Behoefte aan uitleg Aerobatics/3D figuren door JVDO?

Op zich is dit een heel goed idee maar er zit 1 maar aan.
Je kan iemand wel uitleggen hoe je een torqueroll vliegt maar de key to succes is gewoon als nog veel oefenen. Er zijn natuurlijk altijd wel tips en tricks die het makkelijker maken en die zou ik dan ook gaan benadrukken.

Mij lijkt het ook nuttig om bepaalde combinaties uit te leggen. Bijv. een wall vliegen, eruit trekken, met down de kist 180 graden draaien en vervolgens de kist weer rechtleggen doormiddel van een rollende harrier. Is echt een dolle combinatie :P om te zien maar moeilijk om uit te leggen. Met behulp van wat videomateriaal wordt het allemaal wat makkelijker.

vind ik ook een goed idee! :D

Ik dacht dat torque rollen en harrier rolls hetzelfde was; met de neus omhoog langzaam voorbij vliegen en daarbij rollen, terwijl de neus schuin omhoog blijft wijzen. Uitleg daarbij is wel leuk! Ik doe het enkel door met hoogte mee te sturen, hiermee lukt het wel maar niet precies genoeg!

gr,

niels

ik vind dit geen goed idee
nu ben ik helemaal niet meer van het forum weg te slaan :? hoe leg ik moeders dat uit :?:
:wink:

@bas ... het is belangrijk dat je bv een rolling harrier kan... als je goed begrijpt waarom je welke inputs geeft als je dit goed meehebt en je kan alles perfect uitvoeren is het helemaal niet moeilijk en is het aan jezelf om bepaalde combinaties te doen (uit te vinden). Bv Zo kwam Maarten bv tot de torque rolling circle

De figuur die jij zegt is helemaal niet zo gek... een wall stelt niet zoveel voor dan het vliegtuig voorover laten vallen (ik denk dat ik deze figuur uit de uitleg versta) en een rolling harrier inzetten om je toestel eruit te halen...

-Wall, relatief simpel uit te voeren
-Je toestel voorover laten vallen (ik noem dit "over the top" ja sorry kweetnie waarom) ook relatief simpel tis wat zoeken om dat mooi te krijgen maar cava
-rolling harrier eruit...als je een rolling harrier kan ... leer je een rolling harrier loop kan je dit dan kan je dit ook zeker!

Als je de figuren appart kunt is het dus aan jou (mijn mening) om zelf wat combinaties te proberen veel kan iemand anders er niet meer aan helpen
zo ontwikkel je zelf je eigen (unieke) vliegstijl en that is what makes the difference in 2007

Hey Dudes,

Jens, ik denk dat bas een andere figuur bedoelt dan diegene die jij uitlegt.

Een wall is toch vanuit vlakke vlucht plots naar vertikale vlucht overgaan he? (jij hebt waterfall voor denk ik)

Bas bedoelt van uit vlakke vlucht recht omhoog vliegen, dan beginnen rollen en terug naar beneden sturen om zo terug uit te vliegen in de richting waaruit je kwam. Foewie, tis bijna moeilijker uit te leggen dan te vliegen.

By the way Jens, ik moet me nog inschrijven voor zondag in Aalst.

Bye,

Joeri

Ik ben voor. In G2 had je ook zo'n optie dat je in het beedscherm kon zien hoe de sticks beroert werden tijdens het maken van figuren. Dat was voornamelijk voor de makkelijkere figuren. Errig handig.

@ Joeri G

Ik bedoel ongeveer die figuur maar lichtjes anders... maar in de down beginne rollen maarja soit :-) dat zien we dan wel op video...

Beginnen bij het begin daaraan hebben de meeste mensen nietveel zoals ik al zei dat moet je zelf maar oefenen he...

Inschrijven is geen probleem Joeri ! Juist even dit formulier invullen www.docinsane.com/3Dindoor/

Tot dan!

