Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Je verliest iets vermogen met de demper maar heel veel is het niet. Bevestiging is prima, lekker stevig (demper wel een beetje knullig vind ik). Als je zoals Sleurhutje van 150 meter hoog (oke iets minder dan) rechtstandig naar beneden valt op de achterkant blijft er niks heel maar verder verbaast het mij dat hij toch niet zo heel kwetsbaar is. In ieder geval minder kwetsbaar dan de tuned pijp. Bij DDM kan je hem in ieder geval kopen.

+ dat Sleurhutje de uitlaat al 150x beschreven heeft (ok,kan ook iets minder zijn)hoe goed en stil en stevig dat die is,en vooral voor toptoeren gemaakt is...

Zeer interessant....leuk afgeprijst ook,en er gaat toch gewoon NIMH accu`s in,is toch aardig betaalbaar geworden de laatste tijd..
Ja, maar er gaan er wel 2x18 in. 8O Anders heb je niet gevoeg vermogen voor die heeeeeeeeeeele dikke brushless motor. ;) En dan heb je er ook nog een aantal packs nodig want na zo'n 5-10 minuten rijden zijn ze leeg. :?

Je verliest iets vermogen met de demper maar heel veel is het niet. Bevestiging is prima, lekker stevig (demper wel een beetje knullig vind ik). Als je zoals Sleurhutje van 150 meter hoog (oke iets minder dan) rechtstandig naar beneden valt op de achterkant blijft er niks heel maar verder verbaast het mij dat hij toch niet zo heel kwetsbaar is. In ieder geval minder kwetsbaar dan de tuned pijp. Bij DDM kan je hem in ieder geval kopen.
Het vermogenverlies van de demper is wel merkbaar. De JetPro v3 is een top-end uitlaat. Dus eenmaal op gang merk je weinig van het vermogensverlies. In het laag-toerengebied heeft de demper nauwlijks invloed. Met 23cc zul je de verschillen meer merken dan met 26cc of meer. De uitlaatbocht zit mooi weggewerkt tussen de plastic kooiconstructie. Eenmaal goed vastgezet (eerst op het blok, dan de bout achteraan vastzetten) is het een heel stevige contructie.

Tot vorige week eigenlijk geen schade opgelopen, alleen wat krasjes van het rijden over steentjes. Echte vorige week natuurlijk weer overmoedig geworden en geprobeerd zo ver mogelijk te vliegen. Dat ging steeds verder ómdat na het stukje zand achter de sprong ook een asfaltweg lag. Daar moet je natuurlijk overheen kunnen komen. :? ;) Dat was ook gelukt, maar dan wil je nog meer. Uiteindelijk ging de afsprong iets te vertikaal waardoor de auto op zijn achterkant landde, helaas zat daar dus de uitlaat. :evil: Die is nu net voor de bocht iets geknikt. Ik had er nog wel mee door kunnen rijden maar ach...

IMG_0827.jpg

Jonge jonge,vliegen met een Baja,en er gaat weinig stuk?,als je sommige hoort,die hebben alleen maar pech,als ze op vlak terrein rijden al!!,ik had in die paar liter ook geen schade,maar sprong er niet mee..
De elektro Big-Scale laat ik varen,idd,veeel akku`s dan(ook letterlijk,koop een Brushless boot voor hier in de kolk (AquaCraft SuperVee 27 R/C Boat - Features ),en kijk rustig verder naar een auto,ben nog niet uit of het een Truck moet worden(lijkt me wel voor het lompe geschikt) of een Truggy (ik denk dat die niet tegen lomp kan?)

Jonge jonge,vliegen met een Baja,en er gaat weinig stuk?,als je sommige hoort,die hebben alleen maar pech,als ze op vlak terrein rijden al!!,ik had in die paar liter ook geen schade,maar sprong er niet mee..
De elektro Big-Scale laat ik varen,idd,veeel akku`s dan(ook letterlijk,koop een Brushless boot voor hier in de kolk (AquaCraft SuperVee 27 R/C Boat - Features ),en kijk rustig verder naar een auto,ben nog niet uit of het een Truck moet worden(lijkt me wel voor het lompe geschikt) of een Truggy (ik denk dat die niet tegen lomp kan?)
Tsja, omdat die Bajas en Savages niet echt lang in de lucht blijven, schakelt een deel van ons clubje over op vliegen met vliegtuigen (en Burp al langer met een heli), eigenlijk gewoon voor erbij. Dat gaat ook niet geheel zonder slag of stoot. Maar de kosten voor herstel zijn beduidend lager (voor € 69,00 heb je een compleet vliegtuig 8O). En met tape kom je al een heel eind met repareren. ;)

Bij truggy's moet je goed op de wielophanging letten. Sommige hebben de C-hubs bevestigd met kogelkoppen, andere met pennen. Als je wat ruwer ermee om gaat, zou ik voor de pennen gaan, kogelkoppen willen bij een ongelukkige aanvaring met obstakels nog wel eens losschieten. :? En met truggy's is het natuurlijk weer terug naar nitro (niet dat dat slecht was, ik heb er weinig problemen mee om hem op de dag van rijden even correct te zetten).

omdat ik mn pinion gear verloren was en daar door op een of andere mannier geen draad meer in mn kromme clutch bel heb zitten ga ik weer eens wat bestellen bij DDM

alleen zijn de alu clutch bell houders in backorder en viel mijn oog op de VP Billet Clutch Drum Carrier

http://www.davesmotors.com/store/pr... en dus meer gevoellig voor slijtage lijkt me

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien niet het juiste topic maar wellicht het topic waar ik de juist mensen tref.

Zojuist mijn MCD proberen te starten maar er rammelde wat in het starterhuis. ook blokkeerde hij al snel.

Na op zijn kant houden viel er de volgende ring uit. Waar kan deze vandaan komen??? Het is een CY 30.5 :confused:

IMGP3678.jpg

Misschien niet het juiste topic maar wellicht het topic waar ik de juist mensen tref.

Zojuist mijn MCD proberen te starten maar er rammelde wat in het starterhuis. ook blokkeerde hij al snel.

Na op zijn kant houden viel er de volgende ring uit. Waar kan deze vandaan komen??? Het is een CY 30.5 :confused:

IMGP3678.jpg

Idd dat is een pistonpenring,ik geloof dat je wat te doen hebt ;)

Zo vandaag even aan het knutselen geweest in de garage.

Na een middagje rijden ziet ie er zo uit.
DSC00129.jpg

Daarna hem even strippen en schoon maken.
DSC00131.jpg

Alle schone onderdelen er weer op plaatsen.
DSC00132.jpg

En nu ziet ie er uiteindelijk zo uit.
DSC00135.jpg

DSC00134.jpg

DSC00136.jpg

DSC00137.jpg

DSC00133.jpg

Oja er zit nu een 26cc zenoah op met een ss uitlaatje kijken of dat een verbetering is ten opzichte van de 23cc CY blokje met knal potje.

Idd dat is een pistonpenring,ik geloof dat je wat te doen hebt ;)

Inderdaad dit moet hem zijn.

Waarschijnlijk bij assemblage (voor levering) is deze ring van de werkbank aan de magneet bij de trekstarter gaan "plakken" en is bij het draaien losgekomen.

Verder is de motor compleet dus paniek is over. :cool: pfew.

Back