Blade 230 , weer ne nieuwen ...

helifreak misschien: http://helifreak.com/showthread.php?p=6712801#post6712801
I assume you mean a change log. Brian B from HH posted the following -
Current version, and the only one available now;
v4.22 has been posted to address the self leveling being disabled issue, I apologize as it was 100% my mistake.

v4.21 was to address an issue with the 6ch transmitters not being able to enter calibration mode due to the different method being used to activate panic mode.

v4.20 has the yaw trim issue fixed and the user calibration mode added if you have issues with the model drifting, or the trim flight not being stored then please calibrate and perform the trim flight again. Trims are disabled now, the trims are memorized when it initializes only so using the trims will cause the agility modes to roll or pitch.

If you have updated to v4.20, calibrated, performed the trim flight and are happy there is actually no reason to update.

v4.01 and v4.03 are equivalent, but you should update to v4.22, calibrate and perform a trim flight again for the best performance.

Between v4.03 and 4.20 were other products, no change for the 230s.
Misschien beter er niets aan doen als het goed vliegt, tenzij je ook terug kan. Jammer dat je een kabeltje a 22,- moet kopen om evt problemen op te lossen maar dat is niet uniek voor blade.
 
jammer dat het plekje hier aan de ijssel er niet meer is erwin, anders hadden we daar nog weer eens los kunnen gaan met de heli's :-)
 
Sven, dat plekje aan de Ijssel is welliswaar niet meer zoals voorheen, maar volgens mij zekers nog goed te doen om daar rond te vliegen hoor.
Wij zijn hier in het clubje bezig om steeds meer piloten met de Heli te laten vliegen.
Doorgaans doen we vliegtuigen en Drones, maar er gaan er steeds meer met helikopters aan de slag.
Maar volgend jaar lente dan zien we elkaar gegarandeerd weer om met een aantal andere piloten de helikopters rond te laten fladderen aan de Ijssel.
Vr Gr E
 
Beste Dylan,

Dat de productie stil gelegd is komt van de vertegenwoordiger van Horizonhobby Duitsland, maar als hij goed vliegt dan moet je zeker geen update uitvoeren, maar er zal zeker software komen waarmee hij beter vliegt, Yuneec is er druk mee bezig want die zijn de ontwerper van deze Blade.

Maar ik heb een Blade QX350 Quad waarbij ik nooit een update heb gedaan, en hij vliegt nog steeds prima;)
 
Jan, bedankt kerel voor je uitleg.
Helemaal duidelijk.
Martin: fijn dat ook jouw Blade 230S zelfs na upgrade nog goed rondvliegt.
Het is een heerlijk machientje en geeft mij elke vlucht nog steeds voldoening.
Nu alleen nog beter vliegweer krijgen, want die harde wind en regen gooien behoorlijk roet in het eten.
Vr Gr E
 
In hoeverre lijkt de 230s op de sr. Hier heb ik er nog 2 van en een donor. En is canopy beetje stevig. Ben ook van plan 230s te gaan halen maar wil wachten tot kinderziektes er uit zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Heb na alle positieve berichten van Dylan ook een Blade 230s gekocht......
Gister even proberen te vliegen na de zender te hebben ingesteld

Heli drift na opstijgen erg naar achteren weg , moet zeker met 30 % nick naar voren worden gecorrigeerd
Heb in servo instel menu gekeken en alle servo`s staan dan netjes recht

Ook moet na elke keer dat ik de accu eraf haal en een nieuwe aansluit , opnieuw worden gebonden ?
Wat kan daar de oorzaak van zijn , heb dit nog nooit gehad met Blade Heli`s en Quads

Wel valt op dat met de accu zo ver mogelijk naar voren het zwaarte punt niet oke is
Zal dit de oorzaak kunnen zijn ??
Ga van middag testen met een 1000 mah lipo

Groet Tom
 
Hoi Tom.
Datgene wat jij had met jouw Blade 230S dat heb ik ook gehad.
Helemaal hetzelfde zoals jij beschreef.
Dit is geen CG issue hoor, maar zit em puur in het fijt dat jij de Helikopter even met windstil weer moet kalibreren in hoover.
Ik weet zo effe niet hoever jouw heli kennis rijkt, maar doe jezelf een plezier en Google even via You Tube naar het filmpje waarin het proces van de Blade 230S kalibreren helemaal haarfijn in beeld is gebracht.
Als je dit proces volgt en doet dan komt het helemaal goed met jouw fijne Blade 230S.
Ik kan de mijne zelfs hands off hooveren dus dan komt het met jouw toestel ook helemaal goed.
Laat jij het ons even weten zodra jij jouw Heli lekker vliegend hebt?
Vr Gr Erwin
 
