Het schroefje waarmee de vlinder vast zit wil meestal wel los. De as eruit halen wil wel eens lastig zijn omdat het schroef gat vaak een braam heeft. Als je deze niet weg haalt maak je het asgat nog ruimer.
Dus goed opletten. Terug plaatsen van de as is redelijk simpel. Let wel op de retour veer. De veer weer op spanning zetten na het plaatsen van de as is een handigheidje. Ik pak meestal een stukje dun draad waar ik een haakje aan maak. Hiermee kun je de veer simpel weer een slag om de as draaien zodat deze weer op spanning staat.
De vlinder klep moet je ook weer afstellen. Doe je dit niet dan zal de klep niet goed sluiten waardoor stationair gas niet af te stellen zal zijn.
Afstellen doe je als volgt.
As terug plaatsen en veer. Klep op zijn plek leggen en schroefje net niet vast aandraaien. Stel schroef van het stationair helemaal uitdraaien. Nu draai je met de hand het gas rustig open en dicht. Terwijl je dit doet draai je het schroefje van de vlinder vast. Let nu goed op dat de vlinder in dichte stand helemaal aansluit in de carb doorlaat. Er mag geen licht langs de vlinder komen als je deze in het licht houd. Is dit wel het geval dan bovenstaande herhalen.
Dit geld natuurlijk alleen als de asgaten in je carb nog goed zijn.
Gr eddy
Daar zit een metalen rozet op en deze heeft een pennetje in het midden. Deze zijn er in verschillende hoogtes. Hier moet je op letten dat je de juiste hoogte hebt.
Toppp ik ga lekker sleutelen zal wel een foto ( hopelijk ook een video ) maken als het in elkaar zit