Een 9,6 V accu opladen met een 6V lader?
Waarom geeft hij dan 100% aan na zo'n korte tijd?
Omdat je lader vindt dat je accu bij 7 volt hartstikke vol zit.
En een lege 9,6 volt accu heeft al snel 7 volt in zich.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een 9,6 V accu opladen met een 6V lader?
Waarom geeft hij dan 100% aan na zo'n korte tijd?
@Baggeraar, mijn zender vind dat hij vol zit niet mijn lader.
Als laatste, ik ben nog maar 2 maanden in bezit van de zender accu. Hij is 2 keer geladen. De eerste keer hebben we gewoon uitgerekend hoe lang hij moet laden en de 2 keer was met het incident. Het is een robbe 2000 mAh 9,6 volt. Kan die nu al kapot wezen?
Met welke laadstroom laad je die zenderaccu op?
@Indoorvlieger,
Ik heb geladen met 6V 60mA.
(waarschijnlijk die 7 volt van net na het laden?)Het wijzertje van mijn zender stond op 50%.
Heb ik wat gemist?? Ik dacht het niet !
Nee u niet ik wel. Het was meer een vraag om uitleg. Ik had de zin niet goed geformuleerd.
Je hebt geprobeerd met de verkeerde spanning en stroom geladen (in een te korte tijd).
Mogelijk heb je direct na het laden de accu in je zender gestopt en op het wijzertje gekeken.
Accu's moet je een paar minuten laten rusten voordat je een betrouwbare spanning kan meten.
Ik heb een laadkabel voor mijn zender.
Je schreef ook eerder
(waarschijnlijk die 7 volt van net na het laden?)
Terwijl er (minder) dan 20 % in zat.
Toen had ik de accu nog niet opnieuw geladen. Dat deed ik pas na het incident.
Advies laad je zender accu eens een keer goed door en probeer het opnieuw.
Dat gaan we doen.
Een ontvanger die aanstaat zonder (goed) zend signaal in de buurt, die hem in bedwang houdt, kan rare dingen naar servo's en regelaars sturen.
Dat was bekend, maar zo raar niet.
@Indoorvlieger,
Ik had even gewacht want ik had al wel eens eerder gezien dat hij een stukje kon terug zakken. Volstaat 180 mA ook? die zit er wel op. Moet je nu wel of niet naar voltages kijken? Is deze berekening juist? 180*11,11111=2000 en 11,1111*1,4 is 15,5 uur. Ook heb ik gehoord dat voltage metingen niet betrouw baar zijn om te kijken hoe vol je accu is.
Toen mijn zender tot de 20 % zakte ging alles bewegen. Toen ik ook nog eens ging testen of hij nog reageerde op mijn zender is dat te veel geweest voor de BEC. als je zender geen signaal genoeg geeft aan je ontvanger, wordt die gek en stuurt alle kanalen tegelijkertijd aan heen en terug.
Dat vreet stroom.
Als je motor vooruit-achteruit-vooruit-achteruit wordt aangestuurd vreet dat stroom en gaat ook je zekering stuk
Wat begrijp ik niet:
-Wat heeft mijn motor en de zekering daar mee te maken?
-En als je op 12V laad is dat toch ongeveer het zelfde verhaal als met de 6V alleen zit er nu te veel in.een 9.6 volt accu laden met 12 volt kan wel, als je hem maar niet te vol laad), een accu laden met een lagere spanning dan de accu zelf kan niet: Is dus niet hetzelfde
-Een accu die bijna leeg is geeft nog steeds (in dit geval) 9,6 volt aan(tenzij die kapot is) hoe weet je dan hoe vol de accu zit? Volgens mij haal ik hier iets door elkaar met spanning en volt. lampje opzetten en spanning meten.
Wat begrijp ik:
-Dat ik een ontvanger accu moet kopen.
-Hoe je moet rekenen met Ah enz.
Sorry dat ik zoveel vragen stel. Anders krijg ik het voor mezelf niet op een rijtje en gaat het gegarandeerd weer fout.
Gr Geert
Is dat vrijloop of in het water getest?
Vrijloop zou heel prima kunnen dat ze even snel lopen.