Bouwverslag Smit New York 1:50

@Adam,

Het amperage per motor zal bij stilgehouden model met gemak de 10Ah halen.
Ik heb nu een amperemeter geleend die tot 30Ah kan meten, dus zodra ik de nieuwe regelaars heb ingebouwd,
zal ik gelijk even meten wat het amperage per motor is.
Gelukkig heb ik nu een zender met een dualrate functie, zodat ik het maximale toerental kan instellen.
Bij volle snelheid gaat het model toch ook veel te hard. Die extra toeren zijn alleen leuk voor de trekkracht.

Gr,
Bart

Dat denk ik ook wel.
Ik heb m'n Kamara ook als direct drive ingericht, en daar kom ik ook al over de 8A heen op volle kracht, en daar zitten denk kleinere schroeven onder.
En dat heb ik nog maar heel beperkt durven varen, omdat anders de nog niet afgedichte dekopeningen vol liepen :(

Hallo Bart,

In principe kan je flexa verven goed spuiten met je airbrush hoor, alleen moet je opletten wat voor verdunner je gebruikt. Als je Flexa heb op terpetinebasis moet je verdunnen met wasbenzine dit is nl heel vluchtig. Bij het spuiten is de wasbenzine al vervlogen voordat het op je model komt. Heb je verf op waterbasis heb je bv bij de karwei speciale verdunning voor waterbasis. De Frankrijk heb ik ook zo gespoten en dat ging goed.

Groetjes,
Peter

Bart,

wat ga je nu meten ? Een capaciteits meting voor je accu's ;) lijkt met niet zo zinvol tenzij je accu's al wat ouder zijn maar, daar heb je wel wat andere apparatuur voor nodig dan alleen een digitale multimeter.

Als je de belastingsstroom meet voor je motoren is dit in A ( ampere ) en niet in Ah ( Ampere hour ). ( Is een beetje beroeps deformatie denk ik omdat er een hele hoop kreten de ruimte in geslingert worden op forums zonder dat men nu weet waar men het over heeft :D. vandaar de kreet " Meten is weten" en als belangrijkste ook " weten wat je meet " :cool:

Maar buiten deze opmerking een leuk project en ziet er keurig uit succes met de verdere bouw

Gr Martin :D

Hoi Bart,

tijdje geleden dat er nog iets verscheen op dit draadje; Liggen de werken stil?

Volgde dit zeer aandachtig aangezien ik zelf met de " Waker " bezig ben ( mijn eerste RC scheepsbouw).

groetjes,

Julien

Hoi Julien,

Ja klopt, binnenkort zal ik wel weer eens iets plaatsen hier. Ben er nog geregeld mee bezig.
Maar ik vind de voortgang nog niet genoeg om hier te plaatsen.
Ben nu bezig met het aanpassen van de achter verschansing, deze was 5.5mm te hoog, en ik ben de klepjes voor in de loospoorten aan het maken.
Dit is een secuur klusje. En kost veel tijd.

Naar je Waker ben ik nu ook wel benieuwd, volgens mij had je me eerder gevraagd hoe de straalbuizen gemaakt zijn, is het daar een beetje mee gelukt?
Heb je misschien foto's? Altijd leuk om wat te laten zien.

Gr,
Bart

Varen

Ziet er mooi uit Bart, ik wil eigenlijk pas varen als de Oceanic klaar is maar misschien kan ik mij niet beheersen. Je krijgt tenslotte wel een kick als je zo nu en dan eens met je model vaart. Dat van de achterverschansing zal wel een ka u tee job zijn! Ik probeer de Oceanic zo te bouwen dat ik minimaal hoef af te plakken voor het spuiten want dat krijg ik toch nooit strak geplakt. Ben benieuwd hoe jij het doet.
grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Bart,

heb destijds op uw aanwijzing contact opgenomen met de modelbouwer in Duitsland voor de straalbuizen, daar besteld en daarna aangepast.

Aangezien ik problemen heb met de levering van de motoren, heb ik het bootdek nog niet afgewerkt,- zodat ik later de aandrijving makkelijker kan plaatsen-, maar ben bezig aan het brug-, navigatie- en topdek.

