Bert V
verslagschrijvers
Hoi Bert
nu bijna 2 maanden verder , ik ben benieuwd of je fronten inmiddels al klaar zijn
Ben benieuwd !!!
grt Ko
Hoi Ko,
Het bijhouden van het verslag heeft enige tijd stil gelegen.
Deels omdat ik me soms wel eens afvroeg of het - tussen alle zeer hoogwaardige bouwprojecten en kunsten hier op het forum waarbij thermen of toepassingen van 3 D en allerlei ingewikkelde aansturingen via PIC of Arduino al bijna niet meer weg te denken zijn - wel interessant genoeg is.
Mijn bouwplezier om van iets ouds op relatief simpele wijze toch weer iets leuks te maken en zo een 2e leven te geven heeft er gelukkig nog niet onder geleden

Het is leuk om te doen en ik hobby dus gewoon nog even op de conventionele manier verder en lees / volg met veel plezier de hightech verslagen die ik soms al wel meerdere keren moet lezen om nog te snappen wat ze doen of bedoelen.
Een van de andere (bijkomende) redenen van de stilte rond mijn verslag is dat ik momenteel (aan de Ebba Victor) van alles door elkaar aan het doen was en er even niet echt een verslag lijn of volgorde in zit.
Ondanks genoemde punten was / ben ik toch wel steeds van plan dit verslag zo compleet mogelijk en netjes bij te houden en af te werken.
De fronten zijn inmiddels klaar (als ik terug kijk naar de foto datum was dat 2 dagen na mijn laatste update hier) maar staan er - omdat ik toen besloot om eerst met de andere dingen (zoals bijv.de romp) verder te gaan - nog niet in.
Ahoy Bert,
Ben al een tijdje niet meer op deze site geweest en zag blij verrast dat de Mercantic nog een liefhebber heeft.
Ik ben in het bezit gekomen van het model toen ze nog in de winkel te koop werd aangeboden, onder de noemer dat je een bouwer moet zijn met enige ervaring kocht ik het scheepje (ik was toen14).
Al met al is ze nu jaren verder behoorlijk gesloopt en heb al diverse pogingen ondernomen er nog iets van te maken maar zakt me de moed in de schoenen gezien de zaken wat ik er allemaal aan moet doen.
Maar wie weet is jouw Ebba Victor een stimulans om de draad weer op te pakken![]()
Henk-j, leuk om je reactie te lezen.
Het wekt bij mij weer een aantal vragen of opmerkingen aan jou op waar ik later zeker nog eens op terug wil komen.
Ik noem het opknappen van dit soort dingen ook wel eens gekscherend het "behoud van modelbouw erfgoed"

In de 1:1 schepenwereld kennen ze dit soort thermen voor bijvoorbeeld "Behoud Varend Erfgoed" e.d.
Ik ben benieuwd naar de foto's van je Mercantic en hoop dat je mede door het verslag van de Ebba Victor de stimulans kan vinden om er opnieuw aan te beginnen en mee verder te gaan.
Als je terug kijkt of gaat naar de 1:1 ("Behoud Varend Erfgoed") wereld zijn er genoeg schepen die er ooit heel beroerd, soms nog amper als ooit een schip zijnde te herkennen waren en later weer opnieuw als pareltjes te voorschijn kwamen.
Het mooie ervan is dat die schepen op nautische evenementen vaak nog de meeste belangstelling en bewondering trekken

Weet je al of jouw schip straks de Mercantic of een variant - zoals ik dat bijvoorbeeld doe - gaat worden?
Ik was het al van plan maar met deze reacties zal ik zeker proberen het verslag een dezer dagen weer eens een beetje te updaten.
Groet, Bert
Laatst bewerkt: