Algemeen Rally topic

Hoi allen,
Ik en een maat van mij hebben en onbouw set van slash4x4 naar slash4x4 gt8 bestelt.Om eens anders als offroad te rijden.
Wij zijn wonen tussen arnhem en nijwegen.
Als wij de wagens klaar hebben willen we ergens op een parkeerplaats met wat pyonnen een baan leggen en gaan racen.
Is dat niets om dat gezammelijk te doen, zo doen ze dat ook in Amerka gewoon op een parkeer plaats met een paar man.
rNAi9a7ZHkA[/media] Sonrise 8-14-10 1/8 GT brushless Main GT8 DM-1 Spec - YouTube
zqwu_2kz8jc[/media] at Surf City 11-10 - YouTube
Dit is wat lux's maar dit kan ook met pyonnen natuurlijk.

Ondanks mijn vorige commentaar zitten er ook voordelen aan een GT8 lite, mn dat je met 2-3s al een goede performance hebt. Met het grotere 1/8 werk zit je to op minimaal 4s om het een beetje leuk te maken.

Let op dat als je de conversie set van STRC hebt genomen, dat je de moertjes van de 17mm adapters met loctite vast zet. Wees voorzichtig met vastdraaien, want het is relatief zacht aluminium. Als je te hard draait heb je deze hexjes snel gestript. Je kan van AKA gelukkig wel reserve moertjes krijgen.

De STRC set is verder een fluitje van een cent. Jammer dat er geen onderdeel voor het bevestigen van de achterste stabilisator bij zit, waardoor je een bumper moet opofferen.

Harde veren, zwarte stabilisators strak, de juiste hoogte vinden en knallen maar :D

Een leuke set voor veel rijplezier!

Succes met het organiseren.

Laatst bewerkt door een moderator:
c.320x300

Ik kan het nu niet exact meten, ligt uit elkaar.
Specs 324x296

Met conversie verandert dat niet of nauwelijks.

De wiel bassis is dan bij mij 29,5 het zelfde als bij de offroad.
Er zit wel een een staby bij voor de achter kant kijk maar
ST Racing Concepts » Product FAQ: Slash 4×4 GT8/Rally Cross Conversion kit instructions
Je hebt alleen een schuim bumper nodig en onroad bandjes. Deze heb ik ook al. De motor die ik gebruik is een xerun 4000Kv voor 1/8 150a xerun regelaar daar rij ik ook de offroad wedstrijden mee.
Voorde body heb ik gekoze voor PF8-GT Clear Body: PROTOform | RC Bodies & Accessories
Bij de shock's zet ik een stukje bezine slang er tussen om te voor komen dat bij het inveren de bodem op het asfalt komt.
Ik heb zware veren gebruikt met 750 olie.
Als jullie wat meer tips hebben laat het horen!
Er is in Oosterhout ( Nijmwege)bij de bristol een groot geasvalteerd pakeerterein zou een geschikte plek kunnen zijn.
Als de wagen klaar is moeten we maar een keer voor wie het wat lijkt samen af spreken om te gaan rijden , kan ook op een ander geschikte plek laat maar horen.
En wie weet waar het heen gaat.
Mij lijkt Kei gezellig

gr Jos

Das een leuke ombouw set ,maar je gaat meer naar een on- road racer , dan rally ,gezien qwa kap . Beetje de XO-1 achterna.

No-Offense maar je gaat niet echt een rally achterna, das meer op asfalt en dan op ruw terrein verder rijden hetzij met wat kleine jumps , ook dat de bodemspeling wordt beperkt is prima , maar meer voor de on- road bedoelt toch?
Ik heb ook mijn 1/10 naar 1/8 geprobeerd om te bouwen met ook hex converters naar 17mm maar kwam qwa spoorbreedte en wielbasis neit uit voor de rally (gt kappen) waar ik ze weg haal .Vandaar dat mijn keuze viel op een buggy chassis omdat dat toch meer een off-roader is .

Igg wel ff wat foto's plaatsen als hij af is , suc6

;)

Tja, het is een beetje verwarrend, maar STRC levert geen onderdeel om de stab te monteren.

"Step 4: Now we are working on the rear portion of the car.* Remove all the bumper pieces so all that remain is looking like the picture below"

Dit betekent dat je een achter bumper tot aan de achter diff moet afzagen. Kijk maar eens goed naar het plaatje. Het onderdeel dat is meegeleverd is de rear hinge pin.

Ik had ruimte genoeg om de bumper te gebruiken, maar dan zonder de nieuwe hinge pin. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken met de Protoform body.

Als je de Kyosho GT schuimbumper hebt dan past die perfect met on-road wielen. Bij off-road zal je wat moeten bijschaven. Gezien de body zal je wel on-road wielen hebben gekozen.

motorsports,

De GT8 ligt tussen de rally en on road in.
De wagen liggen dan ook hoge als de onroad, dus ruw terein met wat lage jumps moet geen probleem zijn lijkt mij.
Ze doen dit ook bijna altijd op parkeer plaatsen asvalt of klingers.
En wat ik zo kan zien op jou filmpje zou dat met jou race monster ook goed kunnen.
Trouwens en gave bak.

Ruy,
Je bedoelt voor de sweefbars? ja dat klopt maar die had ik ook al voor de back slash.
Maar waarom heb je ze zo lang?
Ik jou profiel bekeken mooie foto's

Je bedoelt voor de sweefbars? ja dat klopt maar die had ik ook al voor de back slash.
Maar waarom heb je ze zo lang?
Ik jou profiel bekeken mooie foto's

Waarom zo lang?
Omdat ik het zonde vond om een goeie bumper op te offeren! :D

Uiteindelijk een compromis oplossing gevonden door de bumper wat aan te passen.

Dank, gewoon een beetje spelen ;)

De speling is nu
voor 1.5mm
achter 2.2mm
minimaal 0.5 voor en achter
maar deze kan nog makelijk tot 1 cm verhoogt worden
Als ik weet hoe ik er een foto op kan zetten zal ik dat doen

Motorsports,
Dit is gemeten van het laagste punt van de auto (onder de assen).
Met deze hoogte rijden we ook offroad. Wat voor een hoogte heb jij dan?
En in wat voor een opzicht is dat dan te laag?

foto1qj.jpg

Back