@Alex, ja das de xtra fun van didier. Vliegt super. Alleen is de 3w 50 competion behoorlijk luidruchtig met de standaard pot van 3w.

@ joeri, valt idd niet mee om uit te leggen. Maar je begint horizontaal, wall, verticaal,gas erop en meteen een halve tumble voorwaarts, en dan rollen en zo weer horizontaal uitkomen in een rollende harrier.

Jens, het gaat niet altijd om de moeilijkheid van de figuren maar ook de combinatie ervan. Soms kan je door hele simpele figuren achter elkaar te vliegen kan het er toch gaaf uit zien.
Ik weet niet of je ooit de dvd van Alan Szabo hebt gezien maar als hij gewoon bepaalde figuren los vliegt ziet het er eigenlijk niet uit. Maar zodra hij dezelfde figuren met zn heli begint te combineren ziet het er in een keer heel anders uit.
Kijk en je kan dan wel alles zelf uit proberen en zo zelf combinaties bedenken maar soms zie je iemand iets vliegen en heb ik echt zo iets van "waarom ben ik daar nog niet op gekomen". Dus daarom leek het mij wel nuttig om ook filmpjes van combintaties te maken.

Ah ok Bas, succes ermee dan....

Didier zei:
JVDO zei:
donatas zijn 3W viel gewoon uit in een inverted harrier... heel plots...

Haha, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 3W, kwam vanuit een blender en ging over in een inverted harrier. Gelukkig kon ik hem nog net recht rollen en redelijk "neerzetten". :lol:

Niels, blijf van de kleine benzinemotoren af is mijn advies.

Alexzzz, wat ben jij toch af en toe een vervelend mannetje!! :cry:
Hou het bij feiten in plaats van speculeren.
Ik snap dat je teleurgesteld ben dat Bas voor je neus mijn Fun-Xtra heeft overgekocht, maar dan hoef je nog niet zo kinderachtig te doen!!!! :nooo:

Huh :roll: Jij hebt toch maar 1 3W motor gehad of niet? Ik dacht dat het om de motor van de Xtra Fun ging....

Grt.

Alexzzz zei:
Huh :roll: Jij hebt toch maar 1 3W motor gehad of niet? Ik dacht dat het om de motor van de Xtra Fun ging....

Grt.
Jij moet niet denken Alexzzz! Op deze manier krijg je dus van die onbedoelde verhitte discussies!
Laat het roddelen of speculeren buiten het Forum!

Ok, terug naar de JVDO 3D uitleg! :D

Ah ok, dan heb ik het verkeerd begrepen :D
s211.gif

:ontopic:

Grt.

Even nog wat recht zetten.
Het ging over de kleine 3w motoren dus 28 cc. Ik heb ook gehoord dat die gewoon spontaan afslaan.

Die 3w 50 competition slaat echt niet af. Heb er al heel wat gekke dingen mee gedaan en da ding blijft gewoon lopen. Dussss.

Weer verder met de 3d video's van jens en maarten. Ik ben benieuwd.

Gisteren de eerste vlucht gedaan sinds 4 maand weer effe wennen ik heb een nieuwe gas servo enzo dus ik mag terug herbeginnen met afstelling van mijn gascurven enzo vermits hij op een andere positie staat enzo, morgen ga ik wss nog eens vliegen (nu wel wat meer vluchten) om alles goed te krijgen. Zaterdag (dag voor de indoor event) komt donatas dan eens met mijn extra vliegen ... dat zal de eerste video zijn die jullie te zien krijgen... Daarna is het enkel nog wachten op warmer weer en wat tijd om deze "uitleg" videos op te nemen...

J_

JVDO zei:
Zaterdag (dag voor de indoor event) komt donatas dan eens met mijn extra vliegen ... dat zal de eerste video zijn die jullie te zien krijgen...

Dat belooft zeker wat :)

Grt.

Back