ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

ik heb ook nog een probleem om de fight logs uit telezen
sommige wel
als hij aan de laptop zit wel
maar die van de vlucht krijg ik niet tezien

het gps en kompas dat bij de apm geleverd word
wat is de voorkant
ik heb hem wel aangesloten en hij werkt nu goed maar ik ben er niet zeker van
iedere gps heeft een pijl voor de vlieg richting deze niet
iemand een hint?????

power apm

full

heb ik ook niet van mezelf

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep met de apm 2.6 had ik alles wel gezien en gedaan incl auto missions en fpv met minimosd extra dus ben overgegaan naar de pixhawk, hou wel van beetje beta testen alleen de rc1 heeft nog wat isseus, wacht op rc2.
Build ook in mijn foto album. arducopter blijft leuk en de ontwikkelingen gaan erg snel vooral de hybrid mode lijkt me leuk om te testen

vandaag word het weer beter
dus kan ik wel een paar lipo.s testen
ik ben blij dat ik met de soft ware van apm 2,6 zelf uit de voeten kan
dus om met andere experimentele programma's tespelen is voor mij niet aan de orde
maar kan de testen van jullie wel mee nemen in mijn grijze cellen. blijven die goed bezig
en als je in de volgen de reactie uit legt in het kort wat rc 1 en rc 2 word bedoeld
hebben andere en ik gelijk stof om uit tezoeken
want ik ben volgens mij niet de enige die uitleg lezen (wel een paar keer)
en dan pas kunnen toepassen
bedankt

WordPress 3.7 release candidate 2

Yep met de apm 2.6 had ik alles wel gezien en gedaan incl auto missions en fpv met minimosd extra dus ben overgegaan naar de pixhawk, hou wel van beetje beta testen alleen de rc1 heeft nog wat isseus, wacht op rc2.
Build ook in mijn foto album. arducopter blijft leuk en de ontwikkelingen gaan erg snel vooral de hybrid mode lijkt me leuk om te testen

rc1, 2, 3 is niet (misschien nog niet ) van toepassing op mij
komt er teveel info en dan gaat het vervelend worden voor quad vliegers als mij en daar zij er ook een hoop van die genoegen nemen met wat ze kunnen begrijpen en waar ze mee aan de slag kunnen
uitleg
als je jong bent kun je iedere taal heel makkelijk leren hoe ouder je word hoe moelijker en onmogelijker het word (maar dat wil wel zeggen dat je je wel verstaanbaar kunt maken nihou
en dat is wat ik nu weet

3.2 rc1 is de nieuwste firmware voor de apm/pixhawk.
ArduCopter-3.2 beta testing - DIY Drones
Met missionplanner kan je in de initial setup firmware op beta klikken dan krijg je de laatste beta versies van de firmware's alleen is 3.2 er even af ivm een bugfix voor 3.1.4.
En missionplanner is bij mij de preffered programma voor de apm/pixhawk

ben ik aan het uit zoeken weet daar nog niks van
wat ik er voor nodig heb en wat nog meer????????
dus als je een paar hints hebt bvd
ik heb vanmiddag net zekerheid gekregen hoe de gps met kompas gemonteerd moet worden wat de voorkant is
staat er niet op

Hi,

Met een gps maakt het niet uit hoe je hem monteert, dat is alleen van belang met een compass, tenzij je een gps/compass hebt van b.v. 3dr, dan staat er wel een pijl op met wat de voorkant moet zijn.
Zie onderstaande link, daar hebben ze hem op de zelfs op de tweede foto schuin gezet, ;-)
common-Mounting the GPS Module | ArduCopter
Op onderstaande wiki kan je middels instructions / first time setup alles vinden
ArduCopter | Multirotor UAV
Zelfs over de telemetrie bij instructions / optional hardware / 3dr radio for telemetrie
common-Using the 3DR Radio for Telemetry with APM and PX4 | ArduCopter

Back