Algemeen Parkzone Warbird Topic

Vandaag de maiden geweest van mijn Spitfire. Deze vliegt als een eitje zo makkelijk. Morgen even een filmpje maken ;)

Welkom heren,

Helemaal top dat er weer 2 nieuwe slachtoffers gevallen zijn binnen de Parkzone hobby (wordt over het algemeen alleen maar erger naar verloop van tijd)
Weer 2 warbird piloten erbij. Maatje van mij heeft zaterdag zijn P47 binnen gekregen, dus dat is nummer 3!

@Peter P: is je maatje al jaloers?

Ben benieuwd naar de vliegeigenschappen van zowel de P-47 als de Spitfire. Zelf heb ik de Mustang en de Corsair. Ik vind zelf de Mustang toch wel rete strak vliegen, de corsair waggelt nog wel eens een beetje met wat wind maar is wel wat rustiger in de besturing. De Mustang vliegt lekker agressief.

Staat op dit forum nog een 2e hands Messersmidt te koop in Belgie voor 50,- Nieuw zijn deze bij Scheighofer of zo iets in Oostenrijk in de aanbieding voor 99,- met verzendkosten 0,- boven de 100,- geloof ik.

Houdt ons op de hoogte van de jullie ontwikkelingen

Gr. Jerry

Hier nog wat plaatjes van de Corsair met alle credits voor Lars koelwijn die toevallig langs kwam met zijn mega-lens.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd naar de vliegeigenschappen van zowel de P-47 als de Spitfire.

De p-47 vliegt mooi strak, met wat meer wind wiebelt hij wel eens met zijn staart, maar gaat daardoor niet van zijn koers. Maar dat hoort bij de dikke romp. Ik vlieg er een jaar mee en hij is erg gemoedelijk en mooi scale mee te vliegen.
Tip-stal kent hij bijna niet en is bij langzaam vliegen nog prima te besturen. Als optioneel intrekbare retracts te monteren. Wat bij het landen en opstijgen wat extra's geeft.

@Roel H,

Mijn maatje heeft er ook direct retracts bijgekocht. Ben benieuwd hoe het hem vergaat, hij heeft alleen een paar uur sim-training en 10x vliegen met PZ micro Mustang achter de rug.

Gr Jerry

Zo heren, die p47 gaat als de brandweer. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om elke dag netjes te landen op zijn wielen omdat het gras bij ons op het land daar niet geschikt voor is. Daarvoor haal ik de wielen eronderuit en houd ik het op bellylandings... Meestal gaat dit goed met de flaps op "veel %" omdat de p47 dan veel zachter kan vliegen. (zou ik iedereen aanraden).

Tot op vandaag moest ik de wielen er nog onderuit schroeven, heb als het goed is vandaag de retracts binnen en die ga ik er dan vanavond ook direct opbouwen en proberen. :D

Verder blijft het oefenen... vraagjes aan jullie:

Ik twijfel of ik mijn droom warbird (Spitfire Mk9) moet gaan kopen ja/nee... de p47 vliegt naar mijn idee super, hij is helemaal compleet met de flaps en Retracts.. De retracts zou ik weer over kunnen bouwen op de spitfire.

Denken jullie dat de spitfire veel toegevoegde waarde heeft vergeleken met de p47? Zou die beter vliegen?:help:

Vlieg nu ook met de p-47 en kan niet anders zeggen dat ie echt strak vliegt.Het is mijn tweede vliegtuig van parkzone.
Hiervoor de me-109 gevlogen en die waggelde pas.Deed alles wat ik niet wou.
Heb nu een x aantal vluchten erop zitten met de p-47 en ben er super tevreden mee.

MvG Remco.

@ peter p

Wel ambitieus om gelijk met retracts te beginnen als je nog maar zo kort vliegt. Ik heb wel begrepen dat hij bij het landen snel voorover kiept. Bij de Spitfire lossen ze dit op door bij montage er iets onder de achterste 2 schroefjes te doen waardoor de wielen net iets meer naar voren gericht zijn in uitgeklapte stand (staat wel ergens omschreven op dit forum). Misschien kan dit ook bij de P-47. Wil me er verder niet mee bemoeien, maar zou je niet eerst een beetje oefenen met de vaste wielen? Uit je verhaal begrijp ik dat je nog maar een maandje vliegt en dus nog niet zo heel veel ervaring hebt. Tegen de wind in landen, succes en houdt ons op de hoogte.

Zoals ik al zei, als je meer actie wil koop een lekkere agressieve Mustang en vervang de motor en ESC door een turnigy 3542-1450kv met 60A turnigy plush ESC en een 9x7,5 prop en hij vliegt als een raket! (vreet wel amps, circa 3 minuten bijna alleen maar volgas met 3s 2200amp 40C lipo). Zelf vind ik overigens de Spit ook super om te zien, maar ja dat heb ik ook met de Mustang en de P-47!

@gerrits. Alweer een nieuwe liefhebber, top! (Zeker rcracingtwente)

Gr. Jerry

Toch mis ik nog een kistje wat echt hard gaat!!!
Is de p-47 nog te upgraden of moet ik toch opzoek naar wat anders???
Hoor graag van jullie.

Gr Remco

@ peter p

Wel ambitieus om gelijk met retracts te beginnen als je nog maar zo kort vliegt. Ik heb wel begrepen dat hij bij het landen snel voorover kiept. Bij de Spitfire lossen ze dit op door bij montage er iets onder de achterste 2 schroefjes te doen waardoor de wielen net iets meer naar voren gericht zijn in uitgeklapte stand (staat wel ergens omschreven op dit forum). Misschien kan dit ook bij de P-47. Wil me er verder niet mee bemoeien, maar zou je niet eerst een beetje oefenen met de vaste wielen? Uit je verhaal begrijp ik dat je nog maar een maandje vliegt en dus nog niet zo heel veel ervaring hebt. Tegen de wind in landen, succes en houdt ons op de hoogte.

Zoals ik al zei, als je meer actie wil koop een lekkere agressieve Mustang en vervang de motor en ESC door een turnigy 3542-1450kv met 60A turnigy plush ESC en een 9x7,5 prop en hij vliegt als een raket! (vreet wel amps, circa 3 minuten bijna alleen maar volgas met 3s 2200amp 40C lipo). Zelf vind ik overigens de Spit ook super om te zien, maar ja dat heb ik ook met de Mustang en de P-47!

@gerrits. Alweer een nieuwe liefhebber, top! (Zeker rcracingtwente)

Gr. Jerry

Hoi jerry, no offensive, je maakt een terechte opmerking. Ik ben inderdaad ambitieus haha, echter vlieg ik alleen zolang het verantwoord is en veilig - dat vind ik persoonlijk het belangrijkste. Gelukkig heb ik de plaats aan huis om gemiddeld een uur per dag te vliegen met de p-47, maar natuurlijk is dat nog lang niet "ervaren" te noemen. Ik denk dat ik voorlopig nog even vlieg met de p47. De spitfire komt nog wel, Misschien keertje kijken naar een motor upgrade idd jerry, maar zo gaat het nog wel even prima. Heb nog een extra 300 propeller liggen. Daar zou die sneller mee moeten gaan.

Deze avond weer naar ons vaste vlieg stekje gereden waar we een 200 meter lange pekweg ligt van 5 meter breedt. De retracts getest en voor de eerste keer met de retracts opgestegen, goh wat is dat ontzettend mooi om te zien. Paar keer voorbij gevlogen om te kijken of ze niet blijven steken of iets dergelijks. Flaps omlaag, retracts op stand 1 en landen.. Ging direct prima. Nog een half uurtje continue landen en opstijgen, toen was alles leeg haha.

Ook ik haal sinds dat ik mijn p47 heb alles bij RcRacingTwente, uitermate tevreden.. Ga er daarom zaterdag even heen vanuit veghel. Ben erg benieuwd naar de winkel.

Ps. Bij de installatie van de e-flite retracts op de p47 heb je wel extra draad nodig, anders zijn ze te kort.

Groeten peter:D

Vraagje aan diegene die ook een p47 met retracts hebben.. Staan jullie wielen ook overdreven naar binnen met de pre-bendes struts? Zo naar binnen dat de wielen op onvlakke ondergrond naar buiten springen als ze even rollen.

Of moet ik ze dan omdraaien? Ik heb het filmpje gevolgd van parkzone zelf hoe ze geïnstalleerd moeten worden.

Alvast bedankt

Hallo mede Warbird piloten.
Wil hier even graag mijn relaas delen met jullie want heb het idee dat ik vandaag tijdens het vliegen echt super veel geboft heb.
Afgelopen middag samen met vliegmaat Karssen op het veld rondgevlogen.
Hij met zijn Easy Star Twin GT en ik met mijn Parkzone Corsair.
Er stond een behoorlijk vlagerig windje op het veld.
Nadat ik zo'n 9 Lipo packs had gevlogen ging het bij de tiende mis...............

Ik handstarte de Corsair en merkte vrijwel gelijk na het inzetten van een bocht op ± 20 meter hoogte dat ik geen tot weinig uitslag op de Ailerons had.
Dan begint het bij mij al behoorlijk dun langs de broek te lopen kan ik jullie zeggen.
Ik dacht in eerste instantie aan een slechte ontvangst.
Prioriteit nummer 1 was de kist Crashvrij aan de grond te zetten.
Ik merkte dat het toestel dus erg slecht over de rolroeren te besturen was.
Ik zette gelijk de bocht door met dat beetje wat er nog over was en probeerde uit alle macht het toestel de bocht door te draaien zodat haar neusje tegen de wind in uitkwam.
Dat lukte deels kan ik zeggen en wilde gelijk hoogte en snelheid uit het toestel halen voordat het helemaal onbestuurbaar zou worden.
Voor het gevoel schatte ik dat er zo'n 20% besturing op de rolroeren over was.Erg mager dus.

Met bloed, zweet en tranen lukte het me om het erg slecht controleerbare toestel naderbij te laten komen.
Zat er potdomme toch ook nog een beek met water tussen.
Zag het al helemaal fout gaan en dacht haar te verliezen door een noodlanding in het water te moeten maken.
Maar met op het laatste moment net iets gas bij te geven lande zij met een zachte plof net langszij de beek.
Bij het toestel aangekomen en dolgelukkig dat het Crashvrij heeft kunnen landen merkte ik dat de ontvanger vreemd aan het doen was.
De ontvanger bond en ontbond, bond en ontbond, etc etc.........
Vreemde gewaarwording en op de start plek terug gekomen heb ik de ontvanger maar eens opnieuw laten binden met de zender.
Het probleem met een ontvanger die van slag was bleef.

M'n vliegmaatje opperde het idee om de servo stekker van de Ailerons uit de ontvanger te halen en nog eens de Lipo aan te sluiten.
Nadat gedaan te hebben bleef de ontvanger gewoon gebonden en had geen kuren meer.
Bleek dus dat 1 van de Aileron servo's spontaan was overleden in de lucht of aan het doodgaan was in de lucht tijdens het bloed, zweet en tranen moment.
Ik heb dus echt vette bof gehad dat ik mijn toestel veilig en ongeschonden aan de grond heb kunnen zetten op het moment van de vlucht er 1 servo overleed.
Vlieg al een jaartje of 8 maar dit soort situaties kan ik nog op 1 hand tellen.
Waarschijnlijk heb ik het geluk gehad dat het een combinatie was van toch nog iets de rolroeren aan kunnen sturen op het moment dat de servo aan het doodgaan was en de kundigheid en ervaring om het toestel gelijk met de kop in de wind te zetten en zo de snelheid eruit te halen en de noodlanding in te kunnen zetten.
Al met al ben ik verdomde blij mijn toestel heelhuids neer te hebben gezet na deze lastige situatie.
Ben op dit moment beide Aileron servo's aan het vervangen.
Morgen mag zij weer schitteren in de lucht.
Wens ik jullie allen een heerlijk weekend toe.
Vr Gr Erwin

Hoi Erwin, he wat vervelend voor je!

Gr Jerry

PS: sorry geintje!

Zelf ook vandaag problemen gehad met de Mustang. Na vrij stevige landing, geen crash dus, kabeltje van de ESC uit de ontvanger. Kabeltje weer gemonteerd, meer werkt niet meer. Ben er nog niet uit wat het is. Zou opnieuw "Binden " helpen?

Gr Jerry

Hoi Jerry.
Opnieuw een keer binden zou ik altijd proberen.
Lukt dat niet dan verder graven naar de oorzaak.
Vr Gr E
PS: vanmiddag nog vliegen??

Jerry........................
Er wordt vanmidag gevlogen op locatie Zuidbroek.
De vaste gasten komen.
Dus indien je zin,tijd en lust hebt en je ook nog eens los weet te maken van je lieftallige echtgenoot voor een paar uurtjes hobby dan ben jij natuurlijk van harte welkom.
Zelf neem ik miene P-38 Lightning Twin turboprops en de Hype Wow mee.
Ook de Gaui 500X mag weer rondfladderen en de Micro's gaan mee.
Hopenlijk tot vanmiddag.
Vr Gr Erwin

Hallo allen.
Was een heerlijke vliegmiddag ondanks de best wel straffe wind die er stond op het veld.
We hebben alles heel gehouden en kan zeggen dat die Multiplex Dogfighter van Brutus wel erg, erg, erg snel ging met zijn nieuwe set up.
Dacht dat die Mustang van Jerry al behoorlijk vlotjes ging, maar die verbleekt nu bij de Dogfighter van Brutus.
Ik schat het tegen de 200km per uur aan.
Mocht er zelf ook nog even mee vliegen en kan zeggen dat het verdomde hard ging op WOT.

Het allermooiste van de hele middag was dat Brutus zijn laatste aanwinst bij zich had.
Een heuse HobbyCity Rare Bear Warbird van 620mm span op 4S Lipo.
Kan jullie zeggen dat nadat ik dat toestel heb zien vliegen ik gelijk verkocht was.
En daarom 10 minuten geleden er ook maar eentje van besteld met gelijk 10 stuks Turnigy 4S 1000Mah Lipo packs erbij.
Want die Rare Bear vloog ook als de brandweer zeg!!
Ging wel dik over de 150km per uur op vol gasje en dat voor zo'n klein toestel.Super!!!
We gaan genieten met volle teugen mannen!!
Vr Gr Erwin

Zo................net maar even een Turnigy 40A regelaar besteld bij een Hollandse Webshop.(krijg het dan uiterlijk woensdag binnen en niet pas na ± 2 weken)
Bij HobbyCity stond de regelaar in backorder en daar ga ik nu toch echt niet op zitten wachten.
Als het hartje winter zou zijn dan zou ik daar op kunnen wachten, maar niet in dit seizoen.
Ik vervang de stock 20A regelaar die in de komende HobbyCity Rare Bear zit gelijk voor die van een Turnigy 40A.
Dat had Brutus ook zo afgelopen middag en zijn toestel vloog er goed op.
Ben overigens erg blij dat ik met mijn verhaallijn NIET Off-Topic zit, want zelfs mijn Rare Bear is lid van de Warbird familie.
En dat valt gelukkig allemaal onder de noemer van dit Topic.hihihihihihihihi
Vr Gr Erwin

Ben overigens erg blij dat ik met mijn verhaallijn NIET Off-Topic zit, want zelfs mijn Rare Bear is lid van de Warbird familie.
En dat valt gelukkig allemaal onder de noemer van dit Topic.hihihihihihihihi
Vr Gr Erwin

Haha in het funfighter topic vond je het net niet wat, ben blij dat je toch om bent want dit kistje is een absolute hit!

Gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back