Bouwverslag Smit New York 1:50

Ik heb het vaargedrag gezien van de Smit new York en ik moet zeggen:
Impressed. Ongeloofelijk krachtig ding.
bart en ik waren getuige van de zuigende werking van de schroeven naar beneden waardoor de roerkoningen de bodem van het bad raakte en even de servoheuvel eruit lichte!!

Ook de schottelboegschroef werkte als een naar behoren, veel waterverplaatsing.

Bart, ik ben benieuwd of je idd wat gewicht naar voren zal moeten plaatsen wanneer de opbouw erop komt, hij lag vanachter al vrij diep. en zeker met een sleep erachter.

De romp is zo glad als een spiegeltje.
bart weet je toevallig de partnummers van de kogelkoppeling van je servo bij Conrad? een puik idee.

Voor de rest kan ik niets anders zeggen, hier wordt een schone dame gebouwd!

Hallo,

Na een lange stilte hier weer een update.

Ik ben bezig geweest aan de roosters voor de zeewaterinlaten.
Foto-7IFBVAKR-D.jpg

Foto-HFJ3PPLD-D.jpg

Foto-7T8D64FJ-D.jpg

Foto-HF8TPA7L-D.jpg

Foto-E7OLFOPC-D.jpg

Foto-KH4CHOVY-D.jpg

Foto-UFWGT3QN-D.jpg

Foto-NORIGRKH-D.jpg

Ook heb ik de vaste stukken roer op de romp gemaakt. (Ik weet niet of hier een naam voor is)
Foto-4SHLJSBN-D.jpg

Foto-NU33XXAP-D.jpg

Foto-4LCDW6GM-D.jpg

Foto-YZDX88WO-D.jpg

Foto-V4I4JOYS-D.jpg

Foto-SGM8NFLT-D.jpg

Foto-8PUI8HC3-D.jpg

Foto-XMPOO6PG-D.jpg

Foto-PYCYVATP-D.jpg

Foto-PORWH3GV-D.jpg

Het een en ander moet nog een beetje worden bijgewerkt.

Bart

WOW, ziet er geweldig uit!

Achter de zeewaterinlaat komt een tankje o.i.d.? zorg wel dat je die na het varen goed leeg/droog maakt i.v.m. stank (rottend vaarwater :sad:)

Bedankt,

Er zit inderdaad een kast achter, ik heb even een schets gemaakt, van hoe het er uit ziet.
full

Doordat het schot schuin naar beneden afloopt, loopt het water er weer uit wanneer ik de romp uit het water til. Misschien blijft er een heel klein beetje water achter een randje staan, maar dat verdampt denk ik vrij snel weer.

In ieder geval bedankt voor de opmerking, ik had er zelf nog niet echt bij stil gestaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
hee bart,
Ziet er gelikt uit wat we van je gewend zijn. Tevens ben ik er nu ook mee bezig. Wat voor pompen ga je er op aansluiten? Zal je binnenkort wel weer zien op de club.

Gr,
Tim (Smit lloyd 107)

Hee Tim,

Leuk om weer wat van je te horen, ben je nu ook met je waterinlaten bezig?
Lukt het een beetje?

Als pompen gebruik ik twee autopompjes die voor de ruitenvloeistof gebruikt worden.

Wanneer denk je weer eens langs te komen op de club?

Bart

Omdat het op het forum de laatste tijd zo stil is heb ik weer aardig wat aan de Smit New York kunnen doen.
Ze heeft weer een flinke schuurbeurt gehad, en het dek en de pompen zitten er in.

Zie de foto's.
Foto-4D6VJFQG-D.jpg

De roerverhogingen zijn strak.

Foto-8GTKKKMZ-D.jpg

Zo ook de bakboord waterinlaat.

Foto-SEWSN8YR-D.jpg

Stuurboord waterinlaat.

Hierna ben ik met het dek begonnen. Eerst veel uitmeten en uitlijnen. En daarna Stabilit er bij...
Foto-HH6G4NRT-D.jpg

Het vastklemmen met lijmtangen.

Foto-NKTIDAEP-D.jpg

Uitmeten met de waterpas.

Foto-46TYASPB-D.jpg

Het lijmen van de stuurboord kant.

Foto-A6IXA8UZ-D.jpg

Het dek zit er in.

Foto-7YLCEVLK-D.jpg

Het schot.

Foto-ZN63QR7C-D.jpg

Lekker knoeien. Volgende keer wat netter te werk gaan met Stabilit.

Foto-8H7TVKN7-D.jpg

Foto van binnenuit. Fotocamera moet ik beter recht houden. Nu lijkt de hele boot scheef.

