Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan kijk je toch naar de APM? Die is belangrijker. Je kan ook een externe GPS led erop zetten. Een mooie felle bv.
theoldone, bedankt voor je reactie.
Helaas kan ik niks vinden.
Peter750, ook bedankt voor je reactie.
Als ik jouw redenering volg, zou de quad moeten klimmen i.pl.v. zakken.
Een mogelijke fysieke oorzaak zou kunnen zijn dat -bij een horizontale snelheid- de luchtdruk rondom de barometer zakt, waardoor de APM denkt dat hij te hoog zit en dus besluit om het spul te laten zakken.
Hij zakt al als de horizontale snelheid klein is, dus dat lijkt mij niet de oorzaak, zeker met de constant aanwezige turbulentie van de props rondom de APM (in de behuizing) maar vraag me niet om een wetenschappelijke verklaring.
Bij het toevoegen van een horizontale component (waardoor een horizontale snelheid ontstaat), wordt wat kracht afgesnoept van de vertikale component (lift).
Er zal dus vermogen moeten worden toegevoegd om een horizontale vlucht te behouden. Het lijkt erop dat er geen vermogen wordt toegevoegd.
Als de quad weer stil hangt, blijft de hoogte weer keurig constant.
Daarom denk ik eerder aan het aanpassen van de waarde van 1 of meerdere parameters.
Maar welke?
Hi Laas,
Denk dat de luchtdruk in Thailand momenteel erg variabel is.. sinds het leger nu de dienst uit maakt..
Grapje...
Maar ik ervaar hetzelfde. Heb alles nagenoeg afgeplakt (in doosje met schuimpie en de gaatjes van doosje bijna afgeplakt.
Ook bij wind tegen en wind mee, zie je hetzelfde fenomeen.. hij zakt door zijn hoeven. Heeft dus niets te maken met luchtdruk variatie tijdens FW flight.
De Autotune loopt hij fluitend doorheen en maakt op dit vlak niets uit.
Ook de laatste firmware niet.
Mogelijk doe ik ook wat verkeerd of is er ergens een instelling die dit strakker kan instellen.
Echter, zodra de quad enige horizontale snelheid ontwikkelt, houdt ie Alt-H niet vast en zakt, zodat ik wat vermogen moet bijgeven om de boel op constante hoogte te houden.
De APM zit in de behuizing en de barometer heb ik meer dan voldoende afgedekt met luchtdoorlatend textiel. Er zit zo'n beetje een heel hemd in de behuizing.
Ik heb geen idee in welke hoek ik moet zijn om dit probleem op te lossen.
Kan iemand mij op het juiste spoor zetten welke parameter(s) ik moet wijzigen?