Overigens.........ik vlieg de mijne met verschillende merken Lipo packjes van 800 en 850Mah .
Maar Martin vliegt de zijne zelfs met 1350Mah Lipo packjes, dus helemaal top.
Vr Gr Erwin
 
Als je het filmpje kent of gaat bekijken dan exact hetzelfde doen als die gast uit het filmpje.
Wel is het een must om die trim-vlucht te doen met windstil weer en je moet toch echt al kunnen hoveren.
Want iemand die net begint met Helikoptervliegen zal in mijn ogen onmogelijk die trimvlucht van 60seconden met goed gevolg afleggen.
Het is erg belangrijk dat men de Helikopter gedurende 60 seconden zo stil mogelijk in hoover houdt.
Ik denk dat alleen piloten dat kunnen die al daadwerkelijk een Helikopter kunnen besturen want dat hoveren gaat niet vanzelf.
Succes.
Vr Gr Erwin
 
Oke

Vliegen en hooveren zal het probleem niet zijn

Vlieg ook met Logo 480 / 600SX /690
Gewoon lichte kunstvlucht , geen 3D

Heb ook (bijna) alles van Blade gehad van nano cpx , mcpx , 130X , 300 , 450 X..,
Vlieg nog wel met de 200QX en de 350 quad

Ga morgen trimvlucht doen
Laat resultaat dan weten

Nog bedankt voor de hulp
 
Hallo

1.
Heb na alle positieve berichten van Dylan ook een Blade 230s gekocht......
Gister even proberen te vliegen na de zender te hebben ingesteld

2.
Heli drift na opstijgen erg naar achteren weg , moet zeker met 30 % nick naar voren worden gecorrigeerd
Heb in servo instel menu gekeken en alle servo`s staan dan netjes recht

3.
Ook moet na elke keer dat ik de accu eraf haal en een nieuwe aansluit , opnieuw worden gebonden ?
Wat kan daar de oorzaak van zijn , heb dit nog nooit gehad met Blade Heli`s en Quads

4.
Wel valt op dat met de accu zo ver mogelijk naar voren het zwaarte punt niet oke is
Zal dit de oorzaak kunnen zijn ??
Ga van middag testen met een 1000 mah lipo

Groet Tom



1.
Erwin heeft helemaal geen 230s, maar krijgt per verkochte 230s een commissie van Horizon Hobby..... (geintje)

2.
Een trim flight moet je wel doen. Ik had eerst ook dat de heli wegtrok, maar na de trim flight was het opgelost.

3.
Opnieuw binden zou niet nodig moeten zijn. Heb je een RTF of BNF? Na binden heli uit - zender uit - bindplug eruit en daarna alles weer in de juiste volgorde aangezet?

4.
CG ligt inderdaad behoorlijk naar achteren. Ook met 1300mAH er op. Maar met vliegen merk je er weinig van. Met de TC op 100% gaat de 230s als de spreekwoordelijke brandweer!


Waar zit je ongeveer in Brabant? Ik kan je misschien wel helpen, als je dat wilt.

EDIT: zie nu je vliegervaring. Komt vast wel goed!
 
Martin.........geinponem..............ha ha ha ha
Komt vast goed met de persoon die zijn Blade 230S nog moet aftrimmen.
Zijn assortiment helikopters is behoorlijk fors.
Geen beginner meer dus.
Goed bezig.
Vr Gr E
 
Hoi

Bedankt voor alle tips
Vond de CG nogal staart lastig , dacht dat de drift daaraan lag
Vlieg met de DX9
Ga alle instellingen uit de manual nog eens nalopen en morgen ( als weer toelaat ) een trim vlucht met een 1000 mah lipo doen

Heb de 230S vorige week bij Lindinger meegenomen om onderweg wat mee te vliegen
Is een mooie maat om mee te nemen voor onderweg....
 
Hoop dat de Blade 230S je gaat bevallen naast je andere modellen.
Ze vliegt voor een toestel van dit kaliber wel lekker vind ik.
Niet een toestel dat tegen veel wind kan, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Voor indoor en buiten met weinig wind een ideaal toestel voor met name de kleinere veldjes.
Mocht je haar goed hebben vliegen, experimenteer dan eens met wat meer headspeed op de kop.
Heb ik ook gedaan en merkte zelf dat met een hogere headspeed ze net wat fijner vloog.
Afhankelijk van je vliegstijl zou ietwat Expo erop ook prettig kunnen zijn, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Geniet ervan en hoop dat je haar naar smaak goed krijgt.
Het kan effe wat pielen zijn, maar ze is het driedubbeldik waard.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Net contact met HH gehad over bind probleem..
Antwoord was dat dit bij eerste versie vaker voorkomt en de heli moet worden geüpdatet
Moet dus de update kabel kopen
Weet iemand in NL waar deze op voorraad is?
 
Back
Top