Billing boats calypso bouwverslag

Maak je eigen ton een millimeter hoger, vijl de boven- en onderkant tot halverwege de tin en het zit zoals het hoort. Of laat het zo, dat messing tonnetje ziet er net weer iets te perfect uit eigenlijk ;)

Lekker bezig.
 
Klopt hoor Baggeraar. Maar op de calypso zaten behalve 2 "gewone" reddingsvlotten ook een 6 tal ronde cilinders. Meestal verborgen onder een zeil.

Ik heb dus ook 2 "gewone"
DSC_0026.JPG


en 6 Olievaten die zijn meegeleverd door Billingboats en door zouden moeten gaan als reddingsvlotten.

Hier een plaatje waar de vlotten redelijk te zien zijn.
8840.jpg


8838.jpg
 
Nou de Calypso is zo goed als klaar.
Er moeten nog enkele details toegevoegd worden. Waaronder 1 hele grote namelijk de heli. Daar ga ik aankomende week mee beginnen.

Ben ik tevreden, jazeker. Maar ik moet zeggen, ik heb een berg beginnersfoutjes gemaakt. De meeste goed op te lossen. Helaas sommige minder, zoals de heli. Ik heb heel erg veel geleerd en ben toch wel een beetje trots op mijzelf. Ongeveer 3 jaar mee bezig geweest. Nu gaan we vooral veel varen.

Hier wat foto's
DSC_0052.JPG


DSC_0041.JPG


DSC_0067.JPG


We hebben wat bemanning gekregen. Dit worden er nog meer.
DSC_0053.JPG


DSC_0055.JPG


DSC_0060.JPG


DSC_0048.JPG


DSC_0056.JPG


DSC_0071.JPG


DSC_0072.JPG


DSC_0073.JPG
 
Laatst bewerkt:
prachtig werkje dat je hier aflevert.
Nog even doorbijten op de laatste onderdelen, en ondertussen genieten van het mooie weer aan de waterkant.
amuseer je
vgr Marc
 
die tonnen waren geen reddings vlotten maar benzine voor de heli
ze waren oorspronkelijk rood oranje van kleur maar er werd een zeil over gedaan om de zon er wat vanaf te houden .
mooie boot geworden maar in het echt was ze dat ook reeds .menige aflevering gezien vroeger en het bleef spannend
heb je verlichting in de uitkijk toestand voor aan de boeg???
die bulp daar kon men in gaan liggen en dan door de patrijspoorten naar buiten kijken
dit stuk was er oorspronkelijk niet niet aan maar is later bijgebouwd
gr raf
 
jazeker. Maar

Niets om je ook maar een seconde voor te schamen.
Hoewel sommigen alleen maar het resultaat laten zien dat ook daadwerkelijk in orde is.
Anderen bouwen een schip en plaatsen pas een paar maanden later de foto's om zeker te zijn dat een bewerking die ze gedaan hebben geen nadelige gevolgen heeft op de rest van de bouw. (gebeurt het wel, plaatsen ze die foto niet) :p

Van plaatjes en verhalen van verbouwingen "volgens het boekje" leert niemand.
Als je "fouten" laat zien en daarna oplossingen zodat het wel goed gaat, is dat veel leerzamer voor de volgers van je bouw.
 
Zo, we zijn weer terug in de lucht.

die tonnen waren geen reddings vlotten maar benzine voor de heli

Bedank voor de info Raf. Dit wist ik echt niet. ik was er van overtuigd dat dit reddingsvlotten zouden zijn. Vind de vaten wel vreemd geplaatst op het schip. Zal wel een kwestie van gewicht zijn geweest.

Alle andere natuurlijk ook bedankt voor de reacties.

Niets om je ook maar een seconde voor te schamen.

Ik schaam mij ook zeker niet. Voor een eerste echt zelf gebouwde modelboot denk ik dat het resultaat er zeker mag zijn. De leercurve is enorm geweest. En ik zou heel veel dingen nu anders doen. Maar dat is ook de lol van het bouwen.

Nu de heli nog maken. De schaal komt genoeg overeen. Hierdoor zal mijn Calypso ook weer uniek zijn.

Groeten Chris
 
Hier nog 2 foto's van de heli in wording op de Calypso.
DSC_0076.JPG


DSC_0075.JPG


De heli gaat uiteraard nog in kleur gebracht worden. En waarschijnlijk zal ik er nog drijvers onder plaatsen.

Groeten Chris
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is een pracht van een model dat je daar gebouwd hebt, mooie in de verf, oog voor details, SCHITTEREND :)

één kleine opmerking : de vlag? is normaal wel de franse vlag op de Calypso
 
Bedankt allen,
één kleine opmerking : de vlag? is normaal wel de franse vlag op de Calypso
Weet ik hoor OVL maar aangezien deze calypso nooit frans water zal voelen en ik nauwelijks een woord frans spreek leek mij een Nederlandse vlag meer gepast.
 
Het is jouw keuze, en voor mij is het prima. Maar verwacht je dan aan nog wat opmerkingen over die vlag als je op een vaardag komt.( vooral omdat de kleuren identiek zijn )
Ik hang onder de originele vlag steeds een wimpel van mijn club, maar ieder doet er mee wat hij wil.

Trouwens je hebt hier een prachtig schip gebouwd.
vgr Marc
 
Bedankt allen,

Weet ik hoor OVL maar aangezien deze calypso nooit frans water zal voelen en ik nauwelijks een woord frans spreek leek mij een Nederlandse vlag meer gepast.

Het is inderdaad een persoonlijke keuze en een keuze die ik heel vaak zie.
Persoonlijk vindt ik dat een beetje jammer maar wij Nederlanders zijn zo trots op onze Nederlandse driekleur dat wij die ook graag willen zien wapperen.
Dat het bedoelde schip eigenlijk onder een andere vlag vaart neemt menig modelbouwer dan maar voor lief.
Ook ik zie graag onze Nederlandse driekleur maar los dit op door deze Nederlandse vlag als gastvlag stuurboord van de vlaggenmast (of iets wat daar dienst voor doet) te hijsen.
Zo varen mijn schepen dus onder hun eigen vlag van land van herkomst of registratie (meestal geplaats op het achterschip) en voeren ze eveneens de Nederlandse vlag als gastvlag en voldoe ik zo aan alle vlagetiquettes en kunnen zo onbelemmerd in Nederland varen.
Juiste vlagvoering (vlagetiquettes) is in de geschiedenis van o.a. de scheepvaart altijd al een gevoelig item geweest waar heel vaak hoge waarde aan gehecht worden.
Het bijkomende leuke van het voeren van twee nationaliteitsvlaggen, mits goed gevoerd, levert door leken ook vaak nog wel eens de vragen van; " hoe zit dat? ik zie twee vlaggen!? ". Aanleiding voor een praatje met uitleg.
Maar het blijft een persoonlijke keuze!
 
Beste Albertmobiel,

helaas hebben we afgelopen periode problemen gehad met het forum en is het forum van server verhuisd. Helaas zijn hierbij de oude foto's nog niet mee verhuisd. Als het goed is zijn de moderators hier nog mee bezig. Afwachten dus, of en wanneer de foto's weer beschikbaar zijn.

Gr Chris
 
Back
Top