Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Weer lekker kunnen bouwen afgelopen weekend.

In het vaste deel van de cockpitkap het spant erin gelijmd.
full
.

full
.

Het cockpit interieur had ik besteld van top-Flite maar ik vond het erg tegenvallen toen ik het binnen had,een paar dingen ga ik gebruiken en de rest ga ik maar zelf maken.
Achter de stoel zit bij de echte Corsair een frame waaraan een gedeelte van de gordel zit.

full

Tevens een paar pedalen gemaakt (zitten er ook niet bij in de Top-Flite kit interieur kit)

full

Piloot even passen...

full

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Moeilijk sturen hoor zo met de benen rechtuit.
Als je toch zo schaal bezig bent de knieen even wat knikken (of kan die dat niet?).

Verder ziet het er goed uit hoor :yes:

Weer verder aan het cockpit interieur gewerkt.
full

full
.

Wat leidingen gemaakt van aluminium TIG lasdraad,het achterpaneel is niet(lijkt mij een beetje lastig om dit voor elkaar te krijgen...) 100% schaal maar er komt nog wel wat meer bij maar het is niet mijn bedoeling om dit 100% schaal te maken en het bovenste gedeelte zie je bijna niet omdat het instrumenten paneel er voor komt wel met een tussenruimte van ca 1 cm.

Patrick

bouw corsair

hey patrick je bent weer lekker aan het bouwen geslagen zie ik!
cockpit ziet er nu al goed uit, leuk idee van die tig draad.
weet je al of je de cd rom aandrijving gaat gebruiken voor je kap?
gr rinie

wat goes up always comes down!

hey patrick je bent weer lekker aan het bouwen geslagen zie ik!
cockpit ziet er nu al goed uit, leuk idee van die tig draad.
weet je al of je de cd rom aandrijving gaat gebruiken voor je kap?
gr rinie

wat goes up always comes down!

Daar ben ik nog niet helemaal over uit,ik ga eerste kijken of het gaat met een servo met een langere hevel en ik heb de ruimte dus ik kijk wel eventjes hoe ik het ga doen,ik ga eerst zorgen dat de kap soepel heen en weer gaat.
Als je een keer lasdraad nodigt hebt...

Gr

De bouw van de Corsair zal tijdelijk een beetje stil komen te liggen vanwege en kleine verbouwing en de aanschaf van een nieuwe kist de Ryan STA (sp 235) van Blackhorse -Models.
Ik vind dit zo'n mooie kist dat ik toch maar besloten heb om deze aan te schaffen.

Patrick

Laatst bewerkt:
Inmiddels de bouw weer hervat van de Corsair.
Aan de buitenkant cockpitkap zijn de contouren van het buitenframe dmv een kleine verdikking aangebracht en nu wil ik dit gaan accentueren door het wat op te gaan dikken maar ik weet eigenlijk niet waarmee...... het is de bedoeling dat ik er straks ook de revits in kan gaan maken.
Nu zoek ik tips over hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken.

Patrick

Het ligt er een beetje aan hoeveel (hoe dik).
Aluminium (lithoplaat) zou kunnen of 0,4 mm ply met alu-tape.

Cola blikjes werkt ook mooi.
Plakken met alles lijm van de action werkt prima.
Spreek uit ervaring.

Han.

Inmiddels weer verder gewerkt aan het cockpit interieur.
full

full

full

full

Op het bodem gedeelte van de cockpit moest ik nog wat leidingwerk bij maken en dit heb ik gemaakt van aluminium TIG lasdraad want dit is toch weinig weegt en toch stevig is,nadien alles in de het bodem gedeelte al 1 keer in de primer gezet,ik moet nog wel wat plekjes wat gladder schuren en dan nog een keertje primer erop en dan kan het groen erop.

Patrick

Inmiddels de cockpitvloer voorzien van een kleurtje.
full

full

full

Ik moet het geheel nog wat bewerken door hier en daar wat groene lak weg te schuren zodat de grijze primer weer zichtbaar word en het geheel een ouder uiterlijk zal krijgen.

Patrick

Patrick,

Dat ziet er erg strak uit!!

Let wel op dat je hem niet te mooi maakt. Je eerste grote schaalkist heeft altijd extra veel te lijden en daar moet ook niet bang voor zijn. Het vliegen met die grote toestellen is gewoon echt even wat anders als de 1,5 m toestellen. Het zou jammer zijn als je je eerste schaalkist zo mooi maakt dat je juist daardoor extra angst zou krijgen om ermee te vliegen.

Maar complimenten voor de cockpit, het ziet er echt goed uit,
Alex

Patrick,

Dat ziet er erg strak uit!!

Let wel op dat je hem niet te mooi maakt. Je eerste grote schaalkist heeft altijd extra veel te lijden en daar moet ook niet bang voor zijn. Het vliegen met die grote toestellen is gewoon echt even wat anders als de 1,5 m toestellen. Het zou jammer zijn als je je eerste schaalkist zo mooi maakt dat je juist daardoor extra angst zou krijgen om ermee te vliegen.

Maar complimenten voor de cockpit, het ziet er echt goed uit,
Alex

Hoi Alex

Het zijn de details die een kist afmaken... maar ik heb de grote Ryan STA(sp 235cm) gekocht zodat ik al wat ervaring op kan gaan doen met vliegen met een groter model.

Gr Patrick

Inmiddels mijn schoonmoeder ingeschakeld voor wat kleine details te maken van leer.

full

full

full

full

full

Ze heeft de gordels ook van leer gemaakt en voorzien van een stiksel en de sluiting moet ik nog een metaal kleurtje geven.

full

full

full

schoonmoeder heeft inmiddels ook de sjaal gemaakt.

full

Gr Patrick

Back