Batavia bouwverslag

Je filmpje begreep ik niet zo goed
als je een stukje draad kaarsrecht wil maken leg je dat op tafel en wrijf je daar met een plankje over. En je draadje word kaarsrecht. Het draadje rolt onder het plankje als het ware recht. Beetje oefenen om het onder de knie te krijgen en het levert je veel op. Met een rechte draad kan je nauwkeuriger werken. En mislukte stukjes draad kan je zo weer mooi krijgen.

Bij de Batavia lopen de railingen over de verschillende dekken over de gehele breedte van het schip door.. dus ook over de trappen waar je dus over de railing heen moet stappen. Is dit realistisch ? Deed men dit vroeger zo? Ik overweeg om de railing naast de trap te laten stoppen namelijk. Ben benieuwd of iemand hier iets over weet . Alvast bedankt voor reactie en advies groeten tim

Hoi allen,

Hierbij een kleine update. Laatste tijd zo nu en dan voornamelijk bezig geweest met e.e.a. afmaken zodat beidde kanten klaar zijn, dit zat voornamelijk in de railing en laatste ornamenten. Vandaag door een vrije dag wat tijd gehad om te starten aan de rusten en railing binnen in het schip.

De rusten heb ik gemaakt en bevestigd. Deze bewust in donkere kleur beits gezet. Las in het boek wat ik heb dat deze gebruikelijk donkerder waren, dus daar is het idee ontstaan. Ik vind zelf het kleur contrast wel mooi.

Het eerste putting ijzer er als proef eens ingezet. Blij met het resultaat. Ik ga deze zwart maken en zo nu en dan als ik wat tijd hebt lekker buigen zal ik maar zeggen... want het zijn er best veel. Maar goed het is wel rustgevend. Met wat afwisseling om de kanon luiken te bevestigen.

IMG20250424151602 (2).jpg

IMG20250424150854.jpg

Dan de railing. Ik heb ervoor gekozen deze toch tot de trapjes te laten lopen met een railing langs de trappen. En wat kleur toegevoegd.. zodat het mooi matched met de buitenkant. Dus wat eigen ontwerp erin gegooid ;). Nog wat bijschilderen en dan eens bedenken wat ik met de andere railingen ga doen. Iig. proberen dezelfde stijl door te zetten.

IMG20250424165325.jpg

IMG20250424165319.jpg

Tot de volgende update weer! Groeten Tim

Back