Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Pvanheumen,
Ik stel voor om kleinere uitslagen in te stellen ( exponetieel 40% op alle stuurfuncties ) omdat hij nogal overcorrigeerd als je hem pas leert kennen, vooral in bijvoorbeeld de woonkamer of zo.
Succes
De trims moeten bij dit toestel op 0 staan en daar blijven staan! De gyro's zorgen dat het toestel uit zichzelf niet zal kantelen. Hij kan nog steeds wel licht zijwaarts weglopen, maar dat is dan vanwege wind (buiten) of omdat de quad net niet horizontaal hangt. Als je de trims uit het midden zet geef je feitelijk een continue stuuruitslag, en dan zal de quad zeker weglopen van de horizontale stand. Trims die niet in het midden staan kunnen ook een goede verklaring zijn van het stilstaan van één of meerdere propellers bij het opstijgen (de quad krijgt dan stuurinputs voordat hij los is van de grond, heb ik hierboven beschreven).Die uitslagen instellen doe ik dan toch met de schuifknoppen onder en links en rechts van de sticks, die staan naar mijn idee op 0.
Oorspronkelijk geplaatst door Arie de Koning
Ik stel voor om kleinere uitslagen in te stellen ( exponetieel 40% op alle stuurfuncties ) omdat hij nogal overcorrigeerd als je hem pas leert kennen, vooral in bijvoorbeeld de woonkamer of zo.
De trims moeten bij dit toestel op 0 staan en daar blijven staan! De gyro's zorgen dat het toestel uit zichzelf niet zal kantelen. Hij kan nog steeds wel licht zijwaarts weglopen, maar dat is dan vanwege wind (buiten) of omdat de quad net niet horizontaal hangt. Als je de trims uit het midden zet geef je feitelijk een continue stuuruitslag, en dan zal de quad zeker weglopen van de horizontale stand. Trims die niet in het midden staan kunnen ook een goede verklaring zijn van het stilstaan van één of meerdere propellers bij het opstijgen (de quad krijgt dan stuurinputs voordat hij los is van de grond, heb ik hierboven beschreven).
Hmm oke, ik zal het eens aanzetten, op de DX4e kan ik niet direct zien hoeveel procenten de pitch en roll staat, maar dat is denk ik proberen.Um, ik denk juist dat het uit staat en dan kan je het beter aan zetten. Dan heb je het effect van minder zenuwachtig reageren bij weinig stick input. Bij mijn DX8 kan je het op procenten instellen. Ik heb 25% staan op pitch en roll.
Succes![]()
Pagina 14 handleiding. Hi/ low rate switch.
Zet die op low en je stuurfuncties staan op 70% ipv 100. Dat moet schelen..
Geeft kleinere stuurcommando's van jou door en dat vliegt rustiger.
Die schuifjes naast en onder je sticks zijn de trims. Die bepalen de middenstand en daarmee kan je kleine correcties instellen als de Quad steeds maar een beetje naar links afdrijft of zo. Zet je de bijbehorende trim een paar klikjes rechts .
Als het goed is blijftie dan beter stil hangen.
Succes.
Inderdaad, die schakelaar!!
RTFM
Nou NOU dat valt ook wel weer mee ,Bedankt voor de leuke opmerking, ben nieuw in dit spul vandaar wat vragen van mijn kant.
Ik stel een vraag en wordt direct even in de hoek gezet, lijkt me niet de bedoeling van een forum.
Uiteraard heb ik de manual gelezen alleen kwam ik er niet uit.