Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Die ringetjes stop je achter je pinion gear en ja lager.
Ik zou de ringetjes van Team Fast Eddy kopen, dan heb je er veel meer en verschilldende dikktes voor een betere prijs (RC Tuning Raalte).

Vandaag wat nieuwe benzine aangemaakt.. Gaat ie naar een kwartiertje opeens langzamer stationair lopen, om vervolgens uit te vallen naar x aantal seconden... Ook lijkt die iets minder goed op toeren te komen.

Wie weet wat dit kan veroorzaken?

Vandaag wat nieuwe benzine aangemaakt.. Gaat ie naar een kwartiertje opeens langzamer stationair lopen, om vervolgens uit te vallen naar x aantal seconden... Ook lijkt die iets minder goed op toeren te komen.

Wie weet wat dit kan veroorzaken?
Klinkt als te weinig smering en een aankomende warmloper. 8O :( Ander merk brandstof gebruikt? Vocht in je luchtfilter? Je HSN een beetje rijker zetten...

Posted via Mobile Device

Klinkt als te weinig smering en een aankomende warmloper. 8O :( Ander merk brandstof gebruikt? Vocht in je luchtfilter? Je HSN een beetje rijker zetten...

Posted via Mobile Device

1:25 castrol olie en volgens mij euro 95 erin.. Durf het niet zeker te zeggen. Maar zal extra 2-takt olie erbij wat helpen? Ik kreeg namelijk een jerrycan benzine bij de Baja, alleen weet niet welk merk dat was.

1:25 Shell V-Power en Castrol olie, is dat aan te raden?

Ik gebruikte altijd gewoon 98 en castroll tts, werkte prima. Dus V-power met castrol tts werkt ook prima. Ik denk dat de benzine die je erbij kreeg of anders gemengd was of ander merk.

Gewoon even opnieuw afstellen zal de oplossing zijn!:)

Greetz,
Joram

Ik gebruikte altijd gewoon 98 en castroll tts, werkte prima. Dus V-power met castrol tts werkt ook prima. Ik denk dat de benzine die je erbij kreeg of anders gemengd was of ander merk.

Gewoon even opnieuw afstellen zal de oplossing zijn!:)

Greetz,
Joram

Dat wil ik graag geloven, maar mocht ie te warm zijn, en ik krijg een vastloper ben ik verder van huis :(

Hoeveel ml olie je er in gegooid en hoeveel benzine?

Ik doe altijd 200ml Power RS op 5 liter Shell V-Power.

Let op: Te veel olie is ook schadelijk!

Castrol TTS bestaat niet meer..
Het is nu Castrol Power RS 2T.
Ik doe a

Zou gewoon je blokje weer op fabrieks instellingen zetten. Eergister ook nog bij mijn auto gedaan nadat ik mijn koppeling anders had ingesteld en de auto laatst grondig had schoongemaakt.

Mijn autotje heeft vandaag een aantal goede klappen gehad ! Aantal keren goed over de kop gevlogen ! Helemaal in het laatste stukje ging het mis. Er lag een klein plasje water maar dat plasje was wel iets dieper dan ik dacht :D

Me auto werd gelanceerd vloog aantal keren over de kop en kwam op de kop te liggen en zag het meteen al dat de linkerkant van de achterste ophanging niet echt goed vast zat. Gelukkig was het alleen een imbusboutje die een shockbreker vasthoud verloren was gegaan.

Moet wel zeggen dat de HPI Baja sterk gebouwd is, als ziet wat mijn auto al te voorduren heeft gehad mag ik niet klagen :p

Hoeveel ml olie je er in gegooid en hoeveel benzine?

Ik doe altijd 200ml Power RS op 5 liter Shell V-Power.

Let op: Te veel olie is ook schadelijk!

Castrol TTS bestaat niet meer..
Het is nu Castrol Power RS 2T.
Ik doe a

ik doe ook altijd 200ml Castrol TTS op 4,9L Shell V-power/ BP Ultimate/ Total excelenium. werkt tot op heden meer dan goed. in verschillende blokjes (ook 2e hands blokjes die op iets anders hebben gelopen) nog nooit problemen gehad. het is altijd binnen 3x trekken raak en valt pas stil als de benzine op is of ik wil dat ie ermee stopt

Ik deed 220ml Castrol TTS (en later Shell VXR) op 4,8 liter Shell V-Power. Ik ben na mijn eerste warmloper (200ml TTS op 5 liter V-Power) met de 29,5cc wat meer olie gaan gebruiken en heb sindsdien nooit problemen gehad.

Tsjah en om nou te zeggen dat dat beetje meer smering slecht is voor het blok of de performance :nooo: kan je beter het zekere voor het onzekere nemen en iets rijker smeren .....

Oké dan. Morgen even langs de Shell wat V-Power halen en wat fatsoenlijke 2-takt olie. Ben benieuwd of de wagen dan beter gaat lopen.

Denk dat ook nogal mijn eigen schuld is, ik had namelijk nog een 'half volle' 5L Jerrycan staan, en daar dan de bijbehorende olie aan toegevoegd. Wist niet eens hoeveel het precies was :oops:

Let er wel op dat je GEEN gewone scooter olie neemt. Het moet echt een olie zijn voor hoog-toerental motoren, bijvoorbeeld voor crossmotoren of karts (zoals TTS of VXR/VXR2).

Posted via Mobile Device

Oh, daar ligt dus een gedeelte van het probleem...

Stomme ik... Hoop niet dat het blokje nu minder goed gaat presteren :(

Jeetje nog meer dan 1:25 smeren?? Ik smeer met Motul kart grand prix 1:40 met Texaco euro 95 en heb nog nooit een vastloper of warmloper gehad. Rij met zenoah's en PaSe's (zwaargetunde zenoah's). Heb net nog een blokje gedemonteerd om de sensoren aan te sluiten voor de dx3s en als ik in de cilinder kijk dan is de zuiger en cilinderwand gewoon splinternieuw. De cy's gingen bij mij alleen kapot door gescheurde cilinders door de rear dominator en de puntjes van de zuigerveertjes braken nog wel eens af. Zat net toevallig een dvd van fg te kijken en die raden ook aan om 1:40 te smeren.

Yep, maar er zit een behoorlijk verschil tussen racen, op redelijk egale ondergrond van dezelfde samenstelling, en raggen/donuts draaien/springen met gas erop (niet verstandig maar dat terzijde), op een ongelijke sterk variërende ondergrond. Dat laatste levert toch een behoorlijke extra belasting op. Mijn CY 29,5cc heeft ruim 20 liter zonder problemen gelopen. En bij de volgende eigenaar zal-ie nog wel een X-aantal liter wegblazen. ;) Ook gewoon met een Dominator die eigenlijk alleen maar outdrives en dogbones vernielde. :D

Posted via Mobile Device

Hallo,

Je hebt van HPI zelf een wielring losmaker (geen idee hoe dat heet, maar je weet wat ik bedoel). Maar heb je ook andere alternatieven?

Ik heb vandaag bij de Karwei gegeken en daar liggen al 24mm dopsleutels voor 30,- die kant op.

Ik weet niet of er hier mensen zijn die een goedkopere oplossing hebben en zo ja waar te koop?

Back