Werkschependag in aantocht!
Na al het geregel voor de WSD 2012, moet ik nu toch echt een stap gaan maken met mijn boot. Ik heb nu tot de WSD vrij, dus ga elke dag minstens een uurtje eraan besteden. Mijn doel is om de romp zover klaar te maken dat de kleur erop kan en alle fendering erop zit. Ik heb alle spullen in huis, inclusief een nieuw airbrush pistool. Op nieuwe schepen zit steeds vaker een blok fender. Deze zijn vrij makkelijk zelf te maken. Hieronder een foto verslag met commentaar erbij.
Met een stukje schilderstape zet ik hobby karton vast.
Allereerst neem je de maten over met een stukje licht (hobby)karton.
Deze knip je uit tot het mooi past binnen de randen.
Uit voldoende dik rubber snijdt je de vorm. Het kan in één keer, maar mijn rubber was daar te klein voor. Ik heb gekozen voor 2 delen. Het rubber dat ik gebruik is gebruikt om zware ladingen op te zetten en heeft daardoor al wat gebruikssporen, dat maakt het voor mijn idee nog mooier.
Daarna maak je een snede van ongeveer de halve diepte om de zoveel mm. In mijn geval is het om de 7 mm, dan zijn de blokken op schaal.
Met een (oud) vierkant vijltje ga je een aantal keren over de snede on het effect van losse blokken te benadrukken.
Het verschil, boven voor het vijlen en onder erna.
Een totaal plaatje van hoe het eruit gaat zien. Alles zit nog los ertussen geklemd, waardoor het er nog niet strak uit ziet.
Detail opname van de fender.
De volgende keer ga ik de rolfender maken voorop. Ook daarvan zal ik een verslagje maken.