Bouwverslag Batavia 1628 door Clemens

Dank je Tim. Voor de schildering is een loep en een vaste hand met heeeeeele fijne penceeltjes een must. ;)
Ja of gewoon sate prikkers ;). Mijn schildering er trouwens opgemaakt nu

Bijlagen

• IMG20250117163100.jpg
    IMG20250117163100.jpg
    307,9 KB · Weergaven: 51
Zo, daar zijn we voor het wekelijkse update verslag.
Deze week vooral gewerkt aan de holle wulf schildering en de ornamenten voor op de spiegel.
Ook de laatste 4 "wachters" op de bolle wulf geplaats. Lijkt door de camera positie iets uit lijn, maar in werkelijkheid is dat niet zo erg als dat het lijkt.
Op de laatste foto van de schildering zien jullie dat de masten van het middelste kleine schip een beetje dik zijn uitgevallen. Deze worden dan ook in de loop van vandaag overschilderd met "lucht" en morgen weer een nieuwe kans.
laten we zeggen dat ik een iets fijner penseeltje zal pakken. ;)
Dus vandaag maar 4 foto's. :(
20250126_001.jpg
20250126_002.jpg

20250126_003.jpg
20250126_004.jpg

De eerste buitenlijnen van de schepen ook geplaatst.
Zo, en dan nu weer naar de werf.

Ik wil wel een compliment geven aan Kolderstok @*Hans* , de ornamenten zien er stukken beter uit, mooi gedetailleerd.
De ornamenten zijn erg mooi gedetaileerd. Maar,.. bij mij moet ik helaas opmerken, en daar kan Kolderstok denk ik niets aan doen, dat op 1 na bij alle ornamenten de uitstekende delen waren afgebroken.
Zoals de heren naast de ramen op de spiegel. Het kruis, de speer. Deze heb ik zelf weer gemaakt en toegevoegd. Ook het ornament op de hoek van de bolle wulf had geen staf meer. De andere wel dus kon ik dat ook namaken.
Helaas zijn ook bijna alle buiten kanten van de lantaarn voor bovenaan de spiegel afgebroken. Soort glas. Maar,.. ook deze zal ik gaan repareren.
Verder een top bouwdoos. :thumbsup:

Hoi Clemens

Zie dat bij jou de ornamenten ook over de slingerplank steken. Ik had dit ook en daarom de slingerplank breder gemaakt en de onderkant/achterkant van de ornamenten wat smaller. Anyway. Mooi werk weer. Leuk om je schilder proces te zien ben benieuwd naar het eind resultaat

Hoi Clemens

Zie dat bij jou de ornamenten ook over de slingerplank steken. Ik had dit ook en daarom de slingerplank breder gemaakt en de onderkant/achterkant van de ornamenten wat smaller. Anyway. Mooi werk weer. Leuk om je schilder proces te zien ben benieuwd naar het eind resultaat
Ik heb de onderkant ook minder kort gemaakt van de steuntjes. Helemaal tot de tenen van de personages. De slingerplant breder maken was op dat moment geen optie voor mij. Op dit moment, is het wat het is. :(;):)

Ok ik heb er kleine reepjes hout tegenaan geplakt en daarna wat houtvuller. Ging best goed. Kan je nog overwegen. Als je het wil veranderen

Vandaag ga ik het in 3 delen plaatsen.
Deel 1 is de schildering op de holle wulf. Deze heb ik nu af. In mijn geval betekent af, "Hier ben ik tevreden mee en ga er niets meer aan veranderen". :)
Ik hoop dat het een beetje te zien is. "Live" is het in ieder geval mooi.
20250202_001.jpg
20250202_002.jpg

20250202_003.jpg

Het volgende onderdeel is de schildering op het "Hakkebord" of wel "Spiegelbord". Of wel de bovenkant van de spiegel.
Hierin zit een ovaal schilderijtje. Het koste wat moeite om deze afbeelding te vinden.
20250202_004.jpg
20250202_005.jpg

20250202_006.jpg
20250202_007.jpg

Op de een of andere manier krijg ik de foto niet scherper als ik dichterbij kom. Maar ook de Amsterdamse kruizen staan erop.

Back