Je kan foto's vinden van mijn waker op het modelbouwforum.be of door dit draadje te volgen. Modelbouw@BE

groetjes,

Julien

@Adriaan,

Ik vaar eigenlijk vooral om alles uit te testen, zoals motoren, roeren, boegschroef enz...
Als iets dan nog niet bevalt kan ik het nog makkelijk aanpassen. En inderdaad geeft het ook een kick.
De achter verschansing is zeker een vervelend klusje. Maar 5.5mm te hoog vind ik toch echt veel te veel.
Dus dan maar de vijl er in, en de verschansing aan de binnenkant opvullen.

Betreft het spuitwerk, daar moet ik nog even over denken hoe ik dat ga doen.
In ieder geval ga ik alle details pas vast zetten als ze in de kleur staan.
En onderdelen waar kracht op kan komen van onder met een schroefdraad o.i.d. vast zetten.

@Julien,

Mooi dat het gelukt is met de straalbuizen, ziet er mooi uit hoor.
Ook mooi opgelost met de roeren, die van mij zijn ook van giethars gemaakt.
Toch leuk om te zien dat je sommige onderdelen op dezelfde manier gemaakt hebt als ik.
Suc6 met de verder bouw van je Waker, en ik blijf het zeker volgen.

Gr,
Bart

Hallo,

Iedereen denkt vast dat de bouw van de Smit New York stil staat, en dat klopt ook wel een beetje. :(
En dat komt door het volgende:

Afgelopen woensdag hadden we de eerste proefvaart van de Mighty Servant 3. En hiervoor moest er een hoop aan gebeuren.
Maar het is gelukt. En de proefvaart is geslaagd. Dus ga ik weer eens rustig beginnen met de New York.

Ik hoop in de loop van september weer eens update van de NY te hebben.
Het zal niet snel gaan, aangezien we ook met de Mighty bezig blijven. Maar ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen.

Gr,
Bart :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Flinke bak, maar is het niet de bedoeling dat ze afzinkt met water uit de vijver in plaats van uit de hemel :D
Wel beroerd weer om haar te testen, maar onze eerst proefvaart met de MailLine Energy vond ook plaats onder winterse omstandigheden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Wel leuk als beide vlaggenschepen van onze "clubbies" elkaar nog eens tegenkomen.
Doe daar nog MarcoB zijn containerschip bij en het wordt druk in de haven.

Kanonnen zeg, wat een bakbeest op het water....,:thumbsup: Wel link met zulk weer proefvaren,.Maar wel fijn dat ie al vaart....

Grtz Vincent,

@Adam,

Het was inderdaad niet de bedoeling om haar met water van uit de hemel te vullen. :p
Maar goed, afzinken doet ze nu ook nog niet. Deze proefvaart was meer om te kijken of ze met waterballast een beetje goed op de waterlijn lag,
en of de aandrijving in orde is. Gelukkig deed alles het zoals het moet, dat scheelt weer. :)
Je ziet maar weer dat je ook buienradar niet kan vertrouwen, 0% regen. Volgens mij was dit iets meer. :rolleyes:
Het leukste was nog dat toen het geheel allemaal weer ingeladen was het droog werd.
De schepen zullen elkaar vast eens tegen komen op een van onze binnenwateren. :p

@Paul,

Levert alleen maar weer leuke manoeuvreer uitdagingen op. ;)

@Vincent,

Het is gaaf om nu een keer met het schip gevaren te hebben na dik een jaar bouwen.
Geeft ook weer een hoop inspiratie om er vooral mee door te gaan. :D

Gr,
Bart

Mighty Servant van vaargroep Vicwijs

Bart, het is een uitdaging om dit model af te maken, en Adam wij zijn net zo benieuwd naar het eind resultaat als jullie dat zijn. We zullen nog even geduld moeten hebben voordat ze herkenbaar oranje zal zijn.
Maar deze dag gaat voor onze vaargroep als een geslaagde dag de boeken in.(ondanks het weer)

Grt; Berend

WOW @ Mighty Servant!

Het lijkt me schitterend om dat ding te zien afzinken en weer omhoog komen. Die Dockwise boten zijn toch wel zo'n ongelofelijke slag apart!

als de accu leeg is kun je er altijd nog een aanhangmotor achter
hangen , zo,n groot schip is het;)

hoeveel kg,s kan hij wel niet dragen?

mvg Jan

Back