ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

kompas apm2.6

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij de apm 2.6 zit een gps met kompas
in de fc zit geen kompas ingebouwd
ik heb het nu gevonden wel lang zoeken maar misschien heeft de volgende d,r wat aan deze foto,s
 
Help!!!!

Is er iemand in de buurt van Brielle die wil helpen tegen een vergoeding om mijn TBS APM 2.5 extern compas met gps 30A hobbyking esc werkend te krijgen ik kom er niet meer uit.

Groeten.

En vast bedankt

DJI PHANTOM FC40, HUBSAN X4 V2, CARSON RAPTOR 1:8 NITRO
 
Yep, vandaar de quote :mrgreen:

Er zit voor jou denk ik niks anders op dan opnieuw beginnen. Voordeel is dat je dan meteen weet hoe het werkt: ieder nadeel hep ze voordeel :-)

Ga naar ArduCopter | Multirotor UAV en begin gewoon bij het begin. Het is makkelijker dan je denkt.

Op RC Groups staat ook een complete en zeer uitgebreide tutorial.
 
Valt wel tegen hoor ik kom niet voorbij mavelink stuur nu de apm naar ton heb net alles losgekoppeld

DJI PHANTOM FC40, HUBSAN X4 V2, CARSON RAPTOR 1:8 NITRO
 
Llucbis
de apm is weer retour
Het probleem zit hem in jou firmware (ik ben daar geen technicus in)
Ik heb firmware er in gezet en het wizzerd programma door lopen zonder problemen
Volgens mij kun je wel je wizzerd programma in mission planner gebruiken maar niet het fimware programma
Dit heb ik je al gemaild ,alleen is hier de oplossing niet gemeld
Misschien dat iemand de fout in de firmware of je pc kan melden
met veel plezier je geholpen en succes met de apm opnieuw te monteren
the old one
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Ton, kijk daar is het forum nou goed voor. Mensen helpen. Soms krijg je als beginnend hobbyist het gevoel dat je een domme jongen/ meisje bent, doordat je Door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen zijn maar wel domme antwoorden. Dus mensen als je vragen, ideeën, suggesties, ervaringen hebt blijf ze aub posten. je helpt er echt mensen mee.

DJI PHANTOM FC40, HUBSAN X4 V2, CARSON RAPTOR 1:8 NITRO
 
Hi,

Met een gps maakt het niet uit hoe je hem monteert, dat is alleen van belang met een compass, tenzij je een gps/compass hebt van b.v. 3dr, dan staat er wel een pijl op met wat de voorkant moet zijn.
Zie onderstaande link, daar hebben ze hem op de zelfs op de tweede foto schuin gezet, ;-)
common-Mounting the GPS Module | ArduCopter
Op onderstaande wiki kan je middels instructions / first time setup alles vinden
ArduCopter | Multirotor UAV
Zelfs over de telemetrie bij instructions / optional hardware / 3dr radio for telemetrie
common-Using the 3DR Radio for Telemetry with APM and PX4 | ArduCopter

Die gps print zit geen kompas in
De gps die bij de apm 2.6 geleverd word daar is het kompas aan de onderzijde van de print gemonteerd
Ik heb nu ondekt dat de led aan de voor zijde zit
Naar heel veel zoeken toch een foto met uitleg gevonden
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ArduCopter V3.1.4 Quad - Alt Hold probleem(pje)

Een goede dag allemaal.

Al lange tijd gebruik ik v3.1 en heb ik een probleem met Alt Hold.
Bij hooveren (of Loiter) blijft de quad keuring netjes op dezelfde hoogte hangen als Alt-H is geactiveerd.
Echter, zodra de quad enige horizontale snelheid ontwikkelt, houdt ie Alt-H niet vast en zakt, zodat ik wat vermogen moet bijgeven om de boel op constante hoogte te houden. Het gevolg is dat als de quad weer stil hangt, hij hoogte wint en ik het motorvermogen weer in de oorspronkelijk stand moet plaatsen om dat te voorkomen.

Nou had ik gehoopt dat probleem te tackelen met een update naar versie 3.1.4 maar helaas, exact hetzelfde gedrag.

De APM zit in de behuizing en de barometer heb ik meer dan voldoende afgedekt met luchtdoorlatend textiel. Er zit zo'n beetje een heel hemd in de behuizing. :D

Ik heb geen idee in welke hoek ik moet zijn om dit probleem op te lossen.
Kan iemand mij op het juiste spoor zetten welke parameter(s) ik moet wijzigen?
 
Het schijnt dat het een algemeen probleem is
Er staat wel ergens wat vermeld in dit forum
Een melding van maarten 112 denk ik
 
De baro werkt op luchtdruk dus als hij bij hooveren op goede hoogte blijft en met voorwaarte beweging niet meer zal het te maken hebben met luchtstroom wat ergens van voren naar binnen komt waardoor de luchtdruk stijgt. beetje afplakken aan de voorkant ;)
Hoe hoger de luchtdruk hoe lager hij denk te zijn.
Is het met rustig vliegen minder dan met snel vliegen?
 
theoldone, bedankt voor je reactie.
Helaas kan ik niks vinden.

Peter750, ook bedankt voor je reactie.
Als ik jouw redenering volg, zou de quad moeten klimmen i.pl.v. zakken.

Een mogelijke fysieke oorzaak zou kunnen zijn dat -bij een horizontale snelheid- de luchtdruk rondom de barometer zakt, waardoor de APM denkt dat hij te hoog zit en dus besluit om het spul te laten zakken.
Hij zakt al als de horizontale snelheid klein is, dus dat lijkt mij niet de oorzaak, zeker met de constant aanwezige turbulentie van de props rondom de APM (in de behuizing) maar vraag me niet om een wetenschappelijke verklaring.


Bij het toevoegen van een horizontale component (waardoor een horizontale snelheid ontstaat), wordt wat kracht afgesnoept van de vertikale component (lift).
Er zal dus vermogen moeten worden toegevoegd om een horizontale vlucht te behouden. Het lijkt erop dat er geen vermogen wordt toegevoegd.
Als de quad weer stil hangt, blijft de hoogte weer keurig constant.
Daarom denk ik eerder aan het aanpassen van de waarde van 1 of meerdere parameters.
Maar welke?
 
Goeie tip!
Werkte niet met 3.1 (alleen de eerste helft van de procedure) maar wie weet wèl met 3.1.4.
Laat het jullie weten.

EDIT: Zojuist autotune uitgevoerd volgens de voorschriften (http://copter.ardupilot.com/wiki/autotune/) maar helaas, na de roll stopt de procedure. Ik heb de nw waardes gesafed in de APM en vervolgens zie ik in MP exact dezelfde waardes als voorheen. Mijn conclusie is dus dat autotune in mijn geval niet werkt.
Waarom niet is mij volkomen onduidelijk. Alle waardes in Extended Tuning (MP) zijn identiek zoals in http://copter.ardupilot.com/wiki/autotune/.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top