Dit was het weer.
Wordt vervolgt

Bart

Maak je geen zorgen. Gezien de nauwkeurigheid en netheid waarmee jij werkt, zien wij ook wel dat de foto scheef genomen is. Top!

Hallo,

Afgelopen zaterdag hadden we met ons modelbouwgroepje weer een uitstapje. Dit keer was dat naar Hoofddorp. Samen met de Vaargroep Hoofddorp.
Hier heb ik ook een paar rondjes met de Smit New York gevaren. Ik vind zelf dat ze een mooi vaarbeeld heeft, al gaat ze ook wel een beetje te snel op full speed.
Maar dat heb je gelukkig zelf in de hand.

Mooi vaarbeeld
Foto-T4GCVSMW-D.jpg

Full speed
Foto-REP6Q3JN-D.jpg

Als je op deze link klikt, en dan op Wijkfeest overbos vind je nog een aantal foto's van afgelopen zaterdag: Modelbotenafdeling

Nu maar weer snel verder met bouwen.
Bart

Power

Daar zit power in! ik ben benieuwd naar mijn Oceanic maar die zal minder power hebben maar ook minder golven!
Zij blijft wel netjes horizontaal, ze duikt niet of zo, mooie trim
grt
Hawser

@Peter,

Bedankt voor het compliment. Ik ben zelf ook blij met het resultaat tot nu toe.
Maar ik heb nog flink wat te doen.

@Hawser,

Ja er zit genoeg kracht in, en dat straalt ze ook uit. Bij de trekkracht meting zat ze tegen de 5kg aan. Dus zeker niet teleurstellend.
Het vaarbeeld vind ik zelf best mooi, en met iets minder gas zal het denk ik aardig op het origineel lijken.
Ik denk dat de power van uw Oceanic ook flink zal zijn. Met twee van die grote schroeven op een paar power 1000's!

Vaarbeeld Smit Houston
a_smit_houston_2.jpg

Gr,
Bart

Hallo,

Afgelopen weken is er ook nog wat gebeurd aan de Smit New York. Ik ben bezig geweest met het achteropbouwtje.
Na drie keer op nieuw was ik dan toch tevreden. Zie foto's.

Foto-EY4OEYU6-D.jpg

Het begin is er.

Foto-D6MP4RWP-D.jpg

Begin aan de andere kant.

Foto-73YTQCFR-D.jpg

De ruimte voor de trap.

Foto-YUPVAQRM-D.jpg

Foto-X6GBP6JS-D.jpg

Foto-A7THFQSA-D.jpg

Dan gaat het dak er op. Er zitten al verstevigingschotten onder.

Foto-AHBP377M-D.jpg

Het begin aan het losse deel, deze heb ik drie keer op nieuw gemaakt.

Foto-3HSY4T8S-D.jpg

Gelukkig nog wat fotomateriaal van onze goeie oude Waker.

Foto-CT346PHZ-D.jpg

Dan gaat het snel.

Foto-4ZSNP3R7-D.jpg

Redelijk resultaat al zeg ik het zelf.

Foto-LRHKZGLI-D.jpg

Beetje plamuur op dit moeilijke randje. Na het schuren ziet het er goed uit.
Helaas heb ik daar nog geen foto's van.

Nu heb ik nog een vraag, hoe zetten jullie je model nou goed strak ik de verf(zonder verfstrepen en zakkers)?
Vooral het dek in kleur zetten zit ik tegen op. De romp wordt gespoten met een spuitbus, net als de Smit Lloyd.
Maar voor het dek heb ik ral nummers en ik weet niet of je bijvoorbeeld Flexa verf kan airbrushen. Hoe doen jullie dat normaal?

Gr,
Bart

Hoi Bart,

Je werk ziet er goed uit.

Wat ik vooral leer is in dunne lagen.
Dan heel veel dunnen lagen kun je de zakkers er makkelijk uitschuren.

Hallo,

Hier nog twee foto's van de Smit New York, dit was de eerste keer dat ik er wat mee gesleept heb.
En wel een polyester roeiboot met twee personen er in, mezelf, en de fotograaf ;)
Vond dat ze het goed deed met de windkracht 5 van afgelopen zondag.

Foto-SRDSI6U6-D.jpg

Het kontje ging wel wat omlaag tijdens het slepen.

Foto-TM6LVOHQ-D.jpg

De accu's waren na een uur varen nog lang niet leeg, wel hadden de regelaars het erg warm.
Daar komen dus wat betere van Robbe voor in de plaats.

Gr,
Bart

Back