Per kist die ik bouw, nemen de beginnersfouten wel af (gelukkig)
Op mn fs40 zijn er ook zat te zien, al is het resultaat best goed gelukt
Vind ik zelf dan...
Nu wachten op goed weer, en mn brevet
Om bouwfoutjes te noemen:
- de neus er op gebouwd, boven en onderkant van de romp zijn gesloten. En dan kom je erachter dat je op de meest onmogelijke plek nog een doorvoer voor de gaskabel moet maken...
- 2 mooie gaten pas gemaakt voor de servo's in de staart, en de gaten dan precies verkeerd opensnijden.
- blijkbaar balanceren zonder folie, ik schrok er nog van hoe het evenwicht van het geheel opeens naar achter verschoven was. Gelukkig komt alles nog precies mooi uit, hij is nu net neutraal. En met de huge ass tank geloof ik niet dat hier problemen mee ontstaan
- vleugels recht op papier bouwen, blijkbaar rekt dit nogal door vocht etc... De ene vleugelhelft was toch een merkbaar stuk langer dan de eerste
- plakken stabilo, 3 keer gedaan na 2 keer ontdekt te hebben dat de winkelhaak waarschijnlijk net niet helemaal lekker heeft gezeten tijdens lijmen
- landingsgestel, ik werd er door een medevlieger op gewezen dat deze toch wel een beetje laag was... Met een 11x6 prop wordt de ruimte tussen prop en de grond bij het aanvliegen klein (net 2 cm, niet voldoende voor ons veld denk ik)
En zo heb ik er nog wel een stuk of wat, maar die houdt ik voor mezelf