Bouwverslag San Francisco II

IMG_4381.JPG
IMG_4382.JPG
IMG_4383.JPG

De beste wensen allemaal!

Vandaag heerlijk "uitbrakken" van een kort nachtje. Gelukkig geen trillende handen van de [emoji898] [emoji898] waardoor e.e.a. voorspoedig verliep.

Langzaamaan begint het schip meer vorm te krijgen, prachtig!

Het zit er bijna op. Morgen nog de lamp op het achterste dek plaatsen, de standaard nogmaals in de verf zetten en dan is het klaar!
Ik ga nog even nadenken of ik nog trossen ga maken....

Dank voor jullie hulp, tips maar ook de complimenten. Als beginnend bouwer is het fijn om te lezen dat je op de goede weg zit (ondanks dat ik snap dat het werk het en der wel wat strakker/netter had gekund). Ik ben in ieder geval tevreden met het eindresultaat.

Bijlagen

• IMG_4418.JPG
    IMG_4418.JPG
    811 KB · Weergaven: 99
  • IMG_4419.JPG
    IMG_4419.JPG
    244,9 KB · Weergaven: 96
  • IMG_4420.JPG
    IMG_4420.JPG
    271,9 KB · Weergaven: 92
Je hebt een leuk scheepje in elkaar geknutseld Ssiemrink, en als je zegt dat het allemaal best wat strakker kan, wel, dat hebben we bijna allemaal wel last van.
Je blijft leren en verbeteren als je verder gaat. :):)

heeft iemand van jullie weleens een glazen/kunststof vitrine besteld voor een boot? En wat zijn jullie ervaring daarmee? Waar wel of niet bestellen?

Gefeliciteerd met de afwerking van dit model.

Vroeger ging ik naar de bouwmarkt om glas (float 4 mm) op maat gesneden, en verlijmde ik dat met doorzichtige silicone. (wel indien mogelijk de randen laten slijpen, zoniet even met een fijn schuurpapiertje de rand "breken" dat je je er niet aan snijdt.

Voor de laatste modellen bestelde ik ze kant en klaar, UV-verlijmd bij een Oostendse glashandel. Reken daarbij toch op een kostprijs van om en bij de 250 €.

De grondplaat maak ik altijd zelf uit massieve plaat, ongeveer 5 cm ruimer dan de vitrine, waarop ik een halfrond profiel plak waarbinnen de vitrine komt te staan.
Bijkleuren naar wens en voila, klaar is de stofvrije showcase.

Om het risico op beschadiging van het model bij het jaarlijks afnemen van de vitrine voor het reinigen van het glas (binnen en buiten) tot een minimum te herleiden, neem ik de binnenmaat van het glas bij voorkeur 10 cm langer dan het model, 5 à 6 cm breder en 5 cm hoger.

Back