Blade Nano CP X

Wat een leuk ding is die nano toch! Hij is nu ook weer mee op vakantie. Inmiddels heb ik weer drie dingen geleerd die ik voorheen met mijn T-rex niet kon of niet durfde:

- Nose in hoveren en vliegen.
- cirkels vliegen waarbij de neus steeds naar het midden van de cirkel wijst (heeft dat nog een bepaalde naam?)
- forward flip vanuit stilstand! Met stilstand bedoel ik: hoverend op één plek op een paar meter hoogte

Met name bij die laatste figuur ben ik nu in dubio: als zo'n flip me met een nano lukt, kan ik het dan ook met mijn T-Rex? De meeste dingen vind ik met mijn T-Rex makkelijker. Stabieler, minder giftig, beter zichtbaar. Maar een mislukte flip met een nano is hooguit lullig, zeker als er mensen kijken :-). Een mislukte flip met de T-Rex is brokken en flink balen.

Wat vinden jullie: gewoon doen? Moet ik nog ergens aan denken? Het zal wellicht iets trager gaan, maar verder weinig verschil neem ik aan?
 
Ja, je kunt in principe alles ook met de Trex, maar het zal wat langzamer gaan. Als de Trex met flybar is, zal het net iets anders vliegen. Dus hoog beginnen...

Ik vlieg ook alle nieuwe dingen eerste met een brushless Nano of een MCPX-BL. De Nano is met afstand de snelste "flipper". De MCPX-BL is een heel stuk langzamer.
 
Ik heb mij nanootje een nieuwe beurt gegeven . Tail boom verlengd met full carbon staafje en nieuwe canopy . Deze is wel een stuk zwaarder dan originele maar hij trekt het toch :cool:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice, dat ziet er wel strak uit.
Zijn die witte rotorbladen goed te zien?
('k heb zelf net gele besteld voor m'n mCPX BL, de standaard zwarte helpen niet in't bijzonder voor de oriëntatie)
Zie ik het nou verkeerd of lijkt de tail boom wat rommelig/rafelig?
 
Zo, weer een baan en weer wat budget, nieuw printje, geen bind / plotseling niet meer doen gedoe meer.
 
hij gebruikt en full carbon staafje draden zijn dus aan buitenzijde gewikkeld.

Op zo'n manier, ik kon het niet goed zien op de foto; is niet helemaal lekker qua focus.

Is het dan niet mooier om er nog (eventueel gekleurde) krimpkous omheen te doen?
 
Canopy voorlopig nog heel maar nog niet veel mee gevlogen :rolleyes: Nog geen crash mee gehad dus kan er nog niet veel over zeggen behalve dat deze canopy ook stijver is dan de originele . De kans op breken is daardoor waarschijnlijk groter .
En wat leren we hieruit ? Niet crashen :lol:
 
Mijn ogen zijn al een tijdje gericht naar de nano cpx.
Maar wat ik hier lees dat bv het motortje er al na 60 vluchten mee op houdt begin ik toch te twijvelen.

Is er stock een beetje mee te knallen of is het
weer een bodemloze put?Veel upgrades en geld voor nodig...?
 
Voor de prijs van een stock motortje moet je het niet laten . En volgens mij wordt er ook veel mee geknald( tegen de muur - kast of grond) met deze machientjes wat bijdraagt tot meer kosten . :rolleyes: Je zou het eens met een grote moeten doen. Ik vlieg normaal met deze jongen en slijtage is ook normaal . :pc:Vliegt ook zeer goed zonder upgrades .
 
is wel 40 euro boven op de aanschaf.. voor zo'n heli vind ik dat pittig aan de prijs als het al bij alleen de motor blijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben erg te spreken over de nano , zeker de crash bestendigheid. Zeker al tientallen keren hard in de huiskamer geknald met proberen te flippen wat nog niet makkelijk is :) ik heb alleen de staart vervangen door een massieve carbon staafje dat is de enige schade die ik heb gehad. En ga voor de eflite 45 c of nanotech lipotjes zit zeer veel power in.
 
Back
Top