Blade MQX BNF

gisteren eens de canopy van de stickers ontdaan:

20120203_190538.jpg

20120203_190435.jpg

ziet in mijn ogen een stuk volwassener uit zo.

Ook een Blade MQX aangeschaft.
Binnen gaat het goed.
Buiten wil ie niet recht omhoog maar kantelt ie gelijk een kant op.
Moet de ondergrond 100 % waterpas staat?
Of kan ie niet tegen vrieskou (gyro)?

Wie kan mij helpen?

Ook een Blade MQX aangeschaft.
Binnen gaat het goed.
Buiten wil ie niet recht omhoog maar kantelt ie gelijk een kant op.
Moet de ondergrond 100 % waterpas staat?
Of kan ie niet tegen vrieskou (gyro)?

Wie kan mij helpen?

De mijne is intussen sinds vanmorgen ook binnen ,en na eens te hooveren in huis ben ik ook buiten gegaan met -10 graden en er is geen verschil .
Zoals al de comments die er te vinden zijn sluit ik me erbij aan hij vliegt stabiel en heeft power voor ze grote ,canopy is waardeloos .Nu nog eens testen wat hij doet met een keycam ;)

nu ook binnen niet normaal op te stijgen. Wil gelijk een kant op gaan.
Hooveren lukt voor geen meter meer.
as3x Gyro naar de knoppen?
Ik gebruik een dx5e. Daar kan het niet aan liggen toch?

Rene, ik vermoed dat één van je motoren dan niet helemaal jofel is. Succes, want er zijn nog weinig reserveonderdelen te krijgen.....

probeer het bind proces nog eens opnieuw door te voeren. en uiteraard alltijd de blade op een platte waterpas ondergrond zetten. aan de zender ligt het niet. is een 4 kanaals heli.

Regelmatig het bind proces gedaan. Ook in + mode. Heeft niets geholpen.
Volledig horizontaal in de woonkamer.
Ik denk ook dat het de motor is. Lees je veel in rcgroups.
De mqx heb ik nog géén week in huis.

Laatst bewerkt:
Check ook beide plugjes van de zwakke motor. Zowel aan de kant van het gyro-board als aan de kant van de motor (in het pootje!). Moeten goed vast zitten !
(desnoods fixeren met beetje lijm of iets)

Kijk ook even of het asje wel fatsoenlijk kan draaien zonder dat er iets aanloopt, zit het tandwieltje correct op de as ?

Ik heb ook al lang gezien dat ik snel een 2e moet halen, in the end goedkoper dan een bak spares kopen (die er nog niet zijn !)

Hier nog een motor aan gort.
Als de accu leeg is vind ik het ding nogal onhandig naar beneden komen. Inclusief een klein beetje wind voldoende onbalans om op zijn zij terecht te komen.
Iemand enig idee wanneer de onderdelen beschikbaar komen/zijn?

Edit: Boel even goed schoon gemaakt. Motor draait nog steeds niet helemaal fris op lage toeren, maar we vliegen weer :)

Laatst bewerkt:
Hij staat er wel op hoor, op de MIA site ( helemaal bovenaan), alleen je kan 'm nog niet bestellen :(

Sparky's Fighter POD vind ik helemaal te gek: MQX Fighter pod.

Ik ga 'ns kijken wat de verzendkosten zijn bij hem. EDIT: $ 14,87 inc. verzenden. Die heb ik dus besteld :)

Gister 1 gekocht .. vandaag om 11 uur in huis .. ben benieuwd hoe hij vliegt. Zal de maiden filmen en uploaden op Youtube. ( Link naar youtube staat hieronder ). Mijn buurman .. ook een vervend rc heli'er ( Bassax op deze site ) .. heeft zich gelijk ook maar 1 besteld.

Hoop dat de onderdelen snel te koop komen op internet .. Mijn Blade MQX komt bij RcRacingTwente.nl weg .. maar 2,50 verzendt kosten .. heb daar nog geen onderdelen gevonden.

Een betere canopy is geen luxe .. orgineel is wel erg flymsy .. heel dun plastic .. Heb al een aankondiging van MIA canopy's gezien .. maar zijn nog niet te krijgen ( Vorig bericht van mij in deze discussie onderaan pagina 6 ).

deze staat op ebay te koop: alleen jammer dat er op geboden moet worden. is nu al 30 euro op geboden. ook kun je alleen in de X mode vliegen. komt ook nog 6 euro verzenden bij. dure canopy dus ....

mQxcanopy2.jpg

mQxcanopy1.jpg

mQxcanopy3.jpg

en die canopy's van Mia zijn wel al te koop bij Mia. ze kosten 19,99 dollar, en verzenden 29 dollar. dus 48,99 dollar. (+/- 37 euro) ook alleen als X mode te vliegen.

en deze kan er wel mee door:

mQxcanopy6.jpg

alleen van die ronde schijf vind ik geen grote foto. maar die is toch te lelijk om te posten !!! wie zijn ogen wil overbelasten, moet maar zelf op de site van Mia kijken ..... ;)

Een pet flessje van de Aldi ? Geniaal bedacht !!!
Lijkt nu een vliegende worm.

Inderdaad ,een simpel pet flesje :)
Bedoeling was een lichaam van een bij,maar bij gebrek aan geel in huis is het voorlopig dit geworden .
Is een proto type dus kan nog alle kanten uit hè :D

Back