bootje bouwen, een wild thing

Hallo Arno,

In het filmpje waar je zelf stuurt komt de boot nét in plané en ga je alweer van het gas voor de boot op snelheid is...
Op ruimer water zul je een kilometer of 30-35 halen, maar op het filmpje is het nog geen 25.

Ter vergelijking; de Arowana's (paars geel) in het filmpje lopen 65 km/h+, de kleinere Mono 1 boten in het tweede deel zitten tegen de 45 km/h aan:
5Uhw3G3zJ-I[/media] Mono I and Mono II testing - YouTube

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
in het filmpje waar is zelf stuur is de accu al aan het eindje dus gaat het daar een klein stukje langzamer. in het slootje durft mijn zoontje niet voluit te varen dus als ik het bootje weer gemaakt heb zal ik op een wat groter water varen en dan nog eens goed filmen.
varen en op het filmen letten is niet goed voor de stuurkunsten, haha;)

Hallo Arno,

Complimenten voor de stuurmanskunst van je zoon en het hanteren van de camera!

Het lijkt alsof de boot te nat loopt (= zwaartepunt te ver naar voren) kijk daar even na voor je op groter water gaat varen, want een te nat lopende boot trekt aanzienlijk meer stroom, dus wordt alles een stuk warmer.

Groeten, Jan.

Hallo Arno,

Complimenten voor de stuurmanskunst van je zoon en het hanteren van de camera!

Groeten, Jan.

haha, waarschijnlijk als grapje bedoeld maar mijn zoon kan er inderdaad redelijk mee overweg, het slootje achter ons huis is net te smal om lekker vrij te varen. ik daar in tegen heb hem al twee keer het riet in gestuurd aan de "verkeerde" kant van de sloot en vaarde hem deze keer dus ook de kant in omdat ik me met Keanu bemoeide (moet je ook niet doen).
geen rompschade, mijn servobevestiging kwam los door de inpact.
kan ik gelijk wat andere updates doorvoeren.
-accu lager plaatsen zodat er een ander kapje opkan
-ander kapje voor betere afdichting (dit werkt echt niet)
-sprayrails
-en dan natuurlijk het zwaartepunt iets naar achter plaatsen (dmv Accu)

ik zit te twijfelen of ik direct een nieuwe versie maak. van het eerste project heb ik HEEL veel geleerd (vooral wat niet te doen).
ik denk dan ook dat een tweede bootje er veel strakker en netter uitkomt.
door andere materialen te gebruiken kan ik het gewicht ook verminderen.
een vloedkanaal maken enz.
ik slaap er nog wel een nachtje over.

over het zwaartepunt, waar behoort dat te liggen??

Hallo Arno,

Nee hoor, geen grapje.
De meeste kinderen van die leeftijd maken er een (duur) potje van als je ze zo'n boot in de handen geeft...

Het zwaartepunt van een mono ligt tussen de 28 en 32% van de romplengte, gemeten vanaf de spiegel.

Groeten, Jan.

Back