Blade MQX BNF

Ik zou beginnen met hem eens opnieuw te binden, ik heb ook al een paar keer zo een gedrag van de MQX gehad en met herbinden was dat telkens opgelost. Ik weet niet of het met de DX4e kan maar om te beginnen zeker de uitslagen ongeveer halveren.
Groetjes ReneDL
 
Pvanheumen,

Probeer jij heeeel voorzichtig op te stijgen??
Dan draaien vaak niet alle props. Er valt dan nog te weinig te stabiliseren.
Daarnaa raaktie in de war door het getril, gerammel enzo.

Geef een iets sneller gas zodat je met een sprongetje loskomt.
Tegen die tijd draaien alle props denk ik wel omdat alle sensoren input krijgen.

Een 2 e voordeel is: als je van de grond springt naar 30 cm tot een meter dan is de Quad uit zijn eigen turbulentie en hangtie waarschijnlijk bijna vanzelf stabiel

Als je het trucjeeen beetje doorhebt kun je gedoseerder opstijgen.

Ik ste voor om kleinere uitslagen in te stellen ( exponetieel 40% op alle stuurfuncties ) omdat hij nogal overcorrigeerd als je hem pas leert kennen, vooral in bijvoorbeeld de woonkamer of zo.

Succes
 
Wat ook kan is dat je voordat de kopter loskomt al stuurinputs aan het geven bent. Als je bijvoorbeeld rol naar links geeft wil de quad al linksom gaan kantelen, wat niet kan als de poten nog op de grond staan. Toch gaat hij het proberen. De rechter propellers gaan dus harder draaien, de linkse stoppen ermee. Geef geen inputs (anders dan met de gasknuppel) tot de quad los is van de grond. Je hoeft voor die tijd ook niet te sturen, hij komt rechtstandig van de grond en ook daarna is hij zo gestabiliseerd dat hij rechtop blijft hangen. Vooral zo min mogelijk sturen!
 
Ook heen servo uitslagen ( dual rate)?? Dan kun je die beperken naar 50 a 60%
Heb je de originele MQX zender erbij? Die heeft wel " beginnersstand"
 
Pvanheumen,
Ik stel voor om kleinere uitslagen in te stellen ( exponetieel 40% op alle stuurfuncties ) omdat hij nogal overcorrigeerd als je hem pas leert kennen, vooral in bijvoorbeeld de woonkamer of zo.

Succes

Die uitslagen instellen doe ik dan toch met de schuifknoppen onder en links en rechts van de sticks, die staan naar mijn idee op 0.
 
Pagina 14 handleiding. Hi/ low rate switch.
Zet die op low en je stuurfuncties staan op 70% ipv 100. Dat moet schelen..

Geeft kleinere stuurcommando's van jou door en dat vliegt rustiger.
Die schuifjes naast en onder je sticks zijn de trims. Die bepalen de middenstand en daarmee kan je kleine correcties instellen als de Quad steeds maar een beetje naar links afdrijft of zo. Zet je de bijbehorende trim een paar klikjes rechts .
Als het goed is blijftie dan beter stil hangen.

Succes.
 
Bedankt voor de snelle reply's hij vliegt nu dat is een ding wat zeker is. Ik oefen (niet lachen) in onze slaapkamer, dan landt die op bed. Hoef ik me ook geen zorgen te maken dat hij stuk gaat.

Alleen de katten vinden het een beetje eng. Maar als ik "Elevator Trim" en "Aileron Trim" ongeveer in het midden zet, dan zou je toch denken dat hij stijgt (dat doet die ook) maar toch beweegt hij nog naar links en rechts.

Als ik buiten zou vliegen kan ik me zo iets voorstellen maar binnen, ik kom er niet helemaal uit.

Thanks Pierre
 
Laatst bewerkt:
De "Elevator Trim" en "Aileron Trim" dienen om de bewegingen voor achter en links en rechts af te regelen en niet om te stijgen daarvoor gebruik je de gasstick. Met de trims in het midden moet hij ongeveer blijven stilgangen (ik zeg wel ongeveer want volledig stilgangen zal hij zonder bijsturen niet lang doen)
 
Die uitslagen instellen doe ik dan toch met de schuifknoppen onder en links en rechts van de sticks, die staan naar mijn idee op 0.
De trims moeten bij dit toestel op 0 staan en daar blijven staan! De gyro's zorgen dat het toestel uit zichzelf niet zal kantelen. Hij kan nog steeds wel licht zijwaarts weglopen, maar dat is dan vanwege wind (buiten) of omdat de quad net niet horizontaal hangt. Als je de trims uit het midden zet geef je feitelijk een continue stuuruitslag, en dan zal de quad zeker weglopen van de horizontale stand. Trims die niet in het midden staan kunnen ook een goede verklaring zijn van het stilstaan van één of meerdere propellers bij het opstijgen (de quad krijgt dan stuurinputs voordat hij los is van de grond, heb ik hierboven beschreven).
 
Bedankt voor jullie adviezen, wat ik echter niet snap is dat ik nu 2 reply's lees waarbij de 1 zegt je moet

Oorspronkelijk geplaatst door Arie de Koning
Ik stel voor om kleinere uitslagen in te stellen ( exponetieel 40% op alle stuurfuncties ) omdat hij nogal overcorrigeerd als je hem pas leert kennen, vooral in bijvoorbeeld de woonkamer of zo.

En weer iemand anders zegt dit ;

De trims moeten bij dit toestel op 0 staan en daar blijven staan! De gyro's zorgen dat het toestel uit zichzelf niet zal kantelen. Hij kan nog steeds wel licht zijwaarts weglopen, maar dat is dan vanwege wind (buiten) of omdat de quad net niet horizontaal hangt. Als je de trims uit het midden zet geef je feitelijk een continue stuuruitslag, en dan zal de quad zeker weglopen van de horizontale stand. Trims die niet in het midden staan kunnen ook een goede verklaring zijn van het stilstaan van één of meerdere propellers bij het opstijgen (de quad krijgt dan stuurinputs voordat hij los is van de grond, heb ik hierboven beschreven).

Nu weet ik dus niet wat de bedoeling is. Of wordt bij stand 0 het midden van de trims bedoelt.
 
Laatst bewerkt:
Trim is niet gelijk aan expo.

Trim is de correctie van je zender en servo instellingen om alles (fijn)afgesteld te krijgen. Om, als je alle knuppels centreert, de quad stil in de lucht te houden. In geval van de MQX doet de AS3X functie op je quad dat ( grotendeels).

Expo is een instelling voor beinvloeding van de servo/controle uitslag. Als je b.v. de rechter knuppel naar rechts beweegt zal er meer naar rechts gestuurd worden als je de knuppel meer naar rechts beweegt. Tot zover nogal wiedes denk ik :) Als je geen expo in stelt is dit een rechte lijn input/output. Echter, als je expo in stelt, dan zorg je er voor dat de controle in het begin wat minder reageert op je knuppel beweging en op het einde wat meer. De rechte lijn is dan veranderd in een curve zeg maar. op die manier heb je vaak wat meer controle, de quad zal dan wat minder zenuwachtig op knuppel input reageren bij kleine uitslagen.

Zo iets duidelijker?
Ik vind op pagina 10 van de Hyper Taxi manual (ook verkocht met DX4e):

Activate and Deactivate Expo
1. Put the ACT switch in the down position
(ON) and the Rate switch in the down
position (LO).
2. Push and hold the trainer (bind) button
and move and hold the two sticks (as
shown here for activation (A) or
deactivation (B)), while powering on
the transmitter.
3. Release the trainer switch and the
control sticks only after a series of
tones sound (ascending tones for
activation, descending tones for
deactivation).
DX4e and DX5e Expo Activation and Deactivation
If you plan to fl y your Hyper Taxi with a DX4e or DX5e, disconnect the battery from the aircraft before
activating the Expo feature in your transmitter.
Once Expo is activated, it will remain activated for use through subsequent power cycles of the transmitter.
Once Expo is deactivated, it will remain deactivated until it is activated again.
 
Het zou dus zo kunnen zijn dat Expo aan staat op mijn Spektrum DX4e, ik zal dat vanavond als ik thuis ben eens uit zetten, de manual omdat te kunnen doen heb ik via Google gevonden. Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle reply's.
 
Um, ik denk juist dat het uit staat en dan kan je het beter aan zetten. Dan heb je het effect van minder zenuwachtig reageren bij weinig stick input. Bij mijn DX8 kan je het op procenten instellen. Ik heb 25% staan op pitch en roll.
 
Um, ik denk juist dat het uit staat en dan kan je het beter aan zetten. Dan heb je het effect van minder zenuwachtig reageren bij weinig stick input. Bij mijn DX8 kan je het op procenten instellen. Ik heb 25% staan op pitch en roll.
Hmm oke, ik zal het eens aanzetten, op de DX4e kan ik niet direct zien hoeveel procenten de pitch en roll staat, maar dat is denk ik proberen.
Thanks;)
 

Als ik me niet vergis zit er toch op de Spektrum DX4e een on/off switch om Expo uit of aan te zetten.



full

View image in gallery




Of moet ik mijn bril schoonmaken :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pagina 14 handleiding. Hi/ low rate switch.
Zet die op low en je stuurfuncties staan op 70% ipv 100. Dat moet schelen..

Geeft kleinere stuurcommando's van jou door en dat vliegt rustiger.
Die schuifjes naast en onder je sticks zijn de trims. Die bepalen de middenstand en daarmee kan je kleine correcties instellen als de Quad steeds maar een beetje naar links afdrijft of zo. Zet je de bijbehorende trim een paar klikjes rechts .
Als het goed is blijftie dan beter stil hangen.

Succes.

Inderdaad, die schakelaar!!
Zei ik ook al
En die trims naar de knuppels fijn een soort fijnafstelling. Heeft niets met de uitslagen te maken.
Handleiding hè.
RTFM
 
Bedankt voor de leuke opmerking, ben nieuw in dit spul vandaar wat vragen van mijn kant.
Ik stel een vraag en wordt direct even in de hoek gezet, lijkt me niet de bedoeling van een forum.

Uiteraard heb ik de manual gelezen alleen kwam ik er niet uit.
Nou NOU dat valt ook wel weer mee ,
volgens mij had hij het inderdaad al gemeld...

plus ik zie niet waar jij in de hoek wordt gezet ?!
maar hey het mooiste is dat je er nu uit bent :D
 
Back
Top