Hoofd aandrijving
Hallo,
Hierbij de tweede update in dit verslag.
Nu de boegschroef geplaatst is ga ik beginnen aan de hoofd aandrijving.
Eerst plaats ik de straalbuizen, en daarna de assen, zodat die netjes
uitgelijnd kunnen worden op de straalbuizen. Helaas heb ik alleen geen
foto's gemaakt tijdens het plaatsen van de straalbuizen, waardoor we
maar gelijk door naar de assen moeten gaan.
Helaas zaten er zowel op mijn assen als op de romp al verdikkingen op
het punt waar de assen door de romp heen steken. Daarom moest een van de twee er af.
Dus de schuurmachine maar gepakt, en de verdikkingen van de romp af geschuurd.
Hierna bleven er twee flinke kraters over. Gelukkig is dit wel weer mooi op te vullen met epoxy.
Maargoed, de foto's:
Eerst maar een foto van de aandrijving. 2x 90mm schroeven nog niet afgetopt.
Tijdens het schuur(eigenlijk meer sloop
)werk.
En hier heb je dan twee lelijke kraters in je romp, maar gelukkig komt dat weer goed.
Hier zie je de eerste straalbuis ook zitten. En de as die er op uitgelijnd wordt.
Hierna heb ik eerst de as uit gelijnd en gefixeerd met seconden lijm. Daarna
heb ik de ruimte om de as aan de buitenkant afgeplakt met isolatie tape,
en vanaf de binnenkant epoxy in het gat laten vloeien. Hierna de isolatietape
verwijdert, en dan blijft er een redelijk glad resultaat over. Wat enkel nog een
beetje geschuurd hoeft te worden.
Helaas lijkt het op deze foto of de epoxy uit het gat puilt, maar dit is mooi gelijk
met de romp. Wel is er in bubbel in de gelcoat op de kiel te zien.
Hierna heb ik de andere kant op dezelfde wijze gedaan, met dit resultaat.
Een foto van de binnenkant. Zoals te zien is er na het spuiten van de binnenkant
nog wat epoxy toegevoegd, aangezien ik de romp op dat punt een beetje dun vond.
Hier nog een overzichtfoto.
Dit was het weer.
Binnenkort de inbouw van de motoren.
Wordt vervolgd...
Bart
Hallo,
Hierbij de tweede update in dit verslag.
Nu de boegschroef geplaatst is ga ik beginnen aan de hoofd aandrijving.
Eerst plaats ik de straalbuizen, en daarna de assen, zodat die netjes
uitgelijnd kunnen worden op de straalbuizen. Helaas heb ik alleen geen
foto's gemaakt tijdens het plaatsen van de straalbuizen, waardoor we
maar gelijk door naar de assen moeten gaan.
Helaas zaten er zowel op mijn assen als op de romp al verdikkingen op
het punt waar de assen door de romp heen steken. Daarom moest een van de twee er af.
Dus de schuurmachine maar gepakt, en de verdikkingen van de romp af geschuurd.
Hierna bleven er twee flinke kraters over. Gelukkig is dit wel weer mooi op te vullen met epoxy.
Maargoed, de foto's:
Eerst maar een foto van de aandrijving. 2x 90mm schroeven nog niet afgetopt.

Tijdens het schuur(eigenlijk meer sloop


En hier heb je dan twee lelijke kraters in je romp, maar gelukkig komt dat weer goed.

Hier zie je de eerste straalbuis ook zitten. En de as die er op uitgelijnd wordt.


Hierna heb ik eerst de as uit gelijnd en gefixeerd met seconden lijm. Daarna
heb ik de ruimte om de as aan de buitenkant afgeplakt met isolatie tape,
en vanaf de binnenkant epoxy in het gat laten vloeien. Hierna de isolatietape
verwijdert, en dan blijft er een redelijk glad resultaat over. Wat enkel nog een
beetje geschuurd hoeft te worden.
Helaas lijkt het op deze foto of de epoxy uit het gat puilt, maar dit is mooi gelijk
met de romp. Wel is er in bubbel in de gelcoat op de kiel te zien.



Hierna heb ik de andere kant op dezelfde wijze gedaan, met dit resultaat.

Een foto van de binnenkant. Zoals te zien is er na het spuiten van de binnenkant
nog wat epoxy toegevoegd, aangezien ik de romp op dat punt een beetje dun vond.

Hier nog een overzichtfoto.

Dit was het weer.
Binnenkort de inbouw van de motoren.
Wordt vervolgd...
Bart