoeven wisselen heb ik de setup van de dogfighter (is toch ook een WARbird;-) ) afgestemd op 4S. Hij leverd dan met de huidige motor op 4S en een 8x8 prop 1000 Watt. Op 3S vliegt hij dan ook nog heel behoorlijk en levert bescheiden vermogen van 550 watt. Nu kon ik het niet laten en heb 1 5s pack besteld. Ga dan rond de 1500 watt uit de motor vissen. Dan wordt het pas echt leuk.
De rarebear van hobbyking is puur FUN!!
Hij is licht, makkelijk, zeer snel en wendbaar maar wel lelijk hahaha. Erg leuk om te vliegen en zeer makkelijk mee te nemen.
Volgens buienradar is het vanmiddag om 13.00 droog in Apeldoorn. Als dat echt het geval is wordt het weer KNALLEN!! De dogfighter op 4s is zo gaaf om die recht omhoog te laten knallen!

Gr,

Rob

Hoi Brutus.
Met de Dogfighter heb jij wel een heel goede keuze gemaakt in het vliegen met een Warbird.( nog steeds ON-Topic) hihihihihihihihi
Heb je machine zien vliegen en zelfs met de huidige set up gaat het verdomde snel.Let wel: erg , erg snel.
Weet wel zekers dat zelfs een Jerry daar erg jaloers op zal zijn.Ha ha ha ha ha.
Zijn toch al wel rappe Parkzone Mustang is een Suzuki 3 cilinder 1000cc vergeleken bij jouw BMW M5 opgekrikte Dogfighter.
Wellicht zal een Jerry in de nabije toekomst ook de overstap maken naar een snelle warbird alla Dogfighter.

Het mooiste van de Dogfighter vind ik dat het toestel erg snel is maar vrijwel geluidloos.
Dat is met een toestel zoals de MPX Funjet ondoenbaar.( dat kattegejank word je gek van)
Ook het formaat van de Dogfighter is rank en zekers kleiner dan die van de Parkzone Warbirds.
Dat in combinatie met het veel betere materiaal Elapor (pure Duitse degelijkheid) dan welk ander Chinees schuim maakt de Dogfighter tot een onbetwiste winnaar.
Brutus..........je hebt een wereldkist in handen.

Wat die HobbyCity Micro Warbirds betreft ben ik ook helemaal om.
Had het al aangehaald in een ander draadje, maar omdat dit Topic gaat over Warbirds mag ik gelukkig ook hier mijn gerief kwijt.ha ha ha ha ha.
Zonder te worden aangesproken door de almachtige Moderators!!!

Ik heb mijn Micro Rare Bear en T-28 Trojan Warbirds al onderweg.
Hoop ze beiden volgend weekend te kunnen Maidenen.
En snel zullen ze gaan.
Nee..........zekers niet zo snel als die Warbird Dogfighter van Brutus, maar de snelle Mustang van Jerry de Perry lust ik straks rauw.Ha ha ha ha ha.
Oja Jerry............ik ga miene Micro warbirds vliegen op 4S Lipo.
Enne.........het end is nog niet in zicht.
Waarom niet???
Omdat ik de mijne eerst ga vliegen met stock set up.
Vervang alleen de regelaar eerst voor een zwaardere.( van 20A naar 40A)
Maar kan je volmondig zeggen dat ik nu al stilletjes aan het rondkieken ben voor een nog snellere set up.(Sterkere motor, andere prop)
En dan op bijv 5S 1000Mah Lipo en het toestel helemaal ge-glasvezeld met 25gram doek.
Stijver.........sneller en.............knallend de zomer in en uit.
Moet die Dogfighter van Brutus toch enigzins bij kunnen houden in het kielzog met miene Micro Warbirds.
Vr Gr Erwin

Kom net van het veld...................maar thuis zonder Corsair.............
Geprakt............en............letterlijk en figuurlijk bij de Crash in de hens gevlogen.
Oorzaak storing: hoogstwaarschijnlijk de regelaar die spontaan dood ging.
Oorzaak brand: Lipo vloog in de fik door de impact crash.
Vr Gr E

Kom net van het veld...................maar thuis zonder Corsair.............
Geprakt............en............letterlijk en figuurlijk bij de Crash in de hens gevlogen.
Oorzaak storing: hoogstwaarschijnlijk de regelaar die spontaan dood ging.
Oorzaak brand: Lipo vloog in de fik door de impact crash.
Vr Gr E

Jammer te lezen Erwin dat jou Corsair niet meer is:(
Heb het één keer eerder gezien dat een kist in de brand vloog, maar dat was een brandstofkist. Hebben jullie het dan droog gehouden vanmiddag in Apeldoorn:confused: Hier heeft het bijna de hele middag geregend. Als ik had geweten dat jullie gingen vliegen was ik die kant ook op gekomen.
Hopelijk tot volgend weekend.

mvg. Freddie

En hier de video van de brandende corsair.
We hadden het hier in Apeldoorn vanaf 13.00 droog en dus lekker gefladderd met Erwin en later kwam Jerry nog ff kijken. Het was wel koud en daarop kwam Erwin op het idee om zijn Corsair in de fik te zetten. Was lekker warm maar de chemische stank gaat aardig in je kleren zitten!

Gr,

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Kom ik Apeldoorn dacht ik dat die jongens nog steeds naar de canopy van mijn Mustang, die ik 2 weken geleden daar verloor, aan het zoeken waren. Viel een beetje tegen, ze stonden gewoon naar Erwins uitbrandende Corair te kijken!
Wel mooi in het filmpje die serene rust en dat geluid van die vogeltjes op de achtergrond (ben echt een natuurmens).

Wel effe mogen proeven van de Dogfighter van Rob (wel aan de kabel natuurlijk), ging op 3s al als een speer! Was wel wat lastig om te zien wat de boven/onderkant was, maar dit had denk ik ook met de lucht te maken. Kan haast niet wachten om deze op 4s te zien vliegen, net zoals de 620mm funfighter Rare Bear en Erwins bestelde funfighter Trojan. Had de Rare Bear nog even in de handen deze middag. Mijns inziens een stevig toestel van super materiaal, had ik in eerste instantie niet verwacht van HK.

Gr Jerry.

PS. heb de Corsair van Erwin mee naar huis genomen, dus wees niet verbaast als je deze een dezer dagen onder te koop ziet staat!

Hoi Jerry.
Ik zag mijn Corsair alweer te koop staan.
Dat heb je goed gedaan kerel.
Want ik weet wel zeker dat jij daarmee iemand blij mee kunt maken.
Dat ietwat brandschade is een futuliteit en zal straks vast geen nadelige gevolgen hebben voor het vliegggedrag.
Wat de HobbyCity Micro Funfighters betreft..................
Ik heb dus gisteren tijdens de vliegsessie met Brutus samen zijn HK Funfighter Rare Bear weer in de handen mogen hebben en aanvoelen.
Dat voelt toch verdomd goed aan hoor voor een Micro kistje van 300gram en van het merk HobbyCity.

Ik kon het na mijn verlies van de Corsair daarom ook niet laten en heb me 10 minuten geleden de HK Funfighter Micro P-40 Warhawk en AT-6 erbij besteld.
Nu 4 stuks van die Funfighters Micro's onderweg en ben zeer benieuwd hoe de kisten zullen vliegen en met name wat het daadwerkelijke verschil in hun vlieggedrag zal zijn.
Ik heb bewust maar gekozen voor elke keer verschillende modellen in dat gamma want anders kom ik ( en miene vliegmaatjes) er nooit achter welke modellen nou het lekkerst zijn en er in het echt het mooist uitzien qua vorm en kleurstelling.
We wachten het af mannen.
Vr Gr Erwin

PS: Inderdaad Jerry,Brutus, Kasper en Leon.................
Ik ben helemaal overgestapt naar Micro planes.
De grote kisten die ik heb staan zullen langzaam aan stof zullen gaan happen,
en slechts een paar grote knapen die ik heb zullen af en toe het luchtruim mogen verkennen.
Ik ga helemaal door met de HK Micro Funfighters en op een aantal modellen na in dat
Gamma wil ik graag de hele serie in mijn collectie hebben.
Zo kan ik afwisselen als ik naar het veld ga om met welke Funfighter te willen vliegen.

@ Erwin,

He Erwin, heb je gisteren te veel van die giftige dampen binnengekregen? Hoe kun je nou vier toestellen kopen terwijl je er nog niet een hebt geprobeerd? (geintje).

Goed he, dat de Corsair weer te koop staat. Ben wel benieuwd naar de reacties, en dan vooral van de moderators.

Geef je groot gelijk met die funfighters, kan niet wachten ze te zien vliegen.

spreek je later, Jerry

Hoi Jerry!! Maatje!!
Ha ha ha ha.........zullen inderdaad die giftige dampen zijn van gisteren.
Zelfs mijn kleren stonken ernaar.Ha ha ha ha ha.
Ik ben echt helemaal lierisch van die HK Funfighter modellen hoor.
Na het zien vliegen van Brutus zijn Micro Rare Bear op 4S Lipo ben ik echt HELEMAAL om.
Vliegt snoeihard voor een Micro van ±300gram en ook nog eens goed vliegbaar met harde wind.
En makkelijk mee te nemen voor mij en.........zwaar betaalbaar qua set up en Lipo packjes.
Wat wil een modelbouwer nog meer???????? Ha ha ha ha ha.

Ik gok het erop dat ook al die andere modellen uit de serie van de HK Funfighters net zo goed zullen vliegen als die Rare Bear van Brutus doet.
De kans is gering dat ik hiermee nat kan gaan lijkt mij.
Ik heb de P-51 Mustang ook nog op de korrel.
En die Duitse kist ook, maar daar moeten jij en ik nog maar eens een goed gesprek over hebben, want ik weet dat jij het niet fijn zou vinden als ik op het veld sta te janken met dat Duitse gebakje.Ha ha ha ha ha.
Vind het overigens wel een heel mooi model en indien ik die ook erbij neem tzt dan vermaak ik wel de kleurstelling en gaan die kruizen eraf.

Hoop zo dat het HobbyCity DE warehouse de gang erin zet in ik mijn modellen nog voor het weekend thuis krijg.
Dan snel knippen, plakken en bouwen en raggen met die handel.
Tot later Jerry.
Vr Gr E

Wat een geluk dat wij Erwin hebben die de weg een beetje kwijt is;-). Kunnen we mooi al die gave toestellen zien vliegen. Wordt een top zomer met al die micro warbirds!
Denk toch dat je ze vooral op zuidbroek zult vliegen Erwin. Ze zijn wel klein, maar met hun snelheid komt de gemiddelde boom erg snel dicht bij;-)
Hopelijk vinden we van het weekend een paar droge periode om te knallen! Hopelijk is jou rarebear dan ook binnen want dan zijn mijn lipo's er ook!

Groet,

Brutus de snelle

Laatst bewerkt:
aloa

normaal lees ik meer dan dat ik ergens op reageer ;)
maar wilde nu toch ff kwijt dat na het lezen van jullie verhalen over de parkzone warbirds, ik de verleiding ook niet kon weerstaan :D

dus nu staat er een PZ corsair f4u hier

preview_image_0_161116.jpg

nu heb ik al weer een hoop gelezen, de 1 zegt de stock servo''s niet goed de ander de stock esc voldoet niet. vliegt beter bij motor upgrade.

is er iemand die me een lijstje kan geven voor een leuke setup en zodanig dat het niet na 3 min op is.
ik vlieg met 3s 2200mAh

motor welke ?
regelaar welke?
en servo's welke?

alvast bedankt heren

Hi Erwin je bent goed bezig! Ik kan niet wachten om je nieuwe kisten te zien vliegen! Ik hoop net zoals Brutus dat we een droog weekend hebben....

gr, Rutger

Sneaker,

Mijn setup zou zijn:
Esc:
HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
Motor:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy D3542/4 1450KV Brushless Outrunner Motor
Servo's "Lekker de orginele laten zitten. Op mijn 10 keer uitelkaar geklapte ragbak zit nog steeds de orginele elevator servo. Voldoet prima!
Dat 3 min op 1 accu is simpel te verhelpen door af en toe volgas te vliegen en niet de hele tijd zoals Jerry;-)
Als je met deze setup 25 procent gas geeft ga je even hard als 100% met de orginele. Vliegtijden heb je dus zelf in de hand.

Gr,

Rob

@ Erwin,

He Erwin, heb je gisteren te veel van die giftige dampen binnengekregen? Hoe kun je nou vier toestellen kopen terwijl je er nog niet een hebt geprobeerd? (geintje).

Goed he, dat de Corsair weer te koop staat. Ben wel benieuwd naar de reacties, en dan vooral van de moderators.

Geef je groot gelijk met die funfighters, kan niet wachten ze te zien vliegen.

spreek je later, Jerry

Mwah, zag hem staan en besloot hem maar even open te laten :)

@rob

Had ondertussen overal een beetje info gezocht en ook daar kwamen ze op deze setup uit.
Bedankt, ik ga ff een bestelling doen bij HK :).

Groet Ro

Laatst bewerkt:
@ sneaker,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Mooi he zo maagdelijk en nieuw en nu maar hopen dat je niet hetzelfde overkomt als Erwin. De lipo's dienen dan wel minimaal C30 te zijn (C30 = +/-660 Watt, de motor = 690Watt bij 4S). En eh, gewoon volgas knallen!! Je koopt toch ook geen ferrari om relaxed mee rond te toeren.

Houd er rekening mee dat je met deze setup het vlliegtuig met iets meer dan half gas de lucht in moet gooien anders kun je last hebben van een zogenaamde "torque roll", oftewel je toestel draait om de prop en klapt in de grond.

Gr Jerry

PS ben ook benieuwd waar je nog meer mee vliegt.

Kan iemand me helpen met FMS Zero 1.4m servoles retracts die niet meer reageren.
Zoals het woord zegt ze zijn servoless dus kan ik ze niet testen met een servotester of ze al dan niet stuk zijn.
En tweede vraag WAAR zijn FMS parts te koop want dat blijkt een tweede gigantisch probleem te zijn om die te vinden.

Back