Auto aangedreven door pulse-jet motor [Update 15!]

Cothuj, bedankt voor de reactie!

Ik ben de ring aan het maken die in de buis moet komen te zitten.
Ik denk dat ik hem morgen af ga maken. Dan kunnen jullie natuurlijk weer nieuwe foto's verwachten!:)
DSC00667.jpg

Excuses voor de slechte kwaliteit, maar de foto is genomen met een mobieltje;).

Update 7!

Het begint nu echt wat te worden! de conus is binnen en ik heb de grote pijp op maat gemaakt. Nu moet nog de ring afgemaat worden (nog steeds niet gedaan:rolleyes:).
Daarna kunnen de buizen gelast worden.

Hopelijk kan er dan getest worden! ik ben echt heel benieuwd of hij wil lopen. En hoeveel stuwkracht hij dan geeft.
Heeft iemand, die ervaring met pulse jets heeft, enig idee hoeveel stuwkracht een pulse jet van dit formaat produceert?

Ik zal niet verder lullen, tijd voor foto's!

DSC02758.jpg

DSC02759.jpg

Prachtig gemaakt !
Ik ben alleen bang dat het onbruikbaar is op de weg ; duurt lang voor er snelheid is.
Als er snelheid is, is hij al uit beeld en zeer moeilijk te sturen ......

Update 8!

De pulse jet is gelast!. Hij is vandaag gelast door een vriend van me.

DSC02762.jpg

DSC02761.jpg

DSC02763.jpg

Ook heb ik hem vandaag al getest. Eén ding weet ik zeker, ik heb last van mijn oren;):P.
Eerst wilde hij niet lopen. Echter nadat ik het kleine gasflesje (zie post 1) veranderen in een grote gasfles(zo'n grote fles voor op de camping) deed hij het.
Hij liep zo lang ik er lucht in bleef spuiten en maakt ongeloofelijk veel lawaai. De bosje die er achter stonden werden helemaal omver geblazen.
Ik denk dat hij ook wel redelijk wat stuwkracht levert.

Morgen ga ik in ieder geval eerst gehoorbeschermers kopen en dan hopelijk weer testen.
Bij de volgende test zal ik een filmpje maken. Ik houd jullie up to date!

Prachtig gemaakt !
Ik ben alleen bang dat het onbruikbaar is op de weg ; duurt lang voor er snelheid is.
Als er snelheid is, is hij al uit beeld en zeer moeilijk te sturen ......

Ik zie dat slechts als problemen. En als er een probleem is, is er een oplossing;).

Het gaat mij er om dat hij rijd. Hij hoeft geen 100 km/h te halen, met 20 ben ik ook blij.
Hij zal misschien een enkele keer rijden door het geluidsoverlast. Als hij maar één keer gereden heb.
Nogmaals het gaat mij er om dat het kan, en niet om hoe snel hij gaat of hoe goed hij te besturen is.

Bedankt voor de lovende woorden!

Ik heb de klep veranderd. Eerst stond deze standaard dicht. Deze heb ik nu standaard open gezet.
(foto's volgen nog)
Ik hoop dat hij nu ook zonder toegevoerde lucht kan lopen.
Dit ga ik morgen testen.

Het filmpje is niet echt duidelijk, er zullen betere volgen.

Hij loopt niet echt lekker. Wanneer is compressor weg haal, stopt hij.
Ik ben nu de klep aan het veranderen dat hij meer lucht krijgt.
Weet iemand wat dit kan zijn?

c5bVtdxUreg[/media] - Home made Pulse-jet

P.S. de vonken komen van wat spanen die nog in de pulse jet zaten

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat de hoeveelheid lucht het probleem is.
Als een pulsejet zichzelf niet aan de gang houdt, is er eerder een probleem met de verhoudingen. Maar als je een betrouwbaar ontwerp hebt gebruikt en je aan de tekening hebt gehouden, zouden die moeten kloppen.
Wat ook nog zou kunnen is dat je juist brandstof tekort komt. Mijn pulsejet loopt op methanol en om de hoeveelheid ingespoten brandstof te kunnen regelen, heb ik een externe regelnaald ingebouwd. Jouw motor klinkt hetzelfde als mijn motor, wanneer hij te weinig brandstof krijgt.
Zit er nog een regelaar op je gasfles? Wat je vaak ziet bij pulsejets die op gas draaien is, dat alles van de gasfles gehaald wordt (behalve een klep om de gastoevoer af te sluiten), om maar genoeg opbrengst te krijgen.

Ik gebruik een grote campinggasfles met een regelaar. Wanneer ik deze verder opzet dan loopt hij niet meer, maar dan is het net een vlammenwerper.
Zou het dan misschien aan de ontsteking kunnen liggen? (brander bij de uitlaat)

Aan de ontsteking zou het zeker niet mogen liggen. Als een pulsejet eenmaal is gestart kan (sterker nog; moet) deze uit.

Back