Allereerst even voorstellen: ik ben frans, 32j en als hobby heb ik dus ook het rc gebeuren.
Tot nu toe heb ik enkel RTR modellen gehad (on-road en ook wel eens een off-road). Ik heb daar altijd zonder al te grote problemen mee kunnen rijden.
Maar nu heb ik voor de eerste keer een competitiegericht on-road model gekocht in kit vorm: serpent 747. Dit is dus de eerste auto dat ik volledig zal moeten bouwen.
Voor onder andere mijn diffs heb ik al wat hulp gekregen van een kennis (freebutterflyx hier op het forum).
Maar nu kom ik nog enkele andere "probleempjes" tegen. Misschien vrij simpel op te lossen maar ik vraag het toch maar even.
Wanneer ik de onderarmen vooraan monteer en zonder dat ik de "casterclipjes" al plaats, dan valt de ene arm mooi los terwijl de andere arm steeg blijft staan. Als ik die clipes (voor de wielbasis in te stellen denk ik) er ook op plaats, dan valt geen van beide netjes. Het spant te veel.
Hetzelfde eigenlijk voor de bovenarmen vooraan. Zonder die "clipjes" vallen de armen al bijna niet. Met die clipjes vallen ze helemaal niet.
Nu had ik al ergens gelezen dat de draagarmen mooi moeten vallen. Is dit ook zo bij een nieuwe auto of moet ik die draagarmen eerst wat "inrijden" zodat ze los komen.
Ik heb er nu al voorzichtig met een 3mm boor doorgeen geweest om het gat een beetje op te ruimen maar dat maakte maar weinig verschil. Misschien moet ik wat meer ruimen?
Of misschien moet ik de armen (en misschien ook die clipjes) wat bijschuren zodat ze korter/dunner zijn en dus niet meer spannen tussen begin en einde van het asje waar ze op zitten?
Iemand tips hiervoor?
En eventueel nog wat algemene bouwtips voor een serpent 747?
Tot nu toe heb ik enkel RTR modellen gehad (on-road en ook wel eens een off-road). Ik heb daar altijd zonder al te grote problemen mee kunnen rijden.
Maar nu heb ik voor de eerste keer een competitiegericht on-road model gekocht in kit vorm: serpent 747. Dit is dus de eerste auto dat ik volledig zal moeten bouwen.
Voor onder andere mijn diffs heb ik al wat hulp gekregen van een kennis (freebutterflyx hier op het forum).
Maar nu kom ik nog enkele andere "probleempjes" tegen. Misschien vrij simpel op te lossen maar ik vraag het toch maar even.
Wanneer ik de onderarmen vooraan monteer en zonder dat ik de "casterclipjes" al plaats, dan valt de ene arm mooi los terwijl de andere arm steeg blijft staan. Als ik die clipes (voor de wielbasis in te stellen denk ik) er ook op plaats, dan valt geen van beide netjes. Het spant te veel.
Hetzelfde eigenlijk voor de bovenarmen vooraan. Zonder die "clipjes" vallen de armen al bijna niet. Met die clipjes vallen ze helemaal niet.
Nu had ik al ergens gelezen dat de draagarmen mooi moeten vallen. Is dit ook zo bij een nieuwe auto of moet ik die draagarmen eerst wat "inrijden" zodat ze los komen.
Ik heb er nu al voorzichtig met een 3mm boor doorgeen geweest om het gat een beetje op te ruimen maar dat maakte maar weinig verschil. Misschien moet ik wat meer ruimen?
Of misschien moet ik de armen (en misschien ook die clipjes) wat bijschuren zodat ze korter/dunner zijn en dus niet meer spannen tussen begin en einde van het asje waar ze op zitten?
Iemand tips hiervoor?
En eventueel nog wat algemene bouwtips voor een serpent 747?