Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ja hoor, het is weer zover. Vandaag even door het gras gebaggerd, breekt dat boutje van de tandwiel en koppelingsklok houder af. Gedemonteerd, nieuw boutje erin, en rijden maar. 10 minuten dan, want weer brak die af. De lagertjes waren nog goed en bevatten geen speling dus daar kan het (denk ik) niet aan liggen. Toch leg ik er vanvond nieuwe lagers op.

Is er misschien een ander tandwiel en koppelinsklokhuis(houder?) met dikker schroefdraad en een dikkere bout?

Ja hoor, het is weer zover. Vandaag even door het gras gebaggerd, breekt dat boutje van de tandwiel en koppelingsklok houder af. Gedemonteerd, nieuw boutje erin, en rijden maar. 10 minuten dan, want weer brak die af. De lagertjes waren nog goed en bevatten geen speling dus daar kan het (denk ik) niet aan liggen. Toch leg ik er vanvond nieuwe lagers op.

Is er misschien een ander tandwiel en koppelinsklokhuis(houder?) met dikker schroefdraad en een dikkere bout?

Ha ha ha ha , er is dus niets veranderd met je 5b , nog steeds dezelfde pech ;)

Ik lig trouwens al meer als een jaar bij de brievenbus , wachtend tot mijn aandrijfas er doorheen valt :rolleyes: :)

Ik heb nu mijn tweede 5b en nog nooit een boutje gebroken , ik denk toch dat op de een of andere manier je pignon niet helemaal goed gemonteerd zit , waardoor er toch spanning op komt te staan :confused:

Ik heb ook het idee dat het afbreken van het boutje iets temaken heeft met een slingerende clutchbell want ik heb dit ook nog nooit meegemaakt.
Gebruik je wel een alu-houder ?

Jup, ik heb een Aluminium houder.

Het is wel zo dat de clutchbell en de pinion beiden een hele centimeter speling hebben naar voren en naar achter (niet slingerend of zijwaarts). Maar dat is standaard toch? Voor de rest is het apparaat gewoon goed.

Het is wel zo dat de clutchbell en de pinion beiden een hele centimeter speling hebben naar voren en naar achter (niet slingerend of zijwaarts). Maar dat is standaard toch? Voor de rest is het apparaat gewoon goed.

Ik weet niet of een centimeter standaard is ,ik had standaard 2mm ofzo en dat heb ik uitgeshimmed naar 0 en zo rij ik al ruim een jaar .
Tussen de pinion en het lager van de Alu-houder hoort wel een ring te zitten van c.a 2mm daardoor word de bell iets verder naar buiten getrokken ,kijk even of die ring er bij jou ook tussen zit.

Laatst bewerkt:

Centimeter is wel erg veel,zit er volgens mij toch iets niet helemaal goed.Heb in al die tijd 1 keer een boutje gebroken,maar dat kwam omdat ie toch niet helemaal jofel zat

Nou ja, cm, denk zo'n 4mm. Ik zal zo eens kijken, heb 'em toch al half uit mekaar.

Ik ga eens proberen een bout er van de andere kant in te draaien, en er dan een nutje op te doen. Misschien dat dat werk.

Nou ja, cm, denk zo'n 4mm. Ik zal zo eens kijken, heb 'em toch al half uit mekaar.

Ik ga eens proberen een bout er van de andere kant in te draaien, en er dan een nutje op te doen. Misschien dat dat werk.
Heb er bij mij twee shimmetjes tussen,dat is bij elkaar ong een halve mm

Uch, vandaag is mijn gas/rem servo gehemeld...

Het boutje breekt nu niet meer af. Ik heb er shims tussen gezet om de speling op te heffen, en heb het boutje er andersom in gedaan en hem vastgezet met een zelfborgende moer. Maar, nu is er weer een ander probleem. Het motortje draait in de hogere toeren erg fel en goed, maar onderin heeft die totaal geen power. Hij valt ook telkens uit met stationair (heb al verschillende instellingen geprobeerd, rijk en arm, maar maakt niks uit). Elke keer als ik dan gas geeft kakt het toerental in, en komt ie maar heel langzaam omhoog. Ook is de acceleratie waardeloos. Iemand een idee waar dit aan ligt?

@ Mrhpibaja hoe is het met u trekstarterhoes en de shocksocks.Deze had je toch zelf gemaakt.Werkt het nog naar volle tevredenheid.Zat te denken om ze ook zelf te gaan maken,vandaar de intresse :D

MVI_2604.mp4 video by nicknaethuijs - Photobucket
Bekijk dit filmpje dat ik net heb gemaakt maar eens, en trek je conclusie. Waneer ik het gas in 1x helemaal open gooi, kakt ie in. Langzaam gasgeven doet ie wel redelijk.

Wat is het stil hier trouwens?

Klinkt als een verkeerde lucht/brandstof verhouding ,blijft je choke-klep niet hangen of check ff goed op lekke pakkingen want dit kan ook door valse lucht veroorzaakt worden.
Mocht je niks kunnen vinden dan adviseer ik je toch om het blok te voorzien van nieuwe zuigerveer en pakkingen ,ben je voor een paar euro klaar en een avondje van de straat :D

Laatst bewerkt:
Zondag ga ik de auto samen met Ian helemaal nakijken.

En ik heb trouwens een carb zonder choke ;)

Back