Brandstof motoren

Als er op die brokstukken nog een bruikbare gasklep zit, zou ik zéér geïnteresseerd zijn....
 
Helaas ook de carburateur heeft een zware klap gehad. Het vliegtuig is neergestort en op de steunpoot van een bouwlift geklapt. Tegen een stalen balk dus. Cilinder afgebroken, voorhuis met krukas afgebroken, de carburateur naar achteren geklapt en afgebroken. Zelfs de cilinderkop is min of meer ovaal. :rolleyes:
 
Ja... maar is de gasklep nog goed? Zit het heveltje nog goed vast aan de gasklep? Want dat is het enige probleem met mijn exemplaar, dat dat heveltje op een of andere manier losgekomen is (vermoedelijk door proberen de vastzittende gasklep los te forceren, maar het was al zo toen ik hem kreeg).
 
Sorry, ook niet, het heveltje is afgebroken en niet terug gevonden op de plaats des onheils.
Maar ik meen me te herinneren dat ik wel eens zo'n heveltje vast gesoldeerd heb bij één van onze clubleden. Het is allemaal staal dus met beleid en een stevige soldeerbout zou dat te doen moeten zijn.
 
Dat is inderdaad een optie, al zie ik voorlopig nog niet hoe ik de opgedroogde wonderolie werkelijk goed kan verwijderen....
 
Lang dippen in methanol... daarna de koelvloeistof treatment zonder rubbers...
Op een dag is het wonderschoon
emoji846.png
Ik ben al met zowel koelvloeistof als remmenreiniger in de weer geweest, ik zal nog eens een paar aceton-badjes proberen. Maar dat komt later wel, eerst wat meer tijd besteden aan de heli zelf...
 
Wat ook goed werkt is een poosje laten weken in een sopje van biotex, als dat nog bestaat tenminste. Het nadeel is wel dat alles donker grijs wordt. Goed afspoelen en drogen is belangrijk en weer invetten anders gaat alles snel roesten.
 
Aangekoekte wonderolie verwijderd me met de onderdelen te koken in koelvloeistof.
Oud conserven potje op een campingvuurtje buiten 20 tal minuten laten pruttelen.
mvg
 
Aangekoekte wonderolie verwijderd me met de onderdelen te koken in koelvloeistof.
Oud conserven potje op een campingvuurtje buiten 20 tal minuten laten pruttelen.
mvg
Ik heb een frituurpan vol met dat spul, en het staat gerust de halve dag op 80 graden, maar als het écht aangekoekt is, lost het niet op hoor...
 
Bij mij werkt het prima,moet wel koken !
Misschien zijn er verschillende soorten koelvloeistoffen ( ijzer/aluminium).
 
Ze hebben mij altijd verteld dat het beslist NIET mag koken...
 
Kogeltjes in een ultrasoon bad?
Voor zover mij bekend zit er vloeistof in een ultrasoon bad en geen kogeltjes.
:D in kogellagers zitten wél kogeltjes (hint: ze heten kogellagers ;) ) en kogellagers gaan inderdaad kapot van een ultrasoonbad
 
Wel... de dompelaar gaat bij mij wel op de frituur stand 160 tot 170...
Gebruik ik onaangelengde koelvloeistof. Dat werkte toen uitstekend.

Kan je nog een zeer korte ets ronde doen in fosforzuur... je moet het echter heel goed in de gaten houden,
eerst wordt het licht, daarna slaat het donker.
Testen op schroot voor de timing en spoelen met water
Groet Bas
 
Back
Top