Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik meen twee bewegingen te zien:
- De bladhouders t.o.v. het middenstuk. Hebben de bladhouders één of twee kogellagers? De centripetaalkracht tijdens draaien drukt de speling er uit.
- Het middenstuk t.o.v. de as. Die beweging is nodig voor het delta-hinging effect. Stugger vulstuk/slang gebruiken?
Twee gewone (radiaal)lagers, of één radiaallager en één taatslager?... per bladhouder 2 kogellagers die zover mogelijk uit elkaar zitten. Ze zijn met een pasbout vastgezet. Dit houdt in dat je de bout tot een vaste aanslag kunt aandraaien. Het blijkt dat er dan nog ongeveer 0,2mm speling is. De pasbout is dus 0,2mm langer dan de lagers en vulstukken. ....
Ah, OK.... en dan is ook gelijk duidelijk dat dat beetje beweging wat je ziet tussen bladhouder en naaf, volkomen normaal is (het word namelijk veroorzaakt omdat een taatslager geen radiale krachten op kan nemen als er geen axiale druk op staat) en ook totaal geen kwaad kan, want het taatslager word als het systeem op toeren is vrijwel uitsluitend op axiale krachten belast en maar een heel klein beetje op radiale krachten, ruim binnen de marges...
Was best wel onder de indruk van het geweld.
Ik ben even de staartrotor bij mijn heli's gaan nakijken.
Bij geen enkele daarvan is een speling merkbaar zoals op uw film te zien is.
Maar misschien is dat afhankelijk van uw model?