Bouwverslag das Bunte Huhn. Filmpjes vanaf pagina 27

Hendrik je kan trots zijn op je bouw en vliegkunsten man.

Wat een mooie kist en wat blijft hij mooi hangen.
Iedereen die zo'n kist als eerste kist wil gaan bouwen verklaar ik voor gek.
Jij heb bewezen dat ik fout zit.
Grote klasse.
Ik wil tzt bij ons op de club ook weer een sleepmeeting organiseren.
Hopelijk kan en wil je dan ook komen.

haha, gisteravond nog even met arjan de foto's van het vintage treffen zitten kijken. We kwamen toen ook op filmpjes uit, waarop arjan zei: als jij een zwever gooit, trek je altijd je hoofd in alsof je geraakt kan worden. Ik had zoiets van: het zal! Wat gebeurt er: maakt Gerrit gisteren een foto dat ik de bunte achter de taxi aangooi om gesleept te worden, ziet het er zo uit:

Tja, daar kan ik niet meer omheen.

Vanmiddag is de Bunte voor het eerst met de lier omhoog gegaan. Ging fantastisch! Aantal vluchten gemaakt, waarvan 1 van een klein half uurtje, ja, thermieken wil hij best! Een looping en een rugvlucht ook trouwens, kijk maar eens...

Laatst bewerkt door een moderator:
hey hendrik, vlieg je nog vaak met je huhn? t blijft toch een machtig iets dat toestel!

Zo, een tijdje niks meer in dit draadje gezet. Een maand of 2 geleden tijdens de opendag in Boxmeer ging het mis met de Bunt: ik werd gesleept door een grote krachtige sleper. De piloot gevraagd of ie kalm aan wilde doen, maar hij ging te vlak en te hard, waardoor de bunte ging ''flutteren''. Ik koppelde los, maar het kwaad was al geschiedt: servo kapot van 1 rolroer waardoor ik niet normaal kon landen. Gevolg viel nog mee: een aantal gekneusde ribben en een kapotte servo dus. Afgelopen periode even laten liggen, maar vorige week heb ik hem hersteld. Vanavond heeft Arjan hem weer mooi met zijn Taxi omhoog gesleept. Hij vliegt weer als nieuw, super!

Arjan is nu filmpje aan het monteren :banana::banana::banana:

ik merk dat vele sleeppiloten onbewust vaak te vlak gaan vliegen.... oude kisten en vliegende vleugels hebben dit niet zo graag, omdat de snelheid te hoog word...

ik heb er ook al troubles door gehad...

ik ben blij voor je dat ie weer hetsteld is, het zou zonde zijn van het juweeltje!
mss nog eens een onboard filmpje vanop de tip of staart? ;)

nou naar veel twijfel en lezen heb ik besloten de huhn even uit te stellen ga toch de sudanfalk bouwen
maar als die klaar is en ik heb er dan de tijd voor komt deze er ook bij echt een mooie vogel

full

dit is de sudan falk foto is van internet ben al druk op weg
als deze klaar is denk ik wel dat ik ook een huhn ga bouwen
full

en zo ver ben ik al

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam toevallig je foto's tegen van de Sudanfalk. Mooi!
Ik zou er een bouwdraadje van maken als ik jou was, dat is-ie waard. En hij hoort natuurlijk niet echt in het Bunte Huhn-draadje.
Lekker groot ook.
Heeft-ie nou een richtingsroer? Weinig gebruikelijk voor een vliegende vleugel, ik vraag me af of het erg effectief is.
Maar als je er een bouwdraadje van maakt heb je alvast 1 volger.
Nou ja, hij is al half af geloof ik